Ah dan snap ik wat je zoekt.
Kleve is ook nog mooi. Cochem, MĂŒnster ook, maar die steden liggen allemaal verder helaas.
Ik hoop dat iemand ons hier kan helpen⊠wij willen graag in de zomer 2 (of 3) weken naar Duitsland. Ik zou dan graag een kastelenroute willen volgen, maar wij hebben ook 2 kinderen van dan 2,5 jaar en 6 maanden. Het meest ideale zou zijn: iedere week een ander vakantiepark met veel mooie kastelen/ leuke stadjes op rij-afstand. Heeft iemand tips?
Een bekende van mij heeft deze route gevolgd. Is dit een leuke route? Of zijn er nog veel mooiere routes?
Ohh Kleef is nog wel een idee ja! Die andere zijn inderdaad net te ver voor nu maar ik hou het wel in mijn achterhoofd voor een (lang) weekend.
Wij zin 1,5 jaar geleden naar schmidt in de Eifel geweest, daar waren ook leuke burchten in de buurt en wij vonden t heel relaxt met kinderen alleen die waren wel 6 en 9.
Ik weet niet goed wat je precies met die kastelen wilt, maar 2,5 lijkt me wel een lastige leeftijd daarvoor.
Wij hadden dus een appartement via booking en zijn vanuit daar vanalles gaan doen, maar niet rondgetrokken.
Oohja Eifel is ook wel echt leuk! Mijn plan was om sochtends uitstapjes te maken en dan smiddags onszelf vermaken op het vakantiepark met het zwembad, speeltuinen e.d.!
Ohja, snap t.
Nouja ik kan de Eifel iig aanbevelen, vond t een leuke omgeving
Niet echt een route, maar ik ben zelf twee jaar geleden bij kasteel Neuschwanstein geweest vanuit Centerparcs AllgÀu. Dat was echt heel erg leuk! In die omgeving heb je meerdere leuke uitstapjes en sowieso is zuid-Duitsland echt leuk met kinderen! Ook om bijvoorbeeld de Zugspitze (hoogste berg van Duitsland) te bezoeken vanaf de Duitse kant.
Klopt helemaal! Heb ik ook gedaan inderdaad! Echt prachtig in die omgeving om naar beneden te gaan op zoân rodelbaan.
Burg Eltz is alleen te bereiken via onverharde wandelroutes voor zover ik laatst had gezien, ik weet niet of er ergens nog een makkelijke route liep die geschikt zou zijn met een kinderwagen of een geheime parkeerplaats dichtbij. Wel prachtig.
Is de romantische Strasse vanuit WĂŒrzburg niet leuk? Dan kun je ook Neuschwanstein bezoeken.
Ik denk dat ik mân idee voor een kastelenroute moet laten gaan haha, wordt toch niks met 2 jonge kinderen en ik kan ook niet echt leuke verblijfplaatsen vinden.
Nu heb ik camping Landal Warsberg gevonden. De camping zelf ziet er super leuk uit, iemand daar ervaringen mee?
(Sorry voor de vragen, het is onze eerste keer in Duitsland)
Het Neumarkt Viertel is sfeervol.
Niet te verwarren met de Heumarkt btw
Belgische viertel vind ik ook heel leuk, veel restaurantjes, bioscoop, theater.
Vlakbij Rudolphplatz
Het Belgisches Viertel of de buurt rond de Neumarkt zijn leuke buurten met veel leven.
Zelf zit ik het liefst op hotel in de Mercure Severinshof. Ik vind de Severinstrasse een superfijne buurt, voelt bijna dorps aan, en is op 2 metrohaltes van de Neumarkt (en de metro ligt vlak naast het Mercure-hotel). Er zijn een paar gezellige kroegen in de Severinstrasse zelf, maar het is niet echt the place to be om écht uit te gaan verder. Daarvoor ga je 's avonds wel de metro moeten nemen, maar dat is maar enkele haltes.
@grace Ja Mercure Severinshof is ook mijn eerste keus als ik naar Keulen ga. Fijn, schoon en betaalbaar en naast de U-Bahn.
Ik ga aankomende maand waarschijnlijk naar Dusseldorf. Ik en een vriendin gaan voornamelijk voor de omgeving wat daar âlittle Tokyoâ heet. We blijven er ook overnachten, nog tips voor andere speciale bezienswaardigheden of dingen te doen in diezelfde buurt ?
Ik wil een tripje naar duitsland plannen met een nachtje slapen en wil het goedkoop doen. Dus het liefst met de bus gaan. Ik ben al ooit in Keulen, Dusseldorf en Frankfurt geweest dus ben op zoek naar iets anders. Hebben jullie tips? Is Hamburg leuk?
Zitplaatsen reserveren!!
Wij hebben ooit die treinreis zonder vaste zitplekken geboekt en dat vind ik niet aan te raden! We hadden ook de pech dat het klimaatsysteem halverwege de reis kapot ging en we met 35 graden in een bloedhete trein zaten, op de grond met alle spullen omdat we dus geen zitplek hadden. Krijg het alweer warm als ik er aan terug denk Maar dit is 10 jaar geleden dus misschien kun je inmiddels niet eens meer zonder vaste zitplek reizen, dat weet ik niet. Maar voor mij in ieder geval nooit meer zonder zitplek haha!
Verder vind ik met de trein naar Berlijn trouwens heel chill, heb het nu 3 x gedaan. Fiets meenemen kost ook heel weinig, dus zou je ook nog kunnen doen. Ik zou wel op tijd de trein uit Nederland pakken, heb weleens gehad dat die app 5 minuten overstap berekende. Maar toen viel die trein vanaf Amsterdam naar Berlijn uit, en omdat wij al op Amsterdam cs waren konden we een trein eerder naar Berlijn pakken!
Oh en zorg voor genoeg drinken voor in de trein, want anders moet je dat natuurlijk gaan kopen.
Weet iemand hoe het momenteel zit met de coronaregels in de Duitse horeca? Ik las wel ergens dat ze van plan waren om per 27 maart de meeste regels los te laten, maar ik kan nergens vinden of dat ook gebeurd is en welke regels er nog wel gelden.