Die kleurstaaltjes zijn ook altijd verraderlijk, dus durf het wel aan. Heb maar een klein potje nodig.
@Marquez Heb je iets aan de tekst van Nu dat jij er bent van Trijntje Oosterhuis
Of bedoel je een gedicht van vroeger?
Nog een vraagje. 35A48, is deelbaar door 36, welk getal moet op de plek van de A?
(ik weet het antwoord maar geen idee hoe je dat moet berekenen)
Ik zou 't berekenen door op de rekenmachine steeds een ander getal voor de A in te typen. Maar dat is vast niet wat je bedoelt haha. Zonder rekenmachine heb ik geen flauw idee.
Nee moet zonder! Hahah ik heb het overigens ook zonder gedaan en dus random getallen ingevuld. Maar heb ergens het idee dat het makkelijker moet kunnen
Edit: hahah ik vind via google dat ik dit al eens gevraagd hebt hier en toen gaf @nello een duidelijke uitleg dus het is me weer helder
Ja perfect thanks! Zocht een mooi gedicht/tekst die vangt hoe het is om ouder te worden.
Bedoelen ze niet gewoon wat glazig en zacht laten worden?
‘Objectieve knapheid’ wordt niet enkel door de gulden snede bepaald, maar ook door andere dingen als symmetrie, harmonie van alle trekken tot elkaar, ontwikkeling van de schedel, … Maar de trekken op zich zijn volgens mij wel meer onderhevig aan culturele verschillen.
Dit youtubekanaal heeft hier veel interessante video’s over!
Het duurt inderdaad wel flink langer dan dat, maar als je het snel wilt doen kun je een schepje suiker toevoegen. Dan zijn het natuurlijk niet de suikers in de ui die karameliseren, maar qua smaak kom je dan wel in de buurt!
@jigglypuff Nee, wanneer je uien glazig maakt bak je ze juist vrij kort (tot ze glazig zijn haha) dat duurt hooguit twee minuten. Dat doe je bijvoorbeeld om de scherpe smaak van de rauwe ui zachter te maken. Op dat moment zijn de uien nog licht van kleur.
Bij karameliseren wil je dat de suikers in de ui gaan karameliseren en de uien een mooie donkere kleur krijgen. Dar kan zo 40 minuten duren. Dat komt omdat het proces wat langer duurt en je het ook op laag vuur moet doen, omdat je anders de kans hebt dat het te hard gaat en de uien verbranden.
Oh thanks super interessant!
En @Scorpiovibes precies dat idd. Maar wat zegt het dan een waarom wordt er zo vaak naar verwezen?
Ik heb het nooit echt bestudeerd, maar ik weet wel dat je hersenen extreem van patronen houden (waarom vinden we het over het algemeen fijn als er geen gedraaide badkamer tegel ligt? Of houden we ervan a dingen op kleur gesorteerd zijn?). Symmetrie is ook een vorm van een patroon, waardoor je hersenen het misschien fijner vinden om naar dit soort gezichten te kijken. Tijdens onderzoeken waarbij er aan mensen gevraagd wordt om de aantrekkelijkheid van anderen te meten, kan dit ook meespelen en geven mensen diegenen met een symmetrisch gezicht hogere cijfers, omdat de hersenen er een nuttiger patroon uit kunnen halen.
Maar is hypothese van mij dus
Ja de mens houdt idd van symmetrie.
En soms bestaan er natuurlijk juist wel verschillende ideaalbeelden tussen culturen.
Bijv lichte huid (een hogere sociale status) vd donker (op het land werken) in bepaalde landen, terwijl in NL/westen een tijdje de sun baked look populairder was. Neemt ook wel af.
Definitie van wat als een “ideaal” figuur wordt gezien (natuurlijk heel subjectief ook).
Of het westerse ideaalbeeld (wipneusje) wat tegenwoordig ook in Midden-O nu wordt gekopieerd, terwijl het ideaalbeeld soms juist wel kon zijn: pontificale neus geeft karakter, of: dikke/volle wenkbrauwen bijv is in de ene cultuur een teken van vrouwelijkheid/vruchtbaarheid etc.
Geen fanatieke decafdrinker hier, maar Nespresso heeft ze inderdaad ook. Maar als je je dolce gusto apparaat lomp vond, dan denk ik een Nespresso ook?
Ben wel heel blij met het apparaat, heb er eentje met een melkopschuimer.
Oh ja de gewone zonder melkopschuimer van Nespresso is best smal hoor! En ik vind ze ook wel mooi. Volgens mij hebben ze ook nu best veel soorten al decaf (probeer het op de site op te zoeken maar die is in onderhoud, haha)
Ik drink decaf uit een Nespresso apparaat. De cupjes van de Hema zijn echt heel lekker (en betaalbaar)
Ik heb een Krups van Nespresso, fijn apparaat. Klein en compact en kan ook gewoon decaf in.
Studio Brussel al eens geprobeerd? Die vind ik af en toe ook wel leuk en echt andere muziek vaak dan hier in NL.
Ik heb vandaag sublime fm aan staan. Maar niet echt een grote afwisseling in muziekgenres
Studio Brussel! Een soort 3fm maar dan beter