Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ja de mens houdt idd van symmetrie.

En soms bestaan er natuurlijk juist wel verschillende ideaalbeelden tussen culturen.

Bijv lichte huid (een hogere sociale status) vd donker (op het land werken) in bepaalde landen, terwijl in NL/westen een tijdje de sun baked look populairder was. Neemt ook wel af.
Definitie van wat als een “ideaal” figuur wordt gezien (natuurlijk heel subjectief ook).

Of het westerse ideaalbeeld (wipneusje) wat tegenwoordig ook in Midden-O nu wordt gekopieerd, terwijl het ideaalbeeld soms juist wel kon zijn: pontificale neus geeft karakter, of: dikke/volle wenkbrauwen bijv is in de ene cultuur een teken van vrouwelijkheid/vruchtbaarheid etc.

1 like

Geen fanatieke decafdrinker hier, maar Nespresso heeft ze inderdaad ook. Maar als je je dolce gusto apparaat lomp vond, dan denk ik een Nespresso ook?

Ben wel heel blij met het apparaat, heb er eentje met een melkopschuimer.

Oh ja de gewone zonder melkopschuimer van Nespresso is best smal hoor! En ik vind ze ook wel mooi. Volgens mij hebben ze ook nu best veel soorten al decaf (probeer het op de site op te zoeken maar die is in onderhoud, haha)

1 like

Ik drink decaf uit een Nespresso apparaat. De cupjes van de Hema zijn echt heel lekker (en betaalbaar)

2 likes

Ik heb een Krups van Nespresso, fijn apparaat. Klein en compact en kan ook gewoon decaf in.

1 like

Studio Brussel al eens geprobeerd? Die vind ik af en toe ook wel leuk en echt andere muziek vaak dan hier in NL.

2 likes

Ik heb vandaag sublime fm aan staan. Maar niet echt een grote afwisseling in muziekgenres

1 like

Studio Brussel! Een soort 3fm maar dan beter

2 likes
4 likes

Ik drink regelmatig decaf nespresso (het liefst de paarse van nespresso zelf) en vind dat eigenlijk gewoon net zo lekker als niet decaf haha. Maar misschien heb ik gewoon geen smaak

1 like

Het Amsterdamse bos is het makkelijkste denk ik! Langs de Amstel kan je ook mooi lopen.

1 like

De decafé cupjes van Nespresso zijn lekker, maar met een french press kun je ook lekkere decafé koffie zetten, die berg je natuurlijk net weer wat makkelijker op.

Ja ben Fip nu ook ah luisteren. Leuke afwisseling op de Lo-Fi hiphop wat ook fijn wegluistert

1 like

Vrienden van ons zijn in verwachting, is het eigenlijk gebruikelijk dat je dan een klein cadeautje opstuurt?

Waarom doen zwangere vrouwen een hand op en onder hun buik als ze op de foto gaan? Volgens mij heb ik nog niemand haar buik zien showen op een foto zonder die handen.

3 likes

Ik heb weer een nieuwe bezigheid hoor en daar horen fijne (schrijf) pennen bij. Wat zijn jullie favo pennen?

Zelf vind ik tot nu toe mijn Parker vulpen en Pilot friction clicker het fijnste schrijven, maar ik wil meer. Die tweede is een gel pen, uitwisbaar! en echt maar iets van 4 euro.

Een kaartje is wel voldoende. Je kan als je wilt wel iets kleins opsturen.

Ik denk dat als je kleding iets wijder zit je er sneller als een blob uitziet dan zwanger. Maar ik zie het ook vaak bij strakke jurkjes en dan snap ik het nut ook niet.

Ja dan is het al zo duidelijk. En volgens mij heeft de buik geen ondersteuning (van 2 kanten) nodig.
Edit; misschien is dit wel zo’n ding dat je niet snapt als niet zwangere en het dan met een wezen in je buik ook opeens gaat doen. Door ~hormonen~.

Ik ben zwanger maar ik doe het alsnog niet, misschien ben ik wel kapot.

Ik snap wel waarom je in het algemeen even je hand op je buik legt, wat ik eerst er ook stom uit vond zien. Maar als de baby schopt wil ik automatisch even contact maken. Daarnaast doet zo’n dikke buik ook wel eens pijn, dus even wrijven voelt dan verzachtend.

1 like