Durf te vragen #3 (Deel 1)

Zo heel veel voedingsstoffen haal je niet uit vlees die je niet ook makkelijk uit andere dingen kunt halen. Je kan prima overleven zonder noten en bijv eieren, soja, linzen, kikkererwten en bonen eten. Dat kan hartstikke goedkoop. Bovendien eten de meeste mensen in NL veel meer vlees dan goed is (dus kun je ook vraagtekens zetten bij dat ‘normale dieet’. Er zitten ook heel ongezonde aspecten aan vlees juist, zoals meer risico op kanker, diabetes, bloeddruk.). Je hebt niet elke dag een vleesvervanger of een zak vol dure noten nodig (sterker nog dat is helemaal niet gezond).

4 likes

Ik probeer dus nu oa meer peulvruchten te eten maar heb al de tweede avond op rij buikpijn na iets gegeten te hebben met kidneybonen en linzen :weary:

Hopelijk gaat dit over haha

Ik wil een liedje schrijven voor een huwelijk, is bij ons traditie. Welk liedje of melodie leent zich hier goed voor? Mag oubollig!

@Quinn als reactie op het vorige topic. Ik had voor stappen en actieve minuten echt meer dan voldoende aan m’n Fitbit.

Hardlopen kon er ook mee, maar dan moest ik wel m’n telefoon meenemen omdat mijn Fitbit geen GPS had.

Ben echter wel super blij dat Garmin meer functies heeft qua hardlopen. Meer statistieken achteraf zoals gedetailleerde hartslag, in welke hartslagzone je loopt, maar ook kunnen instellen van workouts en intervals en heeft zelf GPS dus telefoon meenemen is niet nodig. Heeft ook Strava koppeling en je kan er muziek mee afspelen (heb ik alleen nooit gedaan want loop altijd zonder)

Fietsen heb ik geen ervaring mee, maar denk dat Fitbit daarin ook vrij basic is en Garmin uitgebreider.

Kan niet goed voor jou oordelen hoe belangrijk je de extra’s vindt tov de hogere prijs. Mocht je specifieke vragen hebben, let me know!

1 like

Ik ben het helemaal eens met @mikselke. Ik heb maar 5 weken voor de bank gewerkt, maar eerder nog wel 1,5 jaar voor een grote telecomprovider. Net als jij ook net na mijn afstuderen.

Een klantenservice is qua sfeer echt heel anders dan een salesafdeling, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Je primaire doel blijft de klant zo goed mogelijk helpen. En waar mogelijk doe je soms wat cross & upsell, maar dat was in mijn ervaring bijzaak en ook altijd vanuit service: soms past een ander product gewoon beter bij een klant.

Ik weet dat WFT-basis stampwerk is, maar echt prima te doen. Qua boze klanten denk ik dat het bij de bank relatief meevalt. Ze zitten er natuurlijk altijd tussen, maar je leert er ook op je eigen manier mee omgaan.

Onderlinge sfeer vond ik bij beide callcenters heel gezellig! Er waren in mijn tijd altijd veel studenten en net afgestudeerden. En het is geen verkeerd werk om te doen ter overbrugging en ook niet geestdodend, er wordt wel wat van je gevraagd in de zin dat je geen script oplepelt. Dat vond ik alleen maar positief.

1 like

Ik reageer ook heel erg op kidneybonen, veel erger dan op andere bonen

1 like

@Amarens @mikselke super bedankt voor jullie berichtjes! Zo te horen klinkt het wel oké en inderdaad, die ervaring met klantenservice is altijd wel goed op je cv. Ik ga solliciteren denk ik, bedankt beide!

1 like

Doet mijn vader ook altijd. Ten eerste gelooft hij dat luie vogels niet bestaan en ten tweede vindt hij het alleen maar leuk want dan blijven ze tenminste in de buurt. Hij voert het hele jaar door.

1 like

Iemand die vanuit een andere sector een overstap gemaakt heeft naar finance of it? Waarom daarvoor gekozen?

Lijkt me beide wel interessant. Dus ben even op zoek naar ervaringsverhalen om mn pro/con lijstje aan te vullen.

Het enige wat bij mij werkt is Avamys. Is hier in België wel op voorschrift.

1 like

Ah ja misschien heb ik dat dan ook. Wordt het ook niet beter bij jou door gewenning?

Geen idee ik eet geen kidneybonen meer, vind ze ook echt totaal niet lekker

Iemand de ultieme tip voor koffie-apparaat? Na 5 jaar ben ik uitgekeken op de senseo koffies, dus ik zou graag upgraden naar meer ‘verse koffie’. Is het een aanrader om zelf bonen te malen en dan dit soort toestel te gebruiken?

image

Ik zou er max 200 euro aan willen spenderen.

Is net te langzaam. Zoek iets met meer uptempo

Als je niet per se espresso wilt maar gewoon koffie kun je ook een bonenmaler en ‘simpel’ filterkoffie-apparaat kiezen. Mijn combinatie is alsnog 250 euro maar ik wilde per se een duur filterapparaat, een goede bonenmaler is ook zo 80 euro. Maar er zijn goedkopere filterapparaten die ook prima zijn!
Van echt espresso-apparaten heb ik weinig verstand maar ik heb het idee dat het al snel vies is, omdat espresso heel nauw mikt (hoe de bonen gemaald zijn, de temperatuur van het water, de snelheid van het zetten).

1 like

Misschien beetje domme vraag, maar wat voor soort groente/sla is dit? Ik eet dit nooit.

Paksoi! Lekker in de wok bijvoorbeeld

1 like

Thanks! En dan alleen het groene of ook het witte gebruiken??

Ik vind zelf het witte niet heel lekker, maar je kan het wel eten volgens mij. Ik snij het vaak in driehoekjes het harde witte deel eraf en de witte randjes eet ik dan wel gewoon op

1 like

Je kan alles gebruiken, het witte gedeelte is alleen wat bitterder

1 like