Durf te vragen #4

Continuing the discussion from Durf te vragen #3 (Deel 1).

Previous discussions:

@Ishq bij ons staan er dan inderdaad 2 gourmet stellen op tafel.

ah dat heb ik inderdaad ook al gedaan, dus heb ik nu besloten dat ik niet nog een keer hoef te reply’en haha

1 like

@Ishq Ik heb 2 jaar geleden op m’n werk met de bewoners gegourmet en toen hadden we inderdaad meerdere gourmetstellen. En vorig jaar bij m’n schoonfamilie, 7 personen in totaal, hadden we er ook twee :stuck_out_tongue: Maar dat was qua ruimte ook gewoon handiger. Dan kon iedereen er gemakkelijk bij. Wij gebruikten trouwens echt amper die pannetjes, maar meer die plaat.

@Ishq wij gebruiken de pannetjes alleen voor eitjes en pannenkoeken, we gebruiken gewoon het stelsel zelf als grill. En volgens mij plaats je dan de pannetjes onder de grill, waar je ook het brood kunt toasten.

@Ishq ja meerdere gourmetstellen. Maar voorlopig mag je toch maar 2 mensen op bezoek dus dan heb je aan een gourmetstel meer dan genoeg haha

Heeft iemand goede ideeën wat ik kan verzenden in een pakketje wat overzee moet worden verzonden? Het hoeft niet met kerst iets te maken te hebben maar wel voornamelijk eten. Ik kom maar niet verder dan stroopwafels. Ik weet dat ze drop vies vinden dus dat ook niet. Ok dan chocola, en dan alweer kan ik niks verzinnen. Ik dacht misschien pannenkoekenmix? Kan er moeilijk brood en ei in stoppen. Ik weet niks leuks/lekkers :no_mouth:

Speculaasjes/speculoos?
Snoepjes, teveel keus dus iets van Haribo of Katja etc
tony chocolony
Chips? (patatje joppie oid)

1 like

Moet het een Hollands pakket worden zeg maar? Als wij naar Zweden gaan (mn broer woont daar) nemen we vaak dingen mee als hagelslag, schuddebuikjes (voor de kleintjes), droge worst, rookworst, vruchtenhagel, pindakaas, paprikachips, speculooskoekjes, en inderdaad stroopwafels. Meestal maak ik een rondje supermarkt en neem ik alles mee waarvan ik denk/weet dat ze het daar niet kennen.

3 likes

Gepofte knoflooksoep, hoe smaakt dat ongeveer? Kan me er niet zo heel veel bij voorstellen, want neem aan dat het niet die scherpe knoflooksmaak heeft. Gepofte knoflook heb ik nog nooit gemaakt dus zou ook niet precies weten hoe dat smaakt. Maar vind het wel interessant, heeft iemand een lekker recept voor zo’n soep?

Niet heel scherp! Wel echt superlekker en zeker heel smaakvol, maar kan de smaak slecht beschrijven. Ik hou dit topic in de gaten voor een recept, want kan dat ook wel gebruiken.

1 like

@Vic

Deze is lekker, ook wel romig.

Ik eet vandaag: Gepofte knoflooksoep #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/597280

3 likes

Thanks, ik ga het binnenkort proberen. Echt veel zin in nu!

Wat bedoelen ze met het bovenste puntje afsnijden? Je laat de knoflook in de schilletjes en dan?

1 like

De bol laat je heel, alle teentjes aan elkaar, maar aan de onderkant snijd je er een klein schijfje vanaf. Daardoor zijn de teentje later makkelijk uit het velletje te knijpen!
Heb deze soep ook wel eens gemaakt voor kerst, erg lekker. Het smaakt licht zoet karamellig doordat de knoflook gepoft is.

1 like

Dank!! Ik ga hem eens maken!

1 like

Ik zoek een zanger:
Ik denk Schots/iers of Engels, heeft denk ik rood haar en volgens mij beginnen zn voor en achternaam met dezelfde letter. Hij heeft een hele mooie breekbare stem en zingt vooral rustige romantische liedjes. Was een paar jaar geleden wat bekender en hoor er nu weinig meer van. Heeft op de radio een cover van have yourself a merry little christmas.

Iemand??

Marc Demarco?

Nee, beide niet :frowning: het is een singer songwriter en volgens mij heeft hij ook een baard.

Gavin James?

Gavin James?

1 like