Durf te vragen #3 (Deel 1)

Eerst leeggieten

1 like

Eerst opdrinken

12 likes

Ik vind bier echt intens vies haha. Heb mn lesje geleerd, in het vervolg haal ik wat minder voor-de-visite-biertjes in huis.

@Speurneus thanks!

Hij doet me denken aan een pastelversie van doughnut, maar weet niet of die precies hetzelfde zijn!

Ik heb er een in mijn normale Levi’s maat en die zit precies goed.

1 like

Ja! Is echt mijn favoriete legging. Zit heerlijk en de band geeft je een heel mooi lijntje. Heb er inmiddels al 2 versleten. Na intensief dragen en wassen slijt de coating uiteindelijk wel een beetje. Maar ik vind hem echt het geld waard.

1 like

Wat bedoel je precies met creĂ«ren? Heb jij een bepaalde afbeelding en wil je die ene afbeelding in allerlei verschillende formaten laten zien? Of wil je gewoon ‘een’ voorbeeld hebben?

Je hebt online allerlei converters, gewoon Google op bijvoorbeeld “pdf to eps converter.” Met Adobe Illustrator kan je dingen ook opslaan een hoop verschillende bestandstypen maar het hangt er maar net vanaf wat je nodig hebt.

2 likes

Ik heb samples nodig om te testen welke bestandsvormen worden ondersteund door een bepaald systeem. En wat je zegt kan inderdaad bij sommige vormen wel, alleen lang niet bij alles en de lijst bestaat uit iets van 200 vormen. Ik hoopte dat er ergens één site zou zijn waarbij je een sample van alle mogelijke bestandsvormen kon downloaden, maar volgens mij bestaat dat niet. :sob: Toch bedankt voor het meedenken!

Ohh het zijn er echt 200 haha, ik dacht een stuk of 10-20, dat is nog wel handmatig te doen. Dan weet ik het ook niet sorry! Open deur, maar heb je al gegoogled? Er is waarschijnlijk wel een of andere website die dit doet haha

1 like

Hahah ja tuurlijk. En ze zijn er wel, van die samplesites, maar die hebben alleen de suuuper basic vormen als pdf, htm, html, exe. Ja joe, die kan ik zelfs nog wel van mijn eigen pc plukken. :exploding_head: Raar eigenlijk, je zou denken dat heel veel software developers en testers dit nodig hebben.

1 like

Ja en het lijkt me ook niet heel moeilijk om te programmeren! Haha misschien ga ik dit ooit wel bouwen als projectje, als we in totale lockdown moeten ofzo

1 like

Ik wil een koekenpan weggooien maar weet niet waar. Ik heb in de straat alleen zo’n ondergrondse afvalcontainer waar je vuilniszakken in kwijt kan en verder een stukje verderop een plek waar je karton en glas enzo kwijt kan. Maar ik weet nooit waar ik grote dingen dan in moet doen. Heb ook nog een kapotte trolley liggen die weg kan maar die kan ik toch moeilijk in die ondergrondse container duwen? Het is ook niet groot genoeg voor grof vuil lijkt me. De struggles waar je zoal mee te maken krijgt in het volwassen leven zeg

Zulke dingen stouwde ik wel altijd in de ondergrondse container

8 likes

Hier had ik ook steeds last van, dat ik ook voor visite bier kocht en ik dat dan weer weg kon gooien. Maar ik heb het ‘antwoord’ gevonden. Bier in blikjes kopen! Is echt veel langer houdbaar dus altijd wel een beetje voorraad zonder dat ik na drie maanden weer bier sta weg te gooien. Ik lust namelijk ook geen bier. Bier Is langer houdbaar in blik omdat er geen zonlicht bij komt wat met flesjes wel zo is.

Edit: geen antwoord op je vraag maar meer een tip :innocent:

2 likes

Dit soort dingen spaar ik op en breng ik dan een keer naar de milieustraat.

1 like

Oh wat een goeie! Dankjewel!

1 like

Daar had ik nog niet aan gedacht, goeie!

1 like

Is er iemand heel goed in macro’s (vba?)

Ik zoek de code om in Column A, alle informatie na de letter T te vervangen door spaties (niets dus) en dit in column B zo te krijgen (in format ‘datum’). De values in A zien er zo uit: 2020-10-01T0800 . in column B wil ik dus alleen de data (zoals 2020-10-01), en niet meer de tijden (zoals T0800)

Sub remove_text_after_char()
Dim rng As Range
Dim cell As Range
Set rng = Application.Selection
For Each cell In rng
cell.Offset(0, 1).Value = Left(cell, InStr(cell, “T”) - 1)
Next cell
End Sub

Dit haalt alles weg na de T in de range die je zelf selecteert en plaatst het in de kolom ernaast.

Zo ziet het er dan bij mij uit

Kolom B is hier al als datumformaat, de waarde van de cel wordt gewoon 2020-10-01.

2 likes

Aaah held heel erg bedankt!! Zit hier al de halve dag mee te klooien

1 like