Duitslandtopic

Thanks! Ben je wel eens bij Haubentaucher geweest? Die is in de buurt van mijn hotel zag ik net.

1 like

Ik wel es, is cool hoor!!

1 like

Nee niet te oud :smiley: kater blau is te gek!

Oehh heb er zoveel zin in! Heb vandaag een afspraak gemaakt om daar een tattoo te laten zetten, als soort van aandenken omdat ik zo van Berlijn hou. :slight_smile: Extra leuk iets om naar uit te kijken.

6 likes

Nog nooit geweest, heb wel gehoord dat dat de sfeer niet zo chill is als bij badeschiff, dat het daar meer draait om zien en gezien worden. Maar dus zelf geen ervaring mee.

Ik ben vandaag gaan zwemmen bij kleiner mĂŒggelsee, halfuurtje rijden met de auto vanuit friedrichshain. Echt een aanrader! Strandje met veel bomen en schaduw en het was niet heel druk. Er vaarde een bootje rond die eten, drinken en ijsjes verkocht. Nu pizza eten bij Il Ritrivo :heart_eyes:.

3 likes

Het is zo heerlijk hier. <3

Morgen ga ik weer :clap: wie heeft een tip voor een leuk restaurant waar je zowel vlees als vega kan eten? En waar je gezellig zit

#thattoweragain

Als je zondag zin hebt in een andere flohmarkt dan Mauerpark, er is dit weekend ook Nowkoelln Flowmarkt op de Maybachufer (Grens Kreuzberg/Neukölln). En op dit moment is Bite Club bezig (bij de Arena/Hoppetosse), streetfood markt. Beetje prijzig, maar altijd wel heel lekker eten en leuk mensen kijken. Veel plezier iig in mijn stadje!

1 like

Ik ga een weekendje naar Berlijn en zoek vooral tips mbt eten, toen ik naar Praag ging heb ik zooo lekker gegeten bij alle aanraders van ff’ers.
Ik ben echt totaal onbekend in Berlijn, ook qua bezienswaardigheden, maar daarvoor ga ik maar gewoon naar tripadvisor en op de hop on bus lol, ik ben die luie toerist :joy:.
Maaaar lekker eten maakt wel echt de trip, en slecht eten is echt een moodkiller vind ik.

Gewoon bus 100 nemen, is veel goedkoper! Hier vind je ook de info erbij: https://www.european-traveler.com/germany/tour-berlin-on-public-bus-100/

Qua eten, er is zo veel
 Doe even rondje Kreuzberg rondom Kottbusser Tor, daar woon ik dus dat ken ik het beste: Chez Michel op de Adalbertstraße is heel lekker en knus. Op de Paul-Linke-Ufer zitten sowieso ook een paar (hele) goede restaurants, Zola voor pizza, Cocolo voor ramen, La Lucha voor mexicaans, Chan voor verrassend goed Aziatisch (Feed Back schijnt nog beter te zijn, maar ook duurder
), HorvĂĄth voor 2 sterren, Volt voor luxer (die laatste twee ben ik ook nog nooit geweest, maar heb gehoord dat als je er het geld voor hebt het heel erg de moeite is :grin:). Aan de overkant op de Maybachufer heb je Brammibal’s donuts (vegan en erg lekker, maar ook wel heel hipster), CafĂ© Jacques voor simpeler maar heel lekker Frans eten. Op de Kottbusser Damm zit Musashi waar je hele goede sushi krijgt, en Korean bbq Ssam schijnt ook goed te zijn. En dan heb je ook nog Defne op de Planufer, een van mijn faves. Oh en Picoteo op de Erkelenzdamm voor tapas.

Nu heb ik honger :drooling_face::smile:

1 like

Check berlinfoodstories! Een blog en instagram. Dat checken wij altijd als we niet weten waar we moeten gaan eten :slight_smile:

Ik ben al een paar keer in Berlijn geweest, maar altijd in de zomer.
Hebben jullie tips om te doen in de winter (ik ga begin december)? Dus vooral binnen activiteiten, musea. Ik zag dat er al kerstmarkten zijn en een botanische tuin die ze verlichten.

Vet laat dus misschien ben je al geweest maar als dat niet zo is: je kan zo lekker Vietnamees eten in Berlijn! Monsieur Vuong is heel bekend maar New Day Vietnam Heritage Food is ook heel lekker. Voor pizza is m’n favoriete plek Pomodorino/Saporito (zit naast elkaar en hoort ook bij elkaar, ben alleen even kwijt welke de pizza kant en welke de pasta kant is).

@Marsepein ik vond C/O (museum) heel leuk, vlak bij de dierentuin en het fotomuseum

Ahja, da’s fotografie toch? Ik ben ooit geloof ik in dat museum geweest, maar volgens mij zit het niet meer in dat gebouw. (Was toen erg groot en er was ook een soort oude gymzaal met houten vloer).

Klopt! Ik kan me geen gymzaal herinneren dus denk dat dat klopt inderdaad :sweat_smile: Bikini Berlin zit daar trouwens ook vlakbij bedenk ik me, soort van overdekt winkelcentrum maar dan met kleine concept stores enzo in plaats van ketens. Wel een vrij hoog hipster gehalte maar ik vind het altijd wel leuk om er even te kijken, en het is dus overdekt :ok_hand: Ohh en niet echt een activiteit maar KaDeWe is denk ik ook leuk in de winter, volgens mij zijn ze daar wel lekker Bijenkorf-stijl extra met de kerstdecoraties

Ah leuk! Dat kende ik nog niet. Dank je wel!

Ik ben trouwens ook nog op zoek naar leuke vintage/kringloopwinkels. Ik kan me een grote kringloop herinneren bij de rotonde van tram M13 en verder kom ik ze altijd een beetje per ongeluk tegen, maar wat concrete locaties zouden handig zijn!

1 like

Ik ben met oud en nieuw in Berlijn met een vriendin, we slapen in Prenzlauer berg.
Weet iemand wat je met oud en nieuw kan doen? Hoeft niet uitgaan te zijn :slight_smile:

1 like

Joa, gewoon hetzelfde als overal? Beetje over straat lopen en vuurwerk kijken vinden wij altijd leuk. Ook zijn natuurlijk alle bars open. Kan je iets specifieker zijn wat je leuk vindt? :slight_smile:

1 like

Cocktails drinken :flushed:
Evt dansen op popmuziek of 90s ofzo, geen techno.
Is er nog een plek waar vuurwerk wordt afgestoken?
(wordt btw m’n 3e x Berlijn dit jaar en ik heb er zoveel zin in!)