Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik bewaar altijd grote enveloppen en van die brievenbuspakketdoosjes. Die hergebruik ik. Eerder gebruikte ik een oude plastic zak. Tape is je beste vriend in elk geval :slight_smile:

Voor dingen die als pakket gaan, gebruik ik een schoenendoos of doosje uit de supermarkt.

Oja slim, om die dingen te bewaren! Ik zit nu te denken, dat ik misschien maar gewoon even zo’n stapel van die 25x35 cm bruine enveloppen koop. Is wel even veel geld in vergelijking met die verkopen, maar ja dan heb je dat tenminste.

Heh hoe kan een verkoper iets niet accepteren? Als je het ontvangt in een zak dan zit het daar toch gewoon in… ik zou je de moeite besparen en gewoon in zakken doen. Kan ook gewoon albertheijn of jumbo zakken pakken ofzo

2 likes

Bookmatch? Mijn favoriete site om boeken te verkopen

1 like

Het scheelt je al een paar euro of je het als brievenbuspost/pakket verstuurd of als gewoon pakket. Van PostNL weet ik dat je de maten en gewichten en de bijbehorende prijzen op de site en in hun app kan vinden. Bij een envelop zit je ook een beetje vast aan hoe ver die open kan dus daar kun je misschien uiteindelijk minder in kwijt dan je zou willen. Je kunt je post ook inpakken zoals een cadeautje zegmaar, met stevig papier en goed dicht plakken. Dan kun je vaak meer verzenden (wel opletten dat je brievenbus formaten aanhoudt als je per brievenbus post wilt verzenden)

1 like

Dat neemt de post hier niet aan! Sorry, ik legde het een beetje scheef uit: als individuele verkoper mag je zo’n zak niet gebruiken, dan vragen ze super hoge portokosten bij de post. Snap het zelf ook niet helemaal. Grrr, zo irritant

Misschien kun je vragen of de bibliotheek ze wil hebben? Ik weet niet of dat zo kan, maar ik zou het me wel voor kunnen stellen. En anders misschien een weggeefhoek op facebook?

1 like

Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt en ik verkoop vrij veel via vinted, marktplaats en instagram

Volgens mij woont @anon18050057 niet in Nederland.

Weet van familie dat de post in bijvoorbeeld Duitsland ook zo stom doet met portokosten en afwijkende verpakkingen

3 likes

ja de Duitse post doet echt moeilijk man. ik had laatst ook wat besteld uit Duitsland en verzendkosten €15,- (niet naar NL, ander buurland). veel geld maar oke, op de site stond gratis retour. bleek dat die gratis retour alleen gold voor binnen DE, en dus niet voor waar ik woon. moest ik bij het postkantoor weer bijna €15,- aftikken. heb dus nu €30,- betaald voor niks, echt zo zonde van m’n geld :angry:

Ja, dat denk ik ook, maar een paar worden in deze druk nog wel bij studies gebruikt en andere lijken me gewoon leuk voor een hobbyist haha. Daarbij zijn de boeken echt in goede staat en voelt het vreemd ze dan weg te gooien. Maar ja, ik ga nog even naar de kringloop/weggeefhoek/etc. en anders doe ik ze inderdaad gewoon weg.

Bedankt voor de tips @soarin en @Bakkes! Ik ga ernaar kijken.

2 likes

Oh wauw dat is echt vet zonde van je geld inderdaad.

Een familielid stuurt weleens wat naar Nederland en wilde dat de eerste keer ook in een doosje doen met daaromheen een zak van een winkelketen als extra bescherming. Dat werd dus niet aangenomen. En als je denkt slim te zijn en gewoon van dat brede tape over de stukken te plakken waar de naam van de winkel op staat kun je het dus ook schudden, ook als het een doos is. Echt bizar. Vind dat juist goed als dingen hergebruikt worden. Maar blijkbaar denken ze daar in Duitsland anders over.

Desinfectiemiddel/jodium voor wondjes. Gaasjes en van dat huidtape. Schaar. Een pincet. Paracetamol, ibuprofen.

1 like

Voor welke studie heb je ze gebruikt?

Weet niemand een brillenzaak in (de buurt van) Amsterdam waar brillen op sterkte rond dezelfde prijs zijn als Ace en Tate (€ 99,-)? Kan via Google niet veel vinden.

Deze misschien?

1 like

Oh wauw dat is dus Duits! Ik dacht dat die vrouw hier gewoon een trut was haha. @Luzarl ja DE dus :slight_smile: Ik heb nu maar gewoon 50 grote bruine enveloppen besteld. Beetje jammer van het geld maar aaach, dan maar hogere prijzen vragen voor alle super hippe Hema kleren (kennen ze hier bijna niet, dus vinden ze fantastisch)

1 like

Haha oh ook DE dus. Echt stom. Of het moet dezelfde vrouw zijn :exploding_head: maar die kans lijkt me klein.

Polette!

2 likes

Ik kwam ook een keer met zo’n dicht getapete tas en ze keek me zo aan :face_with_monocle: en zei alleen maar: Auf gar kein Fall.

Okedoei

4 likes