Duitslandtopic

@grace Ja Mercure Severinshof is ook mijn eerste keus als ik naar Keulen ga. Fijn, schoon en betaalbaar en naast de U-Bahn.

2 likes

Ik ga aankomende maand waarschijnlijk naar Dusseldorf. Ik en een vriendin gaan voornamelijk voor de omgeving wat daar ‘little Tokyo’ heet. We blijven er ook overnachten, nog tips voor andere speciale bezienswaardigheden of dingen te doen in diezelfde buurt :slight_smile: ?

Ik wil een tripje naar duitsland plannen met een nachtje slapen en wil het goedkoop doen. Dus het liefst met de bus gaan. Ik ben al ooit in Keulen, Dusseldorf en Frankfurt geweest dus ben op zoek naar iets anders. Hebben jullie tips? Is Hamburg leuk?

1 like

Zitplaatsen reserveren!!

7 likes

Wij hebben ooit die treinreis zonder vaste zitplekken geboekt en dat vind ik niet aan te raden! We hadden ook de pech dat het klimaatsysteem halverwege de reis kapot ging en we met 35 graden in een bloedhete trein zaten, op de grond met alle spullen omdat we dus geen zitplek hadden. Krijg het alweer warm als ik er aan terug denk :hot_face: Maar dit is 10 jaar geleden dus misschien kun je inmiddels niet eens meer zonder vaste zitplek reizen, dat weet ik niet. Maar voor mij in ieder geval nooit meer zonder zitplek haha!

2 likes

Verder vind ik met de trein naar Berlijn trouwens heel chill, heb het nu 3 x gedaan. Fiets meenemen kost ook heel weinig, dus zou je ook nog kunnen doen. Ik zou wel op tijd de trein uit Nederland pakken, heb weleens gehad dat die app 5 minuten overstap berekende. Maar toen viel die trein vanaf Amsterdam naar Berlijn uit, en omdat wij al op Amsterdam cs waren konden we een trein eerder naar Berlijn pakken!
Oh en zorg voor genoeg drinken voor in de trein, want anders moet je dat natuurlijk gaan kopen.

2 likes

Weet iemand hoe het momenteel zit met de coronaregels in de Duitse horeca? Ik las wel ergens dat ze van plan waren om per 27 maart de meeste regels los te laten, maar ik kan nergens vinden of dat ook gebeurd is en welke regels er nog wel gelden.

1 like

Verschilt waarschijnlijk per deelstaat, maar hier in Berlijn is het vanaf vandaag allemaal officieel afgeschaft in horeca en winkels. Alleen in OV nog steeds mondkapjesplicht

1 like

Hebben jullie wel eens parkeerplaats gereserveerd bij DĂŒsseldorf Airport, en zo ja, bij welke site?

Wij hebben prima ervaringen met parkvogel, alle keren dat we vanaf dusseldorf vlogen daar gebruik van gemaakt. Je parkeert in de garage en wordt dan met een busje naar het vliegveld gebracht. Als je terugkomt staan ze al te wachten meestal, want je geeft je vluchtnummer door. De keer dat onze terugvlucht was veranderd last minute en we dus met een andere vlucht aankwamen stonden ze er niet, maar even bellen en met 10min waren ze er.

3 likes

Ja ook via Parkvogel inderdaad, vorige week nog. Geparkeerd bij psd dome, ongeveer 10 minuutjes met de shuttle naar het vliegveld, goed geregeld

4 likes

Hier ook positieve ervaring met parkvogel!

1 like

De milieuzone gaat niet alleen om de leeftijd van de auto, maar ook over of de auto een katalysator heeft. De youngtimer van mijn man (1990) is officieel ook te oud, maar had in dat jaar al wel een katalysator en kreeg dus toch een groene sticker. Als het goed is kan je een kentekencheck doen. Dan rij je toch wat zelfverzekerder denk ik, als je per ongeluk toch een milieuzone in rijdt.

2 likes

Haha! Leuk
 Ik ben echt Aken fan en kom er graag

Weet alleen niet of een heel topic zal lopen, kan ook best hier gedeeld worden? Als een Limburg must see. :crazy_face:

Ooit een keer een vriendin uit het Noord Limburg mee genomen naar Aken voor een dagje. Toen ik vroeg of ze d’r paspoort bij had keek ze mij maar raar aan. Aken was toch gewoon nog Limburg? Heb heel hard gelachen.

4 likes

De Aken tips hier delen is misschien beter of anders een ‘Tips voor net over de grens’-topic maar dat is ook weer zo lastig. Bij Groningen net over de grens of bij Zeeland maakt nogal een verschil. :sweat_smile:

1 like

Ja precies! Het is best ver rijden dan met een goeie tip aan de andere kant van het land! Vind ook dat Aken hier wel thuis hoort.

Mijn Aken tips;

Wandelen op de Lousberg. Mooie uitzichten over Aken en de regio op verschillende plekken.

Tierpark Aachen. Stadsdierentuin, leuk voor met de kinderen. Lage entree ook. (I love the pinguĂŻns!)

Carolus thermen, mooie wellness om even te relaxen.

In de winterperiode schaatsen in de 100,5 arena. In de andere periode zijn hier ook vaak vlooienmarkten op zaterdag.

Natuurlijk de kerstmarkt! Ja natuurlijk kun je naar Keulen en DĂŒsseldorf, maar vind Aken toch het leukst.

De Dom natuurlijke een bezoekje brengen. Prachtig!

Van de dom richting het stadhuis staat ook de puppenbrunnen, als kind vond ik dat altijd al geweldig. Er zijn overigens veel bronnen/fonteinen te vinden waarvan de Elisenbrunnen de bekendste is.

Hou je van kermis? Dan even wachten tot de öcher bend weer staat op de Bendplatz. Vlak daarnaast is ook inderdaad de Lindt fabriek met verkoop.

Qua eten en drinken is er zoveel aanbod, niet gauw de tip der tips van mij.

5 likes

Mijn tip voor Aken is Frittenwerk. Toen ik nog in Maastricht woonde reed ik soms even naar Aken alleen daarvoor!
Oh en cocktails bij Sausolitos (met name tijdens happy hour)

2 likes

Dat brengt echt herinneringen omhoog, cocktails bij sausolitos en daarna uitgaan in de Apollo!!! Was altijd een leuke avond hahaha (laatste keer voor mij is wel bijna 10 jaar geleden, voel me echt oud nu :sweat_smile:).

4 likes

Met een jumbo cocktail op het terras zitten en mensen kijken is ook erg vermakelijk!

4 likes

Iemand tips voor Aken? Leuke restaurantjes, must-do’s?

1 like