Duitslandtopic

Nee, was alleen afgelopen zomer. Er is nu wel een vergelijkbaar ticket, maar dat is €49, en enkel ik abo-vorm (wel maandelijks opzegbaar). Dan zou ik voor 4 dagen eerder een 72h ticket van de bvg kopen (kan gewoon in de automaten of in de ticket app). Geeft je ook nog korting op allerlei dingen. Gaat in als je hem koopt/afstempelt, dus vanaf dan het je 72 uur. En dan nog een dagkaartje voor de laatste dag evt, afhankelijk van wat je wil gaan doen.

1 like

Jongens ik haaat die trein naar Berlijn zo… er is altijd wat. Zou om 7u de trein vanuit Ams hebben, wordt ie tien minuten van tevoren gecanceld wegens een technisch mankement. :sob: Uiteindelijk kom ik er waarschijnlijk wel, met een omweg, maar toch echt irritant (en zonde van mn tijd).

3 likes

Hij vertrekt soms ook gewoon 15 minuten te vroeg (in Berlijn terug naar AMS dan) Gelukkig hou ik ervan om altijd overdreven vroeg te zijn maar dit is zooo kut voor de rest die dan net aankomt.

1 like

De andere trein die ik nu heb staat nu ook stil wegens een technisch probleem. Hoe dan??

Je gaat echt bijna de NS waarderen

Viel Erfolg!

1 like

Dankeschön!

Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, en heb de reis echt al heel vaak gemaakt. Wel veel andere problemen trouwens, maar van alle bestaande opties vind ik het toch nog steeds de beste. Auto is in mn eentje veel te duur (en daarmee sta je ook altijd wel in de file, en er wordt altijd aan de weg gewerkt), vliegen sws gegen optie voor dat kleine eind, en bus was eens maar nooit weer. In de trein kan ik tenminste comfortabel zitten, af en toe opstaand, boek lezen, podcast luisteren, beetje uit het raam kijken.

1 like

Ik ga volgende week met een vriendin naar Berlijn. We hebben elkaar in Berlijn ontmoet en zijn er allebei al heel vaak geweest. Maar altijd toen we blut waren haha.
We gaan ons jubileum vieren dus ik wil haar nu graag meenemen naar iets leuks (activiteit of restaurant) maar kan wel wat tips gebruiken! Het mag van alles zijn, ook wat duurder. Weet iemand een leuk (bijzonder) restaurant of iets anders?

Kopps! Vind ik altijd heel lekker, bijzonder, vegan eten.
Volgens mij had iemand anders wel gezegd dat ze andere restaurants specialer vond maar ik weet niet meer welke dat waren.

Is er iemand die tussen nu en 10 september naar Berlijn komt en wat voor me wil meenemen? Geen neusspray hahah maar een cadeautje voor een vriendin

Ik ga a.s. woensdag! Stuur me maar een dm, dan kijken we of het lukt!

1 like

Ik heb een woordenboekje nederlands spaans nodig, deze
Bekijk Van Dale Miniwoordenboek Spaans op: Van Dale Miniwoordenboek Spaans | 9789460773792 | Boeken | bol.com

Ik betaal er uiteraard voor, let me know of dit gaat lukken!

2 likes

Ik ben al meerdere malen in Keulen, Dusseldorf, Oberhausen voor kerstmarkten geweest maar ga dit jaar voor het eerst naar die van Berlijn. Iemand tips? Berlijn zelf ben ik al een keer geweest

Schloss Charlottenburg en Gendarmenmarkt voor de klassieke. Alexanderplatz is meer kermis dan kerstmarkt, moet je van houden. Kulturbrauerei voor Scandinavische sferen. En als je toevallig het weekend van 8-10 dec komt: Alt-Rixdorfer Weihnachtsmarkt :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Iemand tips voor wijnproeverijen in de Moezel? We verblijven in Bernkastel-Kues.

2 likes

Wat is er leuk om te doen vroeg in Berlijn of is er wel iets te doen behalve eten?(ook leuk uiteraard) Ik reis met de nachttrein en kom tussen 06:30/07:00 aan. Maar voor ik mijn spullen bij het hotel heb gebracht zal het 09:00 zijn. Vroege bioscoop is altijd een optie maar ben bang dan in slaap te vallen :sweat_smile: vermoed dat ik ook niet heel lekker ga doorslapen in de trein.

Welke dag kom je aan?

Dinsdag!

9u is wel vroeg voor Berlijn :sweat_smile:

Öffnungszeiten der Staatlichen Museen zu Berlin Hier de openingstijden van veel musea, het Pergamonmuseum gaat wel om 9u al open, de rest om 10u. Dus eerst even koffie drinken en/of ontbijten ergens en dan een museum?
Of bijv het Tränenpalast, dat gaat om 9u open: Tränenpalast
Of zo’n gratis tour, die starten om 10u: Berlin Free Tour | SANDEMANs NEW Europe

2 likes

Wat een goeie! Ik zou zelf nooit op een museum vroeg bezoeken komen maar waarom ook eigenlijk niet :sunglasses: