Duitslandtopic

ik heb altijd 1e klas gedaan, vind dat het geld dubbel en dwars waard! privé zitplaats heb ik ook wel eens gedaan, toen zat ik zo’n aparte ruimte voor 4 personen. dat vond ik echt heel chill! en anders aan het raam

1 like

Ooh ja dat dacht ik te hebben gelezen, maar kwam er niet helemaal uit, dat privé een zitplaats zo’n hokje is voor 4 personen; maar dat je dan dus soms ook met 3 anderen zit en dat dat dan weer awkward is als je alleen reist :joy:

Misschien dat ik gewoon eerste klas bij het raam boek

2 likes

ja beetje onduidelijk is het! ik heb denk ik 2x zo’n hokje gehad, maar ook wel eens gewoon een 1 persoons stoel aan het begin van de coupé, dus dat er sowieso niemand naast je kan zitten. maar is alsnog fijn vind ik, niemand in je aura haha

2 likes

Ik weet even niet of ik het hier moet zetten, bij het wandeltopic of bij het algemene reizentopic. Eerst hier maar eens: Ik wil ergens in februari/maart/april een weekendje naar Duitsland. 2 dagen wandelen en 1 dag een stadje verkennen. Ik kom veel dingen tegen diep in Duitsland en voor een weekendje (vanuit Zuid-Holland) is mij dat even te ver. Dus weet iemand wat leuks? Qua hikes leuk als het niet te vlak is zoals Nederland, mag best actief maar niets rotsklimniveau (max 10 km met een klim is prima).

1 like

De eifel is wel een leuk gebied met veel wandelopties voor beginners en is iets van 4 uur rijden

4 likes

Leuk! Toevallig nog meer tips om daar te doen/zien/verblijven?

Nee eigenlijk niet, ik ben er vooral als kind tientallen keren geweest. Cochem, Trier en Koblenz zijn wel leuke stadjes maar ik heb daar geen specifieke tips. Wij sliepen altijd in het dorpje Gerolstein en dat is wel een prima uitvalsbasis voor wandelingen en evt fietsen maar verder is daar niks te doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik vind 1e klas in stiltecoupé het chillst. Wordt hooguit gefluisterd, echt een stuk rustiger. Vind de 1 stoel aan het gangpad eigenlijk niet heel fijn, heb dan het gevoel dat er veel wordt heen en weer gelopen en kan dan niet in slaap dommelen ofzo. Uit het raam kijken vind ik wel mooi vaak. Nadeel is als er dan iemand naast je komt zitten maar goed ik heb dat liever dan gangpad. Tenzij je de 1 stoel aan het raam en gangpad boekt aan het einde van de coupé waar dus weinig mensen voorbij zullen komen lopen. Heb je al gekeken op de plattegrond? Ik heb met mijn vriend in de ice gezeten in een stilte cabine met 6 man, we hebben aan het raam gekozen en was 3.5 u erg rustig. Heb vantevoren die plattegrond bekeken en aan de hand daarvan gekozen dus.

Wij doen nu 5 dagen Nürnberg, Rothenburg, Freiburg, Colmar, Strasbourg. En dan door naar Zwitserland. Ik vind Duitse en Zwitserse treinen echt een miljoen keer chiller dan de NS.

De Eiffel inderdaad, Cochem is wel leuk! En anders het gebied Sauerland, al weet ik daar even geen stad in de buurt

3 likes

Ik vind de Eiffel ook echt een prachtig gebied! Maar heb altijd huisjes geboekt die gewoon in een random dorp stonden dus weet niet precies wat leuk is qua stadje.

Je hebt daar van die traumfpaden Traumpfade in de Eifel - Traumpfade, daar heb ik er best een paar van gelopen en vond dat echt heel leuke wandelingen! Uit mn hoofd vond ik de monrealer ritterslag en het vier-bergen pad en bergheidenweg uitzonderlijk mooi

1 like

Eens, vergane glorie en tijdens ons bezoek vond ik het ook erg vies in de stad met een horde mensenmassa. Waren er hartje zomer en het voelde als een vreselijke tourist trap. Horeca deed ook erg goedkoop en ongezellig aan.