Durf te vragen #3 (Deel 1)

De sns bank adviseert om je Windows computer of Android telefoon na te laten kijken als je op een link hebt geklikt. Mijn vriend deed dat ook eens zonder in te vullen, maar zijn rekening was uit voorzorg direct geblokkeerd. Door de interne beveiliging van Apple producten zou het daarbij niet nodig zijn, volgens hun.

Na te laten kijken? Door wie? Klinkt als een standaardpraatje hoor. Een medewerker van een telefoonwinkel gaat heus niet iets vinden als er daadwerkelijk iets op is komen te staan.

Thanks voor deze tip! Mijn bril glijdt steeds af doordat de touwtjes van het mondkapje te glad zijn, dit gaat me helpen!

1 like

Ja ik heb die stories ook gezien, zag er zo satisfying uit :blush: Ik heb alleen helaas maar een kastje met een deur en die is heel ondiep, dus ik kan m’n spullen niet ver genoeg naar achter schuiven om daar ruimte voor te maken ):

Hier heb je nu niet meer zoveel aan maar waarschijnlijk is je montuur te groot… Een goede opticien hoort daar ook naar te kijken, niet iedereen past elk montuur goed. Bij een smallere neusbrug of kleiner hoofd blijven grotere zwaardere monturen soms niet goed zitten (ik heb zelf ook een klein hoofd :stuck_out_tongue: )
Je kunt met het verbuigen van de oortjes natuurlijk een beetje bijstellen (hij hoort aan te sluiten maar niet te strak te zitten) maar niet helemaal.
Zoals iemand hierboven ook zei kun je proberen of hij met sporttips (rubberen hoesjes die je om de achterkant van de pootjes schuift) beter blijft zitten.
Ik hoop dat het lukt om hem beter te laten zitten, en ik zou er zeker op letten bij een eventuele volgende bril!

@Marquez ik heb inderdaad een sleutelvormige neusboog, losse neusvleugeltjes gaan bij mij heel erg irriteren

2 likes

Ik denk dat hij ook nog niet helemaal goed afgesteld staat! Hij zit helemaal niet tegen de zijkant van mijn hoofd. Hij steunt alleen op mijn neus en achter mijn oren. Misschien dat het ook daar aan ligt. Ik ga vanavond langs de opticien en anders misschien toch maar die oorrubbers bestellen.

Bedankt allemaal!

1 like

De pootjes moeten ook niet tegen de zijkant van je hoofd lopen hoor! (je slapen zeg maar)
Ik bedoelde dat hij achter je oren helemaal de vorm van je schedel moet volgen en bij je neus ook gewoon moet aansluiten.
En die rubbertjes zal je opticien ook wel hebben als het goed is.

Heeft iemand DE tip om aan een Engelssprekend persoon (vs) de ā€˜ui’ klank uit te spreken? Dus zoals in huis/uiteten/uitlaten etc. Ik weet niet hoe ik die klank het beste kan overbrengen. De rest lukt wel ofwel redelijk maar de ui lijkt nergens op en in de Nederlandse taal gebruik je die toch best veel. Ik weet het gewoon niet.

1 like

Haha wat een gedoe allemaal! Ik ga er naar laten kijken :blush:

1 like

Ui is een beetje zoals de ou in out als je het met een Schots accent uitspreekt :grin:

4 likes

Iemand hier had het laatst over een pakket voor je tuin, met boompjes, planten en zo, maar ik weet niet meer waar je dat online kon bestellen… is er iemand die dat toevallig weet?

Weet iemand een leuk merk of leuke (online) winkel waar ik kantoorartikelen kan kopen? Uiteraard al gekeken bij Bruna, Hema etc maar vind dat allemaal zo standaard. Wil graag mijn thuiswerkplek een beetje opvrolijken met leuke schriften, pennen, sticky notes etc

Sissy boy of paperchase?

@Pax @Rozevarken thnx! Ga meteen even kijken

1 like

Mijn ouders hebben al een jaar of 8 een Jura, en die vinden het echt een topding en het geld meer dan waard. Vorig jaar deed 'ie het ineens niet meer, maar toen zijn de zetgroepen vervangen (weet niet of dat het onderdeel is wat @Nefertiti bedoelt) en de monteur zei dat ze er nu zeker nog een jaar of 5, 6 mee vooruit zouden moeten kunnen.

Een bril hoort nergens echt strak te zitten, maar gewoon goed op spanning. Je moet hem eigenlijk niet voelen. Brillen zonder neusbrug zitten bij mij nooit goed (heb al 28 jaar een bril en ik ben 31 jaar haha), dus ik laat altijd neusjes op een normale kunststof bril zetten. Dit doen ze niet bij de Hans Anders ofzo, maar bij goede particuliere opticiens kunnen ze dit. Daar kan je het beste eens heen gaan voor goed advies :slight_smile:

Tuiny forest? Volgens mij werd dat hier een paar dagen geleden genoemd. Ik heb zelf kamerplanten van deze webshop gekocht en deze staat op mijn verlanglijstje voor als ik ooit een tuin heb haha.

Ja, dit was m! Dank je wel!

@anon18050057 @LaPetiteRobeNoire @Marquez nogmaals bedankt voor jullie hulp. ik ben naar de opticien geweest en had dit keer een andere medewerker. Deze was echt vet aardig en kundig. Die zei ook inderdaad dat mijn pootjes niet goed stonden. Deze heeft ze goed gezet en het voelt ook gelijk beter :blush: ik denk dus dat het opgelost is!

3 likes

Ik weet niet of je al antwoord hebt gekregen, maar ik heb dit ook gehad en ik kon pas na een maandje iets ruiken. Ik hing echt met mijn hoofd in de gemalen koffie of azijn om te testen vanwege de sterke geur. En daarna heeft het weer 3-4 maanden geduurd voordat ik volledig kon proeven. Het ging heel langzaam bij mij. Ik heb veel gelezen over Alpha Lipoic Acid, dat het in 1 onderzoek goede resultaten opleverde bij de testpersonen. Maar uiteindelijk besloten om gewoon af te wachten!