Heeft er iemand ervaring met een (alfa) PhD aan een andere universiteit dan degene waar je je opleiding volgt? Ik zit te denken om een PhD te doen, maar wil wellicht naar een andere universiteit dan degene waar ik ben afgestudeerd. Ik twijfel een beetje over mijn kansen.
Een Jura machine is heel fijn maar kan je niet zelf volledig reinigen. Er is een onderdeel dat er niet uit kan tenzij je dat door een professional laat doen. God, ik ben even vergeten wat het nou precies was. Maar als je een nieuwe Jura koopt kun je er wel x jaar onderhoud bij kopen en er zit ook al een aantal jaar onderhoud bij. Dus dat moet je overweging een beetje zijn, het zijn verder wel topapparaten die met goed onderhoud lang meegaan!
Als je geverfd hout opnieuw wilt verven, moet je dan al het verf eraf schuren? Ik voel me echt een n00b maar ik heb nog nooit wat geverfd. De originele kleur is wit trouwens.
Als er al een laag verf op zit hoef je alleen maar lichtjes op te schuren.
Zou sowieso niet het hout eraf schuren, dan blijft er erg weinig over om te verven. Maar ligt eraan hoeveel lagen verf er al op zitten. Je kunt heel rigoreus alles eraf schuren tot je weer op het blanke hout zit, maar meestal is licht opschuren zoals @Frankie zegt idd genoeg
Haha ik bedoelde het verf eraf schuren. Ik ga wel lichtjes opschuren dan want heb ook geen schuurmachine en dan ben ik dagen bezig. Het is een laag verf denk ik, vanuit de fabriek.
Ligt opschuren is voldoende, je hoeft het alleen ruw te maken.
Ik heb een kleine keuken met erg weinig opbergruimte, en redelijk veel kruiden (denk een stuk of 40) die nu opgestapeld staan op mân enige plankje. Dit is behoorlijk onhandig dus ik wil er iets van een rekje/opbergsysteem voor bedenken, maar de enige ruimte die ik nog heb is een schuine wand. Ik heb me al suf gegoogled maar ik vind maar niks geniaals. Weet iemand hier toevallig een slimme oplossing voor?
Mân moeder kreeg gisteren via fbmessenger een bericht dat ze zo snel mogelijk haar schuld moest betalen, want de deurwaarder zou komen. Oplichterij dus. Ze is zich rot geschrokken, maar besefte wel op tijd dat het nep was. Nu zat er alleen ook een link in het bericht en daar heeft ze wel op geklikt⊠ik las al iets over phishing, maar ik weet hier echt helemaal niks vanaf. Is er nog iets wat mân moeder nu kan doen? En wat kan er gebeuren nu ze op doe link geklikt heeft?
Edit: ze heeft het alleen op haar mobiel geopend, weet niet of dat wat uitmaakt
Ik heb sinds kort een bril. Ik ben nu al een paar keer terug naar de opticien geweest omdat hij telkens niet echt goed staat⊠Heb hem vorige week strakker laten zetten maar opnieuw glijdt hij nu alweer van mijn neus als ik naar beneden kijk
Maarja omdat dit dus mijn eerste bril is en niemand in mijn omgeving een bril draagt weet ik ook niet wat normaal is. Hoe hoort een bril te zitten? Ik weet het is een vage vraag, maar zit hij strak achter je oren of op je neus? Of allebei?
âââââ
@Dazed misschien op de rand van je afzuigkap?
W heb je neusvleugels? Of heb je een kunststof bril?
Kunststof!
Ik zou het toch even melden bij de bank. Politie doet niet zoveel denk ik
Mijn moeder had een aantal jaar geleden ook zoiets en toen een Trojan horse binnengehaald op haar laptop. Toen ook dure beveiligingsoftware erover heen gehaald en alles gewist (en ja er liepen al 2 gestarte âmee leesâ acties vanuit die hacker)
Ik heb een paar van mn specerijen in magnetische bakjes aan de koelkast hangen. Via het internet verkopen ze ze volgens mij ook of je zou zelf iets kunnen knutselen van potjes en een magneet!
Ik heb maar een heel klein afzuigkapje, dus daar past het niet allemaal op denk ik ):
@anon76889665 oh dat ziet er wel heel handig uit, ga ik eens naar kijken!
Hmm dat is een lastige. Die moet echt goed op je neus aansluiten maar dat kunnen ze niet veel aan veranderen. Mijn ervaring met een kunststof bril is dat die wel gemakkelijk glijd. Zeker als je zweet enzo. De pootjes zitten bij mij redelijk strak achter de oren. Maar je moet geen kuilen krijgen is hoofdpijn. Dat je bril wat beweegt met bukken enzo is wel normaal maar niet teveel en zeker niet glijdend
Is dit een beetje wat je zoekt qua antwoord?
Ja dankjewel!
Nog een kleine aanvulling. Als je weer heen gaat zou ik even vragen hoe het kan dat die bij je neus* steeds afglijdt en of dat misschien het probleem is. Stel dat die niet zo goed past, dan heeft het, denk ik, weinig zin om steeds terug te gaan voor strakkere pootjes omdat dat het probleem dan niet is. Dan blijf je bezig
ik moest in het begin trouwens ook heel erg wennen aan mijn bril en ging om de haverklap terug omdat ik dacht dat het niet lekker zat etc. Op den duur weet je wel wat fijn zit en goed zit. Het is ook beetje proberen!
*(Je hebt, vertelde mijn opticien, verschillende neusboogjes (?) Bijv. Met een soort sleutelvorm heb je voor smallere neuzen en je hebt ook bredere)
Ik had als kind altijd een soort siliconen ââhoesjesââ om de brilpootjes heen, zodat hij niet ging glijden. Misschien kun je dat proberen?
Met even snel zoeken kom ik bijvoorbeeld bij deze uit van Bol. Ik had ze altijd in de kleur van mijn montuur.
ziet er zo tof uit maar zou ook zo bang zijn dat er eentje valt haha!