Waar hou je van?
In Aken bezoek ik meestal de DM (drogisterij), Butlers (woonwinkel), Galeria Kaufhof (soort Bijenkorf), Mayersche (boekhandel). En de pennenhemel (Listmann) inderdaad. Op de eerste verdieping word je denk ik heel erg blij.
Ook zijn er veel bakkerijen en Konditoreien. Bij Leo (vlak bij Galeria Kaufhof) hebben ze meerdere heerlijke zoete broodjes. Aachener Printen (een soort zachte speculaaskoeken) worden ook in allerlei soorten en maten verkocht.
Ga je met de auto? Ik parkeer meestal bij het Parkhaus Am Dom, dan sta je zo naast de Dom en loop je zo het centrum in.
Mocht je speelgoed voor je dochter zoeken; bij Galeria Kaufhof hebben ze een bijgebouw met een shitload aan prachtig speelgoed voor een mooie prijs. Wij hebben er wat setjes Lego Friends gekocht.
Edit; ik vergeet nog iets belangrijks. Deze keer heb ik het niet bezocht omdat ik er al zo vaak geweest ben, maar de Lindt Werksverkauf is fan-tas-tisch. Dat ligt buiten het centrum, naast de Lindt-fabriek. Je kunt daar Lindt chocolade met grote korting kopen. Omdat het bijvoorbeeld niet meer in het seizoen is (zomerrepen zijn nu afgeprijsd) of omdat het tweede keus is. Heel interessant om eens te bezoeken!
Tegenover de Lindt Werksverkauf zit een Werksverkauf van Bahlsen (cake en koekjes).