Durf te vragen #3 (Deel 1)

Mijn yogastudio geeft online lessen, maar ik denk niet dat je dat zoekt?

Ja! Want de personen van Etsy reageren niet. Zijn het toevallig ook Nederlanders? Want dat is wat makkelijker qua communicatie en snelheid!

Vanaf februari tot september heb ik een tussen halfjaar. In september begin ik aan mijn master.

Dus ik wil dat halfjaar graag 3 dagen p/w ofzo werken. Probleem is een beetje dat ik 25 ben en eigenlijk maar 2 echte bijbanen heb gehad, en de rest alleen stages (administratief en juridisch). Het maakt me niet echt uit waar ik ga werken want het is maar ter overbrugging. Iemand tips waar ze altijd wel wat oudere mensen aannemen zonder ervaring? :sweat_smile:

Als je ervaring hebt met administratie, is misschien een administratie- of accountantskoor een optie om te solliciteren.

Ja heb ik inderdaad aan gedacht! Maar ik ga mijn master op een universiteit bijna 2 uur rijden van mijn huidige woonplaats doen, dus ik ga verhuizen. Het zou dus echt maar voor een paar maanden zijn en ben bang dat dat bij dat soort vastere banen een obstakel is.

De horeca soms wel! Moet je niet direct in een restaurant met een Michelinster solliciteren, want daar zoeken ze wel ervaring of een opleiding. Maar misschien een eetcafé. Of vanaf maart een ijssalon.

1 like

Wie heeft er hier een deurbel met camera (die je los kunt kopen) en welke is aan te raden?

Hadden we op het forum ook een topic met tips voor huisjes/hotels/airbnbs eigenlijk? Wil in november een weekendje weg met mijn kersverse vriendje :smiling_face_with_three_hearts: en het maakt ons eigenlijk niet eens zoveel uit waarheen, zolang het ergens in nederland is

5 likes

Misschien receptie werk? Ik heb naast mijn studie altijd gewerkt als receptionist. In grote steden heb je vaak van die soort uitzendbureaus voor dat werk. Studenten vacatures websites hebben ook vaak dit soort functies erop staan.

Customer care bij bijvoorbeeld Hello Fresh etc is ook iets wat makkelijk met een studie te combineren is. Veel vriendinnen van mij deden dat altijd.

2 likes

En anders in een callcenter!

1 like

Heeft iemand tips voor goede, interessante boeken over marketing, verkoop en verkooptechnieken? Wil mezelf beetje bijscholen en vind toffe theorie erbij altijd handig!

Ik gebruik gewoon een backpack van Decathlon. Als je die goed inpakt en niet te vol stouwt kan hij met de meeste maatschappijen gewoon mee. Volgens mij is die van mij 60 liter en er kan veeeeel in.

1 like

Online personal trainer: makemestrongernl op Instagram. Ze maakt persoonlijke schema’s en dat kan ook voor thuis op basis van het materiaal dat je hebt.

1 like

Weet iemand waar je offline een zilveren discobal kan kopen?

1 like

Tip voor de volgende keer: veel universiteiten en hogescholen hebben een lidmaatschaap op Nexis Uni (voorheen LexisNexis). Als je dan inlogt met je studentenaccount kun je gratis nieuwsartikelen uit bijna alle kranten in Nederland lezen, super chill.

2 likes

Weet iemand een leuke kringloop in omgeving Amsterdam die niet overal de hoofdprijs voor vraagt?

Geen idee of dit binnen het budget dat je in gedachten had valt, maar deze is heel fijn.

Het is wel een rugzak, ik weet niet of je dat bedoelt. Hij opent zoals een koffer dus superhandig met inpakken.

Ik heb trouwens niet gezocht naar de laagste prijs of zo, als je even googlet vind je hem misschien wel ergens goedkoper

1 like

Ik kreeg het vandaag ook zo binnen!

Kijk even bij backpacking bananas op youtube, zij heeft laatst zo’n kleine carry on backpack gekocht incl uitgebreide review!

1 like