Duitslandtopic

Vorig jaar was ik te laat in Duitsland voor de Kinder adventkalenders, nu zijn ze nog nergens te vinden… :triumph:

Edit: yesss, de laatste winkel :sparkles:

Wat je ook kiest, het OV in duitsland is heel goed en uitgebreid. Ik zou voor de rust lekker 4 dagen gaan

2 likes

Bij welke winkel heb je hem gevonden? Ik ga morgen denk ik

Müller!

3 likes

Ik zoek leuke uitstapjes rond Bremen/Hamburg. Heeft er iemand leuke ideeën?

1 like

Ja koblenz is wel leuk!

Ik heb de eerste week van januarie vrij en ik zat er aan te denken om naar Berlijn te gaan.
Aangezien ik op t forum had gezien dat de trein vroeg boeken goedkoper is wil ik dat binnenkort even doen.
Heeft iemand leuke tips voor welke plek in Berlijn leuk is en misschien ook een leuke tip voor een hotel of airbnb. (Ik ga alleen)

1 like

In 2023 kost 1 maand treinen in Duitsland 49 euro, niet op de snelle treinen maar wel nähverkehr (als ik het goed typ). Misschien is dat wel iets voor je?

1 like

Circus hostel is mij goed bevallen. Er zitten heel veel hostels van ketens, dat is meestal ook wel prima en betrouwbaar. Het ov is heel goed in Berlijn en als je paypal hebt kan je via een app een ov kaart kopen en die op je telefoon zetten, makkelijker dan papieren kaartjes. Kreuzberg en Friedrichshain zijn hippe wijken maar het meeste is wel prima. Berlijn staat ook bekend om de (seks)clubs, weet niet of dat je ding is? Verder is er gewoon superveel te zien en te doen betreffende de Tweede Wereldoorlog, allemaal indrukwekkend en je kan heel goed vintage shoppen.

3 likes

Eerlijk gezegd niet, ik ren altijd mijn vader achterna maar ik heb me nog nooit verveeld. Maar de oude binnenstad is mooi, het ligt aan de moezel en er is een fort waar je met een kabelbaan heen kan.

Ik wil 4-5 dagen alleen er tussen uit. Ik reis ook met het OV en wil sowieso 1 dagje naar Monschau en omgeving. Zijn er nog andere aanraders of tips in deze omgeving om te bezoeken?

1 like

Jaa tof lekker bij de eifel. Ik zal mn vader eens om tips vragen

Ik wil in april volgend jaar ook graag een dag of 8 naar Duitsland en ik word helemaal enthousiast van dit topic!
Ik zou graag stad en natuur combineren en reis met ov, dus ik ga binnenkort dit topic doorlezen om inspiratie op te doen🤩

1 like

Zou dan nog eerder Cochem en Bonn aanraden. Wandelen bij Burg Eltz is wel tof.

Koblenz is in de winter niet het allerleukst, eerlijk gezegd. Qua natuur: wil je wandelen en wat voor omgeving trekt je dan? Want rond die tijd zijn de bomen wel kaal.

De Eifel staat al jaren op m’n lijstje, maar telkens boek ik wat anders. Monschau is wel leuk daar.

1 like

Mijn ouders slapen meestal hier als ze op bezoek komen: https://en.vj-hotels.com/ Redelijk basic, maar goede bedden en schoon, en niet extreem duur, en in een leuke buurt (mijn buurt :grin: ). Maar als je alleen bent is een hostel misschien ook leuk, ook om mensen te leren kennen? Hebben vaak ook wel privékamers, als je dat liever hebt. Circus die @Luzarl noemde bijvoorbeeld heb ik ook goede verhalen over gehoord.

Naast tweede wereldoorlog is er ook veel over de koude oorlog natuurlijk, en er zijn veel leuke musea als je daar van houdt (Neue Nationalgalerie is mijn nieuwe favoriet nu die weer open is, is moderne kunst).

3 likes

Burg eltz is inderdaad schandalig mooi en ik vond bernkastel-kues echt fantastisch

Onderste is gerolstein waar wij altijd op het vakantiepark zijn

En dit is een half uurtje klimmen (was hier dood)

Love it daar!!!

O en trier is ook leuk en bitburg voor de bieriessss

10 likes

Oooh Burg Eltz :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Gewoon daar de omgeving is erg mooi.

Zeker een aanrader. Trier schijnt ook mooi te zijn.

Wat is een leuke stad om heen te gaan als er weer kerstmarkten zijn? Ik ben alleen in Düsseldorf geweest en Berlijn, maar nu gaan we echt maar een dagje of twee dus liefst een beetje bij de grens

2 likes

Vind Bremen altijd erg leuk en veelzijdig.

1 like

Keulen, Aken, Essen en Münster.

1 like