Duitslandtopic

Het is echt verschrikkelijk druk overal, wij zijn nergens aan toegekomen. Chocolademuseum is wel leuk, het café iig want voor ons was de rij te lang om het museum in te gaan

De kerstmarkt bij de dom is echt heel druk ook overdag. Er is ook een leuke met een schaatsbaan en eentje bij het chocolademuseum. Wij hebben ze alle zeven afgelopen (niet mijn keuze lol).

3 likes

Chocolade museum is best leuk maar niet heel speciaal.
De dom heb ik een trauma aan haha. Want alles wat omhoog gaat gaat via dezelfde smalle trap naar beneden.

2 likes

Deze chips! En een fles curryworstsaus haha.

7 likes

Ik vind die zo vies! Sowieso weinig goede chips hier imho. Nederland is veel beter. Maar niets topt Zweden qua chips :drooling_face:

2 likes

Haha echt? Nou ja, smaken verschillen haha. Ik zag in de Kaufland geloof ik ook Zweedse chips. Ik had boter en rozemarijn smaak meegenomen en die vond ik echt vies haha.

Jaaaa, eind januari voor 6 dagen naar Berlijn met een vriendin :sunglasses: We slapen in hotel Vier Jahreszeiten (echte influencers in dit topic haha). Thanks voor alle leuke tips hier!

7 likes

Hebben jullie tips voor Düsseldorf?

HeimWerk om een keer te eten (wel even reserveren). Moxy hotel en Me and All hotel zijn fijne hotels om te verblijven.

2 likes

Ik ben met m’n vriend in december geweest. We sliepen in het The Fritz hotel, vond ik heel mooi en centraal gelegen! Goed ontbijt ook. Het hotel ligt namelijk dichtbij de Königsallee (beetje dé shop straat van Düsseldorf) maar wel in een rustig straatje. Parkeren kan daar om de hoek en kostte €17 voor 24 uur of je kan natuurlijk met de trein gaan. Verder hebben wij vooral kerstmarkten gezien maar Düsseldorf heeft ook een mooi oud centrum en vond het stukje langs de rivier ook heel leuk om een wandeling te maken.

1 like

Hebben jullie tips voor een fijn hotel, appartement of AirBnB en (vegan) restaurants in Hamburg en München? :smiling_face:

2 likes

@Nomine Niet echt een restaurant want het is meer voor lunch of ontbijt. Maar ik vond Nord Coast Coffee Roastery in Hamburg toen heel leuk!

1 like

Wat leuk!

1 like

Ik ben sowieso wel benieuwd naar leuke tips voor Hamburg, dus naast restaurants ook leuke bezienswaardigheden en vooral waar je moet zijn om lekker te shoppen!

Ik weet dat ik een mondkapje opmoet in de trein. Maar verder lees ik veel verschillende dingen.
Moet hij overal in het ov op? En verder nog bij publieke dingen of dat niet. Vind het niet erg maar wil het toch even zeker weten. Ik wil namelijk niet in het duits worden afgesnauwt.

Ga je met de trein of vliegen? Ik wil graag ren keer naar Hamburg maar liever niet vliegen en zag dat de trein veel overstappen is. Ga dus misschien met de bus direct naar Bremen nachtje slapen en dan naar Hamburg.

Van waar reis je? Ik reis vaker met de trein naar buurlanden en als je via ns international boekt krijg je vaak fijne tijden waarbij je iets langere overstap hebt. Zo hoef je niet te haasten en te zoeken in paniek haha.
Maar als je overstappen uberhaubt vervelend vind is een tussenstop ergens idd wel fijn.

Auto! Voor mij is het maar een kleine 3 uur met de auto dus dat is de kortste klap, rijden tesla dus ff laden en door🙌🏻

Anders zou ik denk ik met de trein gaan (ns international), ik keek ook al even voor je naar de Flixbus etc. maar dat duurt wel héél lang zover ik zo snel zag, afhankelijk van waar je woont uiteraard.

Ja overal in ov! Buiten niet

2 likes

Idd OV, ziekenhuizen, verzorgingstehuizen etc. Maar niet meer in winkels ed

1 like