Duitslandtopic

Hoeveel dagen is voldoende voor Berlijn? Ik wil vooral dingen bezoeken en winkelen.

Leuk, veel plezier! Mocht je nog een restauranttip willen: ik had me erg verheugd op 1990 vegan living, maar daar zat het vol. Ben toen aan de overkant van de straat naar Nyom gegaan en dat was ook superlekker, gezellig en niet duur!

Als je van gin(-tonic) houdt is Ginchilla ook een aanrader. Het interieur is niet echt stijlvol (echt een soort huiskamer/clubhuis haha) maar ze hebben superveel lekkere en speciale gin en het zijn heel aardige mensen!

Edit: oh en! Als je van noodles houdt, zeker naar Chungking Noodles gaan. Nogal minimalistisch qua inrichting en menu maar omg zo goed.

2 likes

Ik ben op zoek naar een hotel in Keulen met kamers voor 3 personen. Heeft iemand tips? We moeten nu twee kamers boeken maar dat is zo duur :frowning:

Ik heb in Duitsland in een Ibis Budget en een Aletto hotel geslapen en in beide was een extra bed naast het tweepersoonsbed aanwezig. Geen idee of die ook in Keulen zitten. Anders misschien een airbnb?

2 likes

Nou de kwestie is of vakantiepark waar mn vader fan van is een uur verder of een hotel. Airbnb wil ie niet :frowning: hij dwingt ons gewoon in dat park

Heb je al op booking gekeken? Ibis moet dat sowieso wel beben

Ik ga volgende week naar Berlijn (zo’n zin in🥳). Heb opzich al genoeg dingen op m’n lijstje staan (ook uit dit topic al), maar hebben jullie toevallig nog tips voor leuke vintage/kringloop winkels? En voor leuke, niet al te dure eettentjes voor ‘s avonds? Ik ga sowieso al naar 1990 vegan living en/of Like Thai vegan, maar kan altijd nog wat extra tips gebruiken!

2 likes

Ah jammer van 1990! Nyom gaat zeker op het lijstje!

1 like

Wat is de deal met de hotelprijzen in Duitsland?:pleading_face:

Wij gaan binnenkort naar een Duitse stad met 3 personen en willen graag een hotel, maar alles is 800 euro of duurder of echt veel kilometers verderop? Heb nog gekeken of het aan de stad ligt maar in een andere stad hetzelfde verhaal… het enige wat er is zijn vakantiewoningen/airbnb achtige dingen maar we houden juist wel echt van hotels, dus dit is echt balen…

Het gekke is dat ik ook op zoek ben naar hotels in Parijs en die zijn dus echt goed betaalbaar in vergelijking met die medium grote Duitse stad? Snap er echt niks van…

1 like

Ga je naar munchen met oktoberfest misschien?

2 likes

Nee, andere middelgrote stad, 3e week oktober…

1 like

Hangt inderdaad vaak samen met een evenement. Ik wilde een keer een hotel in Keulen vanwege een concert, en toen bleek er een groot meerdaags evenement te zijn in de Messe waardoor alle hotels vol zaten (of duur waren). Toen ben ik uitgeweken naar Düsseldorf omdat ik dan alsnog een goede verbinding had met het OV.

3 likes

Is Essen leuk om een dagje heen te gaan om te shoppen? Heeft iemand nog tips daar, ook bijv. Om te eten? Of is Keulen leuker?

Enige tip, als je met de auto gaat heb je een mileusticker nodig.

Mijn reisgenoot (zusje) wilde persé naar 1990 dus we zijn (helaas) toch maar gegaan. En je had echt helemaal gelijk! Het was echt zo smaakloos allemaal en ik vond het ook echt een heel ongezellig tentje. Kregen al binnen 5 minuten ons eten nadat we het besteld hadden dus dat lijkt me ook niet helemaal een goed teken. Maar echt een tegenvaller inderdaad!

Gelukkig hadden we groot geluncht, maar echt zonde! Ga misschien vanavond wel naar Nyom denk.

Iemand tips voor een hotel in Düsseldorf voor één nachtje rond kerst?

Late reactie maar ik vind essen wel heel leuk om te shoppen! Ben er al paar jaar niet geweest vanwege corona maar kwam er anders wel jaarlijks. Qua eten heb ik niet echt tips

1 like

Ja en in vervolg hierop. Wat is jullie favoriete kerstmarkt om te bezoeken? Vorig jaar ben ik in Keulen geweest en dat vond ik heel leuk! Een leuke stad, niet te druk en de kerstmarkt was gezellig. Maar misschien is er nog wel een andere aanrader?

1 like

Ik ga al jaren met veel plezier naar Aken maar die is wel redelijk klein. Maar omdat ik daar altijd komt vind ik het wel gewoon heel leuk.
In het midden heb je een heel rond kraampje waar je allemaal eten kan kopen, je hebt overal lekker gluhwein en biertjes en natuurlijk gewoon een kraampjes met snuisterijtjes. En je kan heel dichtbij parkeren in de garage of op een P&R

2 likes

Ik ga volgend jaar voor een concert naar Keulen en ik wil er een tripje van 3 of 4 dagen maken. Wat zouden jullie aanraden? 1 dag zijn we dus vroeg in de avond richting het concert en de 2 reisdagen zijn natuurlijk ook geen volle dagen daar. Is het de moeite waard om 4 dagen te gaan zodat we 1 volle dag hebben of is 3 dagen meer dan voldoende?

We willen in elk geval winkelen, lekker eten en hopelijk ook wat sightseeing doen. We zijn afhankelijk van het OV, dus kunnen niet makkelijk buiten de stad ergens heen.

2 likes