Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik twijfel tussen een aantal masters, en misschien wil ik er meerdere doen. Hoe hebben mensen dit aangepakt zonder 10000 te dokken voor een tweede master?
Kan ik me gewoon ingeschreven laten voor bijv 2, er dan eentje volgen en die andere dan volgend jaar bijvoorbeeld doen, omdat ik me voor beide nu al heb ingeschreven? En als ik het niet zie zitten uitschrijven. Je betaalt als het goed is toch maar een keer collegegeld (maar de masters zijn wel aan andere instellingen). Of is het slimmer om af te wachten en me per 1 februari ergens voor in te schrijven zodat je toch nog een soort van tegelijk begint, al ben ik van plan later te starten. Of zou het niet aanvragen van een diploma al goed genoeg zijn.
Ik ben namelijk bang dat ik straks ineens wel alles haal in een jaar. Als ik me pas inschrijf per 1 september dan heb ik de ene al afgerond voordat ik aan de ander begin waardoor je toch instellingstarief moet gaan betalen.

Dat ziet er wel goed uit! Ben alleen vergeten te zeggen dat ik het liefst vanuit het NL leer. Maar ik ga er wel naar kijken. Dankje!

Memrise?

1 like

Oja logisch! Dan wordt het een stuk moeilijker idd, zelfs Duolingo heeft dat niet (toch?). Hopelijk heeft iemand anders een goeie tip!

1 like

Memrise laat je eerst de taal kiezen die je zelf spreekt (NL dus) en daarna de taal die je wilt leren. Maar als ik vervolgens aan de slag ga is het toch vanuit het Engels. Terwijl het vanuit het Frans bijvoorbeeld wel lijkt te werken. Leek dus goed maar toch niet wat ik zoek. Wel bedankt voor de tip!

Ah zonde!

Pin me hier niet op vast, want het zou kunnen dat dit bij verschillende universiteiten anders zit. Maar de truc is volgens mij om niet af te studeren bij je eerste master voordat je bent begonnen aan je tweede master. Je kunt bijvoorbeeld één vak uitstellen, of je scriptie (in overleg natuurlijk) nog niet inleveren. Waar ik werk, kun je er geloof ik ook voor kiezen om niet af te studeren terwijl je wel alles gehaald hebt, maar hoe dit precies werkt weet ik niet zeker.

Hier wordt gezegd dat dit alleen kan als je beide masters aan dezelfde uni doet, maar volgens mij is dat niet (meer) zo!

1 like

Thanks! Ja ik dacht dus ook aan een vak uitstellen, maar als dat niet hoeft zou het handiger zijn. Vooral omdat je dan anders dingen door elkaar hebt lopen denk ik? Maar natuurlijk wel slim om toch safe te zijn.
Ik geloof ook dat het bij mijn uni zo is dat je zolang je je diploma niet aanvraagt niet afstudeert, dus dat zou top zijn in plaats van een vak nog niet halen als niet nodig is. Ik ga even naar je linkje kijken dankjewel!

1 like

Ja ik zit ook te twijfelen om een betaalde livecursus ergens te gaan doen. Ik betaal liever voor livelessen dan voor onlinelessen omdat ik verwacht live meer/sneller/beter te leren. Maar ik wilde online eerst gratis wat proberen om te zien of het me uberhaupt wel aanspreekt.

Een hamburger als alleen het vlees? Die zou ik in de magnetron opwarmen.

1 like

Ja magnetron ff! Doen ze in sommige restaurants ook hahaha

1 like

Welke dan

Je kunt er ook nog voor kiezen om ipv een vak open te laten je scriptie iets later in te leveren (in overleg met je scriptiebegeleider). Een maand overlap is al voldoende om het hoge instellingsgeld voor je tweede master te voorkomen.

Tip; wel handig om dan die scriptie wel al af te hebben ipv zoals ik denken ach ik mag hem toch niet inleven nu dus dan hoef ik hem nog niet te schrijven. Toen moest ik er aan het einde van mijn tweede master twee achter elkaar, niet aan te raden.

3 likes

Oooh dat is een goeie! Ik dacht namelijk dat als je je scriptie niet haalt of inlevert (maar wel al begonnen bent) je een hele nieuwe moet schrijven (en dus alsnog twee tegelijk moeten), maar dat is dus niet altijd zo.
Goede optie om te onthouden! Bedankt!

1 like

Neus dicht? Ff verstand op nul en slikken!! Succes

Heb je het gemengd met siroop?

Ik heb onlangs iets op etsy besteld, bij deze shop:

Viel heel erg in de smaak, bezorging was ook snel (binnen een week, uit Letland)

Oh WAUW!!! Dank dank dank!

1 like

Hm goed punt dat zou ik wel even checken op je uni! Bij mij was dat geen probleem maar dat hoeft natuurlijk niet overal zo te zijn (mijn uni had dan weer niet de optie om je afstuderen uit te stellen voor een tweede master/stage als je wel alle studiepunten had behaald)

1 like

Ahh wat vervelend! Mijn advies zou ook zijn met siroop en ijskoud water!