Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik maak graag een chocoladelikeur met jonge jenever. Das koud superlekker, maar ook met een extra scheut melk en opgewarmd als warme chocolademelk. :yum:

Ik zet ongevraagd het recept hier neer want ik raad het graag aan iedereen aan:

  • 1/2 liter volle melk, 1/2 kilo suiker, 5ooml jonge jenever, 150 gram cacao poeder, zakje vanille suiker
  • Melk verwarmen, rest (behalve de jenever) mixen en als de melk warm is rustig doorheen roeren. Vuur uitzetten en en jenever toevoegen.
  • Goed roeren, in een fles doen, in de koelkast bewaren.
3 likes

Vegaballetjes! En champignons doe ik ook nog altijd

1 like

Merk je veel verschil tussen Netflix Standaard (1080) en Premium (4K + HDR wanneer beschikbaar)?

pizza

2 likes

Ik heb geen Netflix, maar wel D+ met 4K en ik vind 4K wel altijd chiller kijken dan 1080p. Maar het is geen must en ik zou bij Netflix er nooit voor betalen.

1 like

Heb het nu uiteindelijk ook niet gedaan haha. Ik dacht jaaa is maar 3 euro extra per maand, maar nee niet gedaan haha.

1 like

Kan je tv kanalen zelf op een andere volgorde zetten bij de volgende combinatie:
Samsung smart tv met online digitale tv.
24kitchen zit nu op 46 en dit kan ik echt niet aan hoor…

Spruitjes uit de oven zijn ook heel lekker!

1 like

Stukjes gekookte aardappel, bijv roseval aardappel!

1 like

Volgens mij kan dat niet, ik ben daar ook eens een hele tijd mee bezig geweest om het te veranderen. Zo vervelend!

:disappointed::disappointed::triumph:
Ik ga maar zo’n lijstje maken van waar wat staat (net zoals oma’s dat hebben hahaha)

Kun je niet favorieten instellen? Dan hoef je maar door een paar kanalen te zappen.

Hier heb ik nog nooit van gehoord!! Ik ga eens onderzoeken of dat kan :scream:

Ooit kon dit bij Ziggo, dan klikte je op de (bv) blauwe knop en kreeg je alleen de favorieten zenders.

Hoop dat het lukt!

Stel je vraagt iemand iets in een email, persoon geeft antwoord.
Stuur je dan nog een mail terug waarin je de persoon bedankt voor de informatie/reactie?
Ik weet dus nooooit wat hier de bedoeling is (ik heb dit dilemma vaker als ik bijv een prof mail). Het is zo nutteloos en dan heeft diegene weer een extra mail weg te werken, maar het is wel zo vriendelijk (en komt misschien minder ondankbaar over).

2 likes

Deze struggle heb ik ook altijd op werk haha!
Ik ga je dus ook niet echt kunnen helpen, maar wel heel herkenbaar dus.

Wat ik meestal doe als iemand vanuit een persoonlijk mailadres antwoord geeft, dan bedank ik die persoon. Zeker nu, dan wens ik ze direct fijne dagen.
Maar als het een algemeen emailadres is van een bedrijf oid niet.
Dan scheelt het ook nog waar het om gaat. Stel het is een langlopend iets en nu eindelijk opgelost door dit antwoord, dan bedank ik zeker.

1 like

Idd als het echt iets belangrijks is, of iets waar iemand een beetje moeite voor heeft gedaan doe ik het ook zeker. Al die dingen die daar tussen zitten, echt geen flauw idee.

Een email is ook zo een ‘groot’ ding vergeleken met bijv. een appje waar je even snel ‘bedankt’ op reageert. dat maak het ook meteen moeilijker, helaas.

Ok, rare vraag misschien maar ik heb dus nog nooit gegourmet nu wil ik met de AH zegels zo’n stelsel kopen.
Er zitten dus 8 pannetjes in zo’n set, als wij echt met de familie samenkomen zijn we met 10 volwassen en dan nog wat kinderen. Hoe doen mensen met grotere gezinnen gourmetten? Heb je dan 2 van die stelsels op tafel, want dan is je tafel toch al vol? Of gewoon delen?

In de mail met mijn vraag schrijf ik vaak al “alvast bedankt” oid

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Durf te vragen #3 (Deel 2).