Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik vind de messen van Sabatier en Victorinox erg fijn en qua prijs/kwaliteit verhouding heel goed. Ik heb bijvoorbeeld de broodzaag van Victorinox en die is na 5 jaar nog steeds super scherp en heb ik in de tussentijd niet laten slijpen.

Heeft er iemand misschien tips voor een wat goedkopere stadsfiets? Ik zie bijvoorbeeld vrij goedkope fietsen langs komen bij Decathlon, maar de recensies zijn wat wisselend. Ik wil eigenlijk een vrij simpele en vooral lichte fiets, mijn fiets nu trapt echt heel erg zwaar/het frame is ook zwaar en dan ben ik na een kwartiertje fietsen al oververhit. Een fiets van een bekend merk is al gauw 700 euro en dat vind ik eigenlijk wat te duur.

Ik heb een (mama) stadsfiets van de halfords, nog geen 400 euro en rijdt prima!

1 like

Misschien een beetje een open deur, maar op marktplaats zijn regelmatig prima fietsen te vinden, dus wellicht kan je dat even in de gaten houden.

Ik heb zelf vorig jaar een prima stadfiets gekocht bij de Gamma, was met korting maar 180 euro. Geen topkwaliteit, maar prijs-kwaliteitsverhouding gezien echt een goede aankoop. Ze hebben regelmatig aanbiedingen op hun fietsen, dus dat is misschien ook interessant om in de gaten te houden (en ook bij andere bouwmarkten).

1 like

@batallador Deze is fijn!! Ik heb deze en een classic chefs knives met van die gleufjes van Wusthoff. Dat hele merk is sowieso al fijn, en mijn mes is lekker zwaar en sturdy. Die Eden classic die kali linkt is lichter, en vind ik fijner voor het fijnsnijden van zachte of blad groenten. Die van Wusthoff is weer chill voor harde groenten, chocolade, of vlees als je dat eet (ik ben vegetariër dus ik hak eigenlijk alleen tofu)

1 like

Knolselderij vind ik best zacht dus dat gaat prima met m’n eden mes, maar een pompoen met een harde schil pak ik toch liever m’n Wusthoff voor. Niet dat ik denk dat de Eden het niet aan kan, maar die is zo veel lichter dat ik me toch zorgen maak dat de punt afbreekt als ik een pompoen probeer te slachten. Dat Wusthoff mes kan evht niet kapot voor mijn gevoel.

Wel trouwens een goed bamboe snijplank aanschaffen voor bij goede messen! Dan worden ze minder snel bot en bamboe is ook veel hygiënischer dan plastic. En het snijdt fijner, ook belangrijk

1 like

Welk denier zwarte panty vinden jullie het mooist? Is 40 denier nog transparant of zie je helemaal geen huid meer?

Ik vind die van Sabatier fijn want daarbij loopt het handvat door in het lemmet. 1 materiaal dus wat het veeeel hygiënischer en makkelijker schoon te maken is. Ik doe de messen nooit in de vaatwasser, altijd met de hand afwassen en daarbij is het dus super fijn dat het mes uit een geheel bestaat!

Ligt er waarschijnlijk ook aan welk merk je hebt, maar ik vind 20 het mooiste.
Bij 40 zie je bij mij overigens nog wel wat huid erdoor, maar misschien ligt dat ook aan de omvang van je benen. :grimacing:
Vanaf 60 is het wel echt dekkend (hoe zeg je dit? Niet transparant bedoel ik in ieder geval)

2 likes

40 denier is nog transparant! Ik vind 20 denier het mooiste, maar met dit weer stap ik over op 40. En als het nog kouder wordt 60. Die is dan wel echt donker, maar dan draag ik er ook grovere dingen op dus dan is dat prima

3 likes

Weet iemand wat de reden is waardoor de laatste tijd zoveel medicijnen niet leverbaar zijn? Ik krijg steeds een ander merk mee en soms tabletten en dan weer capsules🙄

1 like

Ik denk dat veel medicijnen uit het buitenland moeten komen en door Corona niet gemaakt/vervoerd kunnen worden?

1 like

Grondstofproblemen, productieproblemen, of fabrikanten leveren liever eerst aan andere landen omdat de medicijnen in Nederland zo goedkoop zijn

2 likes

Verkopen ze standaard amandelmeel bij Lidl of is dat iets wat ze af en toe hebben? Eigenlijk vraag, ik me dat ook af voor Aldi (als is die verder weg).

Bij mijn Lidl (een best klein filiaal) hadden ze dit niet

1 like

Ik heb het bij mijn lidl eigenlijk nog nooit gezien, alleen gewoon meel (bloem is hetzelfde toch😂)

1 like

Volgens mij is dit zo’n tijdelijk lijn, als ze meer bakspullen hebben dan kan je gemalen amandelen kopen.

1 like

Ze hebben wel standaard geschaafde amandelen in het assortiment en die kun je gewoon in de keukenmachine doen. Je moet het alleen even in de gaten houden en niet te lang malen, want door de vetten die dan vrij komen wordt het bij te lang malen een pindakaas achtige substantie.

3 likes

Ik weet niet of ze het hebben, maar heb je een klantenkaart bij de Sligro? Want ze zijn niet meer open voor particulieren.

Ah ik heb helaas keukenmachine. Wel een staafmixer maar weet niet of dat hierbij werkt?

Ik heb een spoed vraagje;
Hoe verstuur je een tikkie of betaalverzoek via insta-dm?
De link is dan niet klikbaar?