Duitslandtopic

Leuk! Er is altijd veel vuurwerk in Neukölln en op de Jannowitzbrücke, maar dat is minder leuk en meer eng :stuck_out_tongue: er zitten een paar super leuke restaurantjes en een geweeeldige cocktailbar op de Sontagstrasse! Misschien is dat leuk!

3 likes

Ja, ik kan Neukölln en Kreuzberg inderdaad afraden @Kusjessoldaat . Vooral in Neukölln is het echt heftig, kun je vuurwerk naar je gegooid krijgen en er zijn ook elk jaar wel weer idioten die in de lucht gaan schieten voor de lol :scream:

Er is sowieso een groot gebeuren bij Brandenburger Tor, maar dat is natuurlijk wel koud. Wel met optredens en zo, en groot vuurwerk. Ik vier het altijd bij vrienden thuis eigenlijk, ben 1x uitgeweest toen ik hier net woonde en dat was wel heel vet, maar dat was Berghain, dus niet echt wat jou aanspreekt dan. Je zou de RAW Gelände kunnen proberen, daar zijn verschillende bars en clubs, is vast wel wat leuks te vinden. Wel goed op je tas passen daar.

3 likes

@anon18050057 @kika we gaan naar de kulturbrauerei!

3 likes

Heerlijk ik ga deze week ook weer heen en heerlijk 8 dagen blijven. Kan niet wachten

2 likes

Ahh leuk, ik ga volgende week ook voor acht dagen. :slight_smile: Veel plezier!

1 like

Vraagje voor de meiden in Berlijn (@kika? @anon18050057?): hebben jullie misschien tips voor een chill buitenzwembad? Ik ga morgen een weekje naar Berlijn en wil zo graag afkoelen! Badeschiff is al volgeboekt voor de komende dagen. Ik weet dat er ook leuke meertjes zijn :slight_smile: maar ik zoek echt een zwembad.

Hoi! Zo last minute kan het lastig worden, omdat het echt heel druk is. Maar in de categorie Badeschiff heb je nog de Haubentaucher in Friedrichshain. Dat is ook super hip. Gewone baden zijn bijv het Prinzenbad of Columbiabad! Als je kijkt op de website berlinerbaeder.de kun je een zwembad kiezen en meteen een tijdslot en tickets kopen :slight_smile: dan kan je ook snel zien of er nog iets vrij is. Ik ben vanmiddag in het Prinzenbad haha

2 likes

Oh ja, hoeft ook niet superhip hoor! Gewoon een fijne sfeer. :slight_smile: Thanks voor je tips!

Iemand tips voor toffe restaurants in centrum Berlijn? Bijvoorbeeld korean bbq, of een ander leuk concept?

Kimchi princess

Bedoel je met centrum Mitte? Heb daar laatst lekkere hapjes gegeten (en lekkere wijn gedronken) bij Royals & Rice, en Takumi schijnt hele lekkere ramen te hebben.

Ons hotel zit in Mitte, dus dat is wel chill als iets dichtbij daar is! Dankje voor de tip!

1 like

Het OV is super goed geregeld, en als je liever niet in het OV zit is fietsen ook echt prima te doen. Kan je bijvoorbeeld Kreuzberg van harte aanraden, aan de Maybachufer en in Bergmannstraße en daaromheen zitten heel veel leuke, lekkere restaurantjes. Maar ik ben wel bevooroordeeld, want dat is mijn wijk :grimacing: Friedrichshain heeft ook veel, als je vegan wilt eten is 1990 Vegan Living ook echt een aanrader. Sowieso zit er om Boxhagener Platz veel leuks, zou alleen Simon-Dach vermijden, dat is praktisch allemaal tourist trap wat de klok slaat.

2 likes

Ik ga binnenkort naar Berlijn! Ik logeer in de buurt van Alexanderplatz en ga met de trein heen. Als iemand nog vega eettips heeft, hoor ik het graag :smiley:

1 like

Wel een tip voor goede pizza (Papa Pane in de Ackerstr., ook niet heel ver van Alexanderplatz) maar misschien wil je iets specialers dan pizza. :slight_smile:

Leuuuk trouwens! Hoe lang ga je?

1 like

3 nachtjes! Kom dinsdag rond 18 uur aan en ga wss vrijdag met een nachtbus terug, maar de terugreis moet ik nog even boeken :smiley:

en bedankt! ik sta altijd open voor lekkere pizza

1 like

Ja je MOET naar 1990 Vegan Living. Super slechte naam, maar echt een goedkoop toprestaurant in een super leuke buurt :slight_smile: maar Google ook gewoon even want er zijn heel veel hot spot lijstjes over vega eten in Berlijn want dat is er gewoon heel veel

3 likes

Leuk, veel plezier! Mijn tips qua vega(n) eten:

  • Cat Tuong (Vietnamees restaurant)
  • Naan Indische Spezialitäten (Indiaas restaurant)

Zitten allebei in Prenzlauerberg, wat sowieso een vegan walhalla is.

2 likes

Ik vond Momos heel chill! Zijn vega(n) dumplings en ze hebben superveel lekkere smaakjes. En ik werd heel gelukkig van de cinnamon roll van Zeit Für Brot!

1 like

@anon18050057 @Dombo

Bedankt! Ik ga een paar dagen rollen van de ene eettent naar de andere :smirk:

3 likes