Duitslandtopic

Ik ben er 1x geweest, en kreeg er wel soort van nostalgische Hollywood Music Hall vibes bij. Maar dat was leuk toen ik 15 was :sweat_smile:

@crazyvibes als je van moderne kunst houdt, de Neue Nationalgalerie is eindelijk weer open. Ben er nog niet geweest, maar staat hoog op mijn lijstje

Dark Matter vond ik ook heel gaaf, wel stukje buiten de ring, maar prima te bereiken met OV

Houd er wel rekening mee dat je overal van tevoren kaartjes moet kopen/timeslots moet reserveren momenteel. En in het OV is officieel FFP2 verplicht, alhoewel er ook genoeg mensen met de gewone blauwe operatie-mondkapjes zijn. Maar stoffen kapjes zijn iig niet genoeg

3 likes

Haha ik vind het nu nog leuk op m’n 28e, het is net wat je voorkeuren en verwachtingen zijn

1 like

Mocht je van chocolade houden, dan is het heel leuk om in de Ritter Sport winkel je eigen soort samen te stellen (je kunt dan zelf de soort chocola en ingrediënten kiezen).

2 likes

Ik ben over 2 weken in Berlijn. Heeft iemand nog leuke tips/aanraders voor Berlijn in november?

1 like

Woeehoee ik ben van 30 december tot 5 januari weer in Berlijn!! Ik heb er echt zoveel zin in :heart_eyes:

2 likes

Sowieso taartje eten bij chocoladehuis Rausch! Fietstour bij Baja Bikes is altijd een aanrader, maar ligt wel aan het weer. Zelf heb ik een rondleiding door de Reichstag gehad, alleen gok dat ze dat nu vanwege covid niet doen. Je kunt wel de koepel in, die is wel toegankelijk. Have fun!!!

1 like

Heeft iemand misschien tips voor een leuke airbnb/hotel in berlijn?

1 like

Ik kan het Hamptons by Hilton hotel op de Alexanderplatz heel erg aanraden. Centraal gelegen, goed ontbijt (de wafels :heart_eyes:) en vriendelijk personeel!

1 like

Moxy is een leuk/prima hotel!

1 like

Motel one vond ik heel chill en betaalbaar.

2 likes

Thanks! Ziet er leuk uit. Bedoel je dan die bij Ostbahnhof?

Gewoon uit nieuwsgierigheid…wat doe je dan als je in Duitsland bent nu? Ik woon er ook, weliswaar niet in Berlijn maar hier is alles op slot. 2G of 2G+. Heb helemaal geen zin om ergens heen te gaan (ok, sowieso niet, want ben zwanger en ga vandaag mn eerste prik halen).
Ik zou t liefst ff weg hier😅

Mijn ouders hebben vorige week gewoon een citytrip naar Berlijn gedaan. Mijn vader heeft z’n 3e prik al gehad dus zij konden eindelijk samen weg. Gewoon overal QR code laten zien, ze hebben weinig gemerkt van de maatregelen eigenlijk!

2 likes

Ja :slight_smile: Die hebben een super leuke lobby, zijn heel betaalbaar en ostbahnhof is super centraal voor alles.

2 likes

Ok, dat is fijn! (Als ik dit lees komt het bitchy over maar zo bedoel ik het niet!!)
Hmm ja ik merk dat er hier beetje algemene paniek heerst omdat de cijfers zo omhoog gaan.
Maar goed, ik hoop dat iedereen die komt een fijne tijd heeft🤗

Leuk, ga ik boeken denk ik!

1 like

Ik heb dus voor rond oud en nieuw een niet te annuleren treinkaartje naar Berlijn geboekt 🥲. En tis ook nog eens ongeplaceerd terwijl ik dan 20 weken zwanger ben.
Maargoed als alles dicht is dan gaan we niet hoor.

Wat is 2G+?

En ik snap je gevoel wel hoor. Niet prettig als mensen de grens overgaan om leuke dingen te doen terwijl de besmettingen super hoog oplopen en jijzelf super voorzichtig bent

1 like

Gevaccineerd of genezen + getest als extra, dus altijd getest.

1 like

Ik zie ook dat ik net non-refundable kaartjes heb geboekt, lekker handig! Voor 6 euro pp meer had ik ze nog kunnen annuleren :upside_down_face:

2 likes