Durf te vragen #3 (Deel 1)

Staat er ergens op de doosjes wat de mengverhouding je? Meestal 1:1 of 1:2 als die er op staat en het je hetzelfde zou ik het wel durven wagen haha. Wij mengen ook wel eens zwarskopf met indola bijvoorbeeld. Maar mocht je het echt zeker willen weten zou ik even bellen naar waar je het hebt gekocht.

1 like

@macchiato vriendin zei Hacienda, zelf niet geproefd nog

1 like

Ja staat inderdaad 1+1 op de verpakking. Ga het vrijdag maar eens proberen dan! Thanks :grin:

1 like

Domme vraag.
Stel ik neem elke dag 350 (oid) gram groenten en ik maak er een smoothie van.
Dan hoef ik toch met avondeten geen groenten meer te eten voor de vitamines? Enkel om voller te zitten mocht ik dat willen toch? Ik heb echt kortsluiting even.

Rosa Luxemburg?
Ik zie nu pas dat deze post al twee dagen oud is haha maar goed

Het kan natuurlijk geen kwaad om meer groente dan dat te eten, maar in principe eet je genoeg groente volgens de richtlijnen en maakt het niet uit op welk tijdstip van de dag je dat doet.

1 like

Kan ik bij Spotify icm Google Home instellen dat er automatisch op een bepaalde tijd een bepaalde playlist of podcast wordt afgespeeld?

Ik heb gisteren geleerd dat Google Home iets nieuws heeft, namelijk routines. Als je dan bijvoorbeeld, Hey Google ik ben wakker, zegt. Dan maakt Google lampen aan, speelt het nieuws af, dat soort dingen. Je kunt ook aangeven dat Google een podcast afspeelt. Misschien de moeite waard om te kijken naar alle opties bij die routines.

1 like

Dankje
Ik krijg binnenkort een blender en was recepten aan het opzoeken vannacht :sweat_smile:

Ja, opzich is dat zo, maar afwisseling in groente is nog beter en in smoothies stop je vaak niet alle soorten groenten. Daarnaast bevoorderd verhitting in sommige gevallen juist opname van voedingsstoffen.

Maar het is wel een makkelijke manier om veel groenten te eten :slight_smile:

1 like

Is er hier iemand die misschien een screenshot zou willen maken van het interview met Dan.iel Ver.laan van RTL uit de Volkskrant van afgelopen week? Het was blijkbaar heel indrukwekkend en ik zou het heeel graag lezen! Maar ik woon pas vanaf volgende week in NL dus heb nu nog geen Volkskrant abonnement. Zou echt super zijn :slight_smile:

Hij is gedeeld via Topics, kun je 'm legaal gratis lezen:

1 like

Oja, ik weet niet wat dat is haha :sweat_smile: Zal het even uitzoeken. Oh dom, gewoon op die link klikken. Hahaha, sorry. Bedankt!

1 like

Ik heb gisteravond verse tomatensoep gemaakt (met rundvleesballetjes). Ben deze vannacht vergeten in de koelkast te zetten :sweat_smile: is het nog eetbaar? Wat zouden jullie doen?

Gewoon eten. Ik laat heel vaak mijn pan op het fornuis staan voor een nachtje/dagje. Kan echt geen kwaad (zolang het niet langer dan drie dagen is hahaha)

2 likes

Hebben mensen hier ervaring met reuktraining na covid? Ik kan nu sinds twee weken helemaal niks ruiken/proeven, nog niet zo lang in vergelijking met sommige anderen maar ik begin er echt gestoord van te worden. Ik heb nu bij de kno-winkel reuktraining besteld, hopen dat ik verschil ga merken want ik wil zo graag de vega mckroket kunnen proeven :joy::sob:

3 likes

Vraagje aan de taalfanaten van het forum:
Ik wil dus zeggen dat iets een strikte / strenge test was. Maar dat klopt dus niet volgens mij.
Je zegt wel: strenge eisen, of strikte eisen, maar een test waarbij iets aan strenge eisen moest voldoen, dat is geen strenge test toch?
Hoe noem je zoiets? Een … test?

Hangt beetje van de context af maar: rigide test, precieze, nauwkeurig, veeleisend?

1 like

Thanks! Veeleisende test klopt wel geloof ik. :sweat_smile:

In mijn werk (juridisch) kun je overigens wel zeggen dat iets een strikte/strenge test is, maar meer in de zin van de toets als in het toetsingskader. Dus weinig ruimte voor grote uitzonderingen, veel criteria, weinig subjectieve invulling etc. Dan kan strikt/streng zeker wel wat mij betreft