Duitslandtopic

Welk landal ga je? Wij hebben geboekt voor de zomervakantie daar in de buurt namelijk :grimacing:

1 like

Ah nee wij gaan naar een andere! Maar mocht je aanraders hebben straks: hit me uppp!

2 likes

Zeker! München is best groot, dus van te voren een beetje kijken waar je zit. Maar met de u bahn en tram is het meeste wel te doen. Niet direct bij het centraal station gaan zitten.

2 likes

Zo te zien zijn er nog niet echt veel tips gedeeld voor Aken, heeft iemand nog ideeën? :hugs:

Werksverkauf Lindt (chocola) aan de Süsterfeldstrasse.

4 likes

Laat het vandaag nou net dinsdag zijn :drooling_face:

2 likes

:flushed:

12 likes

Was inderdaad voor de helft! Goede marketing wel. Zonder jouw aanrader was ik er nooit gaan eten. We zijn je dankbaar. :pray:t3::taco::cactus:

1 like

ben even terug aan het scrollen voor vegan tips en heb even zijn wiki opgezocht

die is ver afgegleden??? wow

een gezelliger bericht: iemand tips voor leuke tentjes in prenzlauer berg?

4 likes

Damn… dat verklaart wel waarom zijn restaurant al een tijd dicht is :sweat_smile: Zat een tijdje een of ander bowl-restaurant, maar staat nu ook leeg (twee weken terug iig, mss inmiddels al weer wat anders)

Standard pizza vond ik heel lekker! (Is in kollwitzkiez, dat is geloof ik ook prenzlauerberg?)
Wen cheng voor hele lekkere dikke Chinese noodles.
Monsieur Vuong, Vietnamees

2 likes

diner:
standard serious pizza idd en wen cheng, simsim levantine eatery, der blaue fuchs, zula hummus cafe, chutnify (lekker eten, idk of je er leuk kan zitten), il mattarello, kanaan, caravaggio naturwein bistro, umami, pasternak, chotto, flying monkey
brunch oid:
pasternak, betty n caty, suicide sue, belfort, cafe neue liebe, no fire no glory

3 likes

Ik wil voor het eerst alleen op vakantie, en ik vind het best spannend, vroeger zou ik het niet zo snel durven om dat ik best snel gestresst en overprikkeld ben. Maar wil graag nieuwe dingen aangaan. Daarom leek het me wel leuk om een citytrip van 4 dagen (zodat ik lekker rustig aan kan doen) in Duitsland te doen. Ik wil graag met de trein (of bus?). En ik heb niet een super groot budget.
Ik zit te twijfelen tussen Berlijn, of toch iets dichterbij (en goedkoper) zoals Keulen of Bremen. Heeft iemand tips voor welke plek of nog andere leuke tips?
Ik merk dat ik van alles uitzoeken alweer helemaal de bomen door het bos niet meer zie :sweat_smile:

Flixbus heeft soms hele goede prijzen voor Berlijn! Ik had in februari van Berlijn naar Rotterdam voor €20,- zelfs geloof ik! En anders is Hamburg ook wel een leuke stad vind ik. Goed te doen met de bus ook, maar ook met de trein en een stuk dichterbij dan Berlijn.

2 likes

Aken is ook heel leuk en heel dichtbij! Ik zou zelf voor 4 dagen berlijn wel ver vinden want je zit 8 uur in de trein of 10-14 uur in de bus dus dat gaat al van je 4 dagen af, maar aken, keulen of dusseldorf oid is echt prima te doen

1 like

Vier dagen in Aken lijkt me wel lang? Je zou wellicht Aken en Keulen/Dusseldorf kunnen combineren @Mia als je toch met de trein gaat. Volgens mij zijn alledrie deze steden het bezoeken waard!

1 like

Ja misschien wel, maar ik kan overal wel een week chillen, hahah

Lekker man, goede gave!

2 likes

Ik ben in februari een lang weekend naar Hamburg geweest in m’n eentje (met de Flixbus) en dat vond ik een super gezellige en leuke stad! Goed te doen in je eentje. Ik had een eenpersoons hotelkamer op een vrij centrale plek (vlakbij het station) en kon overal waar ik heen wilde eigenlijk wel lopend heen. Denk dat het nog leuker is als het mooie weer eraan komt omdat je dan lekker op terrasjes kan zitten enzo, maar ik vond dit ook al heel fijn en relaxed. Als je tips wil dan staat mijn DM open!

3 likes

Morgen ga ik naar Aken voor 2 dagen en nu zei mijn schoonzus dat je een milieusticker nodig hebt anders krijg je een boete. We willen parkeren bij Parkhaus am Dom. Echt shit want dit wordt dan wel een duur grapje, die sticker kost €14,50. Weet iemand een goede p+r buiten het centrum?