Duitslandtopic

Ja echt heel doods en grijs vond ik!

Edit: veel plezier alvast met je reis :blush:

1 like

Kijk wat ik bij Albert heijn tegen kwam :joy:

Oh lol lekker onscherpe foto

5 likes

Haha I know! Maar niet degene die ik heb :tipping_hand_woman:t3:

2 likes

Oh hahahha gelukkig

Bedankt allemaal! Het wordt Keulen! Nu al zin innnn en ook in de humana en DM :partying_face:

3 likes

Ik ga twee dagen voor één markt dus ik zou er zelf niet twee op 1 dag doen

Nja ligt eraan wat je allemaal wilt doen en hoe grote kerst fan je bent en wat je allemaal wilt shoppen haha. Ik loop er meestal zo overheen om dat ik alleen t eten echt leuk vind en de rest meuk. Maar als het echt helemaal je ding is zou ik er lekker lang de tijd voor nemen.

Ik wilde eigenlijk 24 tot en met 26 december naar een Duitse stad, maar ik denk dat alles dicht is, toch? Hebben jullie misschien tips voor leuke plekken waar je je ook goed kunt vermaken als alles dicht is? We hebben een auto en willen het liefst naar een plek op maximaal 2,5 uur rijden van Rotterdam.

Ja, alles is dicht, vanaf de 24e vroeg in de middag ook al, want ze vieren kerstavond, en 1e en 2e kerstdag zijn ook officiële feestdagen, dus dan is ook alles dicht. Er zijn meestal wel wat restaurants open, maar die moet je dan wel reserveren. Zou in dit geval dan eerder naar een plek met mooie natuur gaan waar je lekker kunt wandelen. Misschien ergens in de Eifel, alhoewel dat wel iets langer rijden is?

2 likes

Ik had toen een museum pas gekocht: museenkoeln.de | Museumscard

Ik vond Museum Ludwig en Wallraf-Richartz-Museum & Fondation Corboud echt heel leuk! Vgm was het al goedkoper dan deze twee musea los bekijken en je kan nog low key de anderen overwegen.

1 like

Ik ga binnenkort naar berlijn en heb al een hoop leuke doe en eet tips. Maar welke producten “moet” ik echt halen. Kan eten zijn of iets anders wat je vaak in duitsland haalt.
(Dingen van dm ken ik al)

Hou je van Rittersport chocolade? Er is daar een winkel van Rittersport waar je zelf je eigen smaak kan samenstellen.

https://www.tripadvisor.de/Attraction_Review-g187323-d1857839-Reviews-Ritter_Sport_Bunte_Schokowelt-Berlin.html

Je kan dan kiezen uit meerdere soorten chocolade en verschillende ingrediënten. Ik heb het meermaals gedaan en vond het heel leuk.

4 likes

Ooh dat klinkt heel leuk!

1 like

De chocola die je daar zelf samenstelt is wel wat duurder dan de kant- en klare chocolade. Boven in de winkel zit een restaurant waar je ook lekker kan eten en drinken (koffie / lunch). En ze hebben veel smaakjes die je in NL niet hebt. :heart_eyes:

Qua eetgelegenheden en winkeltjes vond ik Hackescher Markt erg leuk.
Ga je dit jaar nog? Berlijn is zo mooi in kersttijd.

1 like

Ik ga begin volgend jaar dus helaas niet rond de kerst.

1 like

Ach, Berlijn is mooi in elk jaargetijde (vind ik dan). :heart:

4 likes

Weet iemand of ze in Duitsland erg streng zijn mbt gebruik winterbanden? Online vind ik dat bij winterse omstandigheden (ijzel, gladheid door sneeuw of sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming) winterbanden verplicht zijn. A.s. vrijdag ga ik een nachtje naar Düsseldorf en ik heb geen winterbanden en de weersvoorspellingen wisselen nogal. Lijkt nu droog te blijven. Ik twijfel dus best wel of ik moet gaan. Kan nog tm donderdag het hotel annuleren.

1 like
1 like

Het is droog maar wel koud (glad). Als je betrokken raakt bij een ongeluk kun je aansprakelijk gesteld worden zonder winterbanden in Duitsland

3 likes

Zijn er mensen met nog goede tips voor Essen? Ik ga pas daags na kerst dus ik denk dat de kerstmarkten dan al gesloten zijn.
Alles is welkom, activiteiten, horeca enzovoort :slight_smile: