Duitslandtopic

Heeft er iemand misschien tips voor Darmstadt? Ik mlet er voor werk heen, maar leuk restaurantje waar je ook alleen fijn kunt zitten bijv. En ik heb 1/2 ochtend tijd om beetje door de stad te lopen, dus als ik iets echt moet zien?

Ik slaap in het maritim hotel.

Heeft iemand tips voor een leuke activiteit met vrienden in Berlijn. Ik ben samen met mijn partner en een ander koppel, en zij zijn beide jarig. We zouden hun graag verrassen met een leuke/grappige/unieke activiteit die last minute gepland kan worden.

Met zijn 4en naar de Kitkat club, wel een leuk pakje scoren van te voren.

Waar houden ze van? Op zich genoeg in Berlijn te doen zou je denken.

Leuke tip, houden we voor een volgende keer :upside_down_face:
We hebben de Berlin dungeon gedaan, maar vond het geen aanrader.

2 likes

Ok, ik ga misschien een domme vraag stellen hoor maar er is iets wat ik niet zo goed begrijp. Hier kunnen we naar het station gaan en een treinticket kopen waarbij het tarief eigenlijk altijd hetzelfde is. Is dat nu in Duitsland ook? Ik wil wat dingetjes plannen voor in December maar omdat ik ook niet weet hoe het weer op die dagen is, wil ik niet gebonden zijn en eigenlijk per dag gewoon beslissen. Maar dan als ik op de Bahn.de site zoek, zijn alle prijzen verschillend…

Is er nu helemaal geen standaard tarief voor een treinticket tussen twee steden?

1 like

Ligt eraan tussen welke twee steden. Er zijn zoveel verschillende treinen en routes. Soms heb je bijv de intercity en soms lokale treinen. Maar er zijn wel sites zoals omio waar je alleen je heen en terugplek invult en afrekent en zelf de route mag beslissen

1 like

Mijn basis zal in München zijn en zit nu te kijken naar Neurenberg maar ook Füssen (voor kasteel Neuschwanstein). (mocht iemand nog andere tips hebben dan zijn ze welkom)

4 likes

München Nürnberg kun je per ice trein doen. Dat duurt ongeveer ongeveer een uur. De normale prijs is 62.50, dan ben je helemaal flexibel.
Als je van te voren boekt kun je de tickets goedkoper krijgen, met treinbinding.

Ook zou je eventueel een Bayern ticket kunnen kopen. Dan duurt de reis ongeveer 2 uur, omdat je alleen regionale treinen mag gebruiken. Kost 27 euro. Kun je de hele dag mee reizen binnen Beieren. Daarmee kom je waarschijnlijk ook bij Neuschwanstein.

2 likes

Weet iemand toevallig nog een fijn maar betaalbaar hotel in Berlijn? Liefst in Mitte, Kreuzberg, Friedrichshain of Prenzlauer Berg.

Alles wat ik ken zit vol of is ineens heel duur. En ik ben even hostelmoe haha.

1 like

Er stonden laatst wat deals op soci@ldeal, misschien daar eens kijken?

1 like

Vier Jahreszeiten in Kreuzberg

2 likes

Die had ik inderdaad al gevonden via de zoekfunctie maar die is helaas vol op de datum dat ik er ben!

@ninna ohja goede, ga ik even checken!

2 likes

Moxy Ostbahnhof. Heb er laatst voor werk gelogeerd. En hoewel de directe omgeving van ostbahnhof niet zo mooi/inspirerend is, zit je wel centraal.

1 like

Wat vind jij een fijne locatie? Berlijn is groot

Ik vind zelf prenzlauerberg heel leuk! Daar zal vast wel een hotel binnen dat budget zitten

1 like

Bergmannkiez in Kreuzberg is dan denk ik heel leuk, en Prenzlauer Berg idd ook. Ken daar geen hotels verder, maar dan kun je misschien al wat gerichter zoeken

1 like

Wij zaten laatst in Holiday Inn express Alexanderplatz en dat was helemaal prima voor 2nachten inclusief ontbijt. Metro is echt 1minuut lopen en vlakbij heb ik echt zo lekker Vietnamees gegeten😍

1 like

Mensen hier nog leuke tips voor Willingen? Ga er deze kerstvakantie nog heen. Tips voor bij BV een lift of restaurant wat we echt niet kunnen missen? :heart_eyes:
Heb terug gezocht maar zie dat het 1x besproken is in het reizentopic en verder niet, hopelijk toch wel wat Willingen reizigers hier!

Iemand een tip voor een kindvriendelijk niet al te groot vakantiepark/camping/resort in Duitsland? Liefst max 4-6 uur rijden vanuit Utrecht.

Ik weet niet of dit is wat je zoekt maar ik ben als kind denk ik 10 keer naar feriendorf felsenhof in gerolstein geweest. Er is een soort kinderboerderij en een speeltuin, in de zomer een zwembad en animatie. Het ligt supermooi gelegen op een berg en in de vallei is het dorp met allerlei winkels en restaurants. Het is kleinschalig, er is een broodjesservice en het is drie uur rijden. In de omgeving zijn allerlei dierenparken en er is ook een openluchtzwembad en je kan heel goed wandelen in en op de bergen.

5 likes