Oh ja nee, ik was 3 dagen ex reisdagen (vanuit amsterdam) idd. Miss las ik het niet goed hoor
Bedankt voor de antwoorden allemaal, ik heb geboekt
Ben uiteindelijk voor Hamburg gegaan. In Berlijn kon ik niet een fijne goedkope airbnb vinden en de trein ook vaak op lastige tijden. Hamburg is voor mij maar 3,5 uur reizen met de trein (woon in het oosten). En heb een airbnb met een ligbad heel dichtbij het centrum. En nu kan ik een dagje extra, dus ben drie hele dagen daar, en twee reis dagen waarvan ik er de halve dag ben. Heb er helemaal zin in!
@MakeFezHappen ik DM je even voor tips!
Heeft iemand nog tips voor de Moezel? Is Koblenz bv een beetje een leuke stad voor een dagje? En zijn er nog leuke aanraders voor eten/drinken?
Haha Thanks voor de tips! Ik heb me al een beetje neergelegd bij het feit dat het niet ontzettend spetterend zal zijn . Heb je nog wijnproeftips? Dat wil ik sowieso gaan doen. Maar volgens mij ontkom je ook niet aan de wijn daar. We hebben een huisje en de eigenaren hebben zelf ook weer een paar wijnstokken waar ze wijn van maken en die komen geloof ik ook de hele tijd met proefglazen aan als ik de reviews mag geloven
.
Is Aken ook leuk voor een dagje als je er 2,5 uur voor moet rijden? Heb geprobeerd het topic door te spitten voor tips, maar eigenlijk alleen Tijuana gevonden en weet niet of dat meer La Cubanita achtig is.
Zijn er nog leuke plekjes om te winkelen/ eten zowel qua taart of lunch/ diner? Of beter gewoon een andere plek kiezen? Twijfel over waar we deze zaterdag heen kunnen gaan.
Thanks, ga even googelen! Ah ok, de fotoâs en kaart van tijuana deden me twijfelen. In Rotterdam ben ik ook minder kieskeurig, maar schrok best van hoe lang het nog rijden was haha. Dan ben je soms sneller kritisch dan als je gewoon uurtje kwijt bent.
Heeft iemand tips voor typische Duitse koekjes/taartjes etc die ik echt niet moet overslaan als ik er ben? Ik hou ervan om bij de lokale bakkerijen van alles te kopen en uit te proberen dus tips zijn zeer welkom!
Ahh zoveel, leuk! Thanks ik ga ze allemaal even opzoeken en proberen te proeven. Een snelle Google slag zag er allemaal al lekker uit de nussesnecker ziet er al heel intrigerend uit haha
Bienenstich is mijn favoriet
Franzbrötchen!
Ik ben dit weekend een nachtje in Bremen. Iemand tips voor iets leuks om te doen daar?
Ja vind ik wel, ik ging vroeger elk jaar met het gezin. Lekker een dagje winkelen en uit eten. Het is een leuke stad en er is veel te zien en te doen. De kerstmarkt is ook leuk, niet te groot, wel heel druk, maar dat duurt nog wel even natuurlijk
Vind ik wel, als je van Lindt chocolade houdt is alleen al de Lindt Werksverkauf de moeite waard. Daar vlakbij zit ook een Bahlsen / Leibniz Werksverkauf (o.a. koek, zoutjes, jam). Die vind ik ook tof om te bezoeken.
Het centrum vind ik ook leuk om te winkelen, en er zijn veel chocoladewinkels, Konditoreien en winkeltjes waar ze Aachener Printen verkopen. Namen van restaurantjes weet ik helaas niet meer goed maar ik heb nog nooit slecht gegeten in Aken. Ik heb er ook een keer heerlijke wafels gegeten maar ik weet helaas niet meer waar.
Er zijn ook meerdere DMâs, wat buitenlandse supermarktjes etc. Voor mij is het ook een eind weg maar ik kom er heel graag.
Ga je met de auto? Hou er dan rekening mee dat je in Aken een groene sticker nodig hebt, mocht je die nog niet hebben.
Op vakantie naar Oostenrijk (Saalbach). Vorig jaar op heenreis overnacht vlakbij Stuttgart en op de terugweg via Legoland Duitsland (kind van 10 jaar). Iemand tips voor een leuke en vooral mooie plek om tussenstop te houden voor 1 of 2 nachten?
Zelf denk ik aan bijvoorbeeld: Zwarte Woud of Bodensee.
Vorig jaar twee nachten gehad bij Hotel Waldhaus Jakob in Konstanz. Puur gekozen omdat het dichtbij de Bodensee ligt. En bij het eilandje Mainau een paar uur geweest. Is ook een vlindertuin bijv. En de watervallen bij Schaffhausen waren vlakbij. Rondom de Bodensee vond ik erg leuk.
Dankjewel, Bodensee lijkt me inderdaad prachtig. Zie nu dat er al veel weg is qua hotels dus moet opschieten.
Kom ik weer aan met telkens mijn zelfde âstop in Duitsland-tipsâ, haha: Freiburg im Breisgau (aan het Zwarte Woud) vond ik heel erg leuk!
Heidelberg vond ik ook leuk, maar vindt je misschien te noordelijk liggen.
We zijn ook een keer in Lindau aan de Bodensee geweest. Meer is prachtig met die bergen er achter, maar plaatsje zelf vond ik âmwahâ.
Ik woon hier in de buurt en Bodensee is echt leuk. Mainau is zeker een aanrader, een bloemeneiland, zo prachtig!
In Unteruhldingen is het Pfahlbautenmuseum (paalwoning museum),ook een aanrader. Ligt er natuurlijk maar net aan hoe ver je er vanaf zit en/of of wilt reizen: https://www.pfahlbauten.de/
Zeker leuk ook met oudere kinderen denk ik
Ja ik zag je tip voor Freiburg al voorbij komen. Ziet er ook heel sfeervol uit!! Staat op mijn lijstje.
Mijn man maakt het niets uit als hij maar een fatsoenlijk bed heeft tijdens de tussenstop. Ik daarentegen wil altijd ergens iets meepikken van cultuur of natuur ⊠nu we er toch zijn
Dankjewel!! Wat een goede tip, die paalwoningen was ik nog niet eerder tegengekomen.
Bodensee is ook iets warmer toch door mediterrane klimaat? Of is dat een fabeltje