Durf te vragen #3 (Deel 1)

Uit het huis eindelijk! Alleen de oven zelf stinkt NOG STEEDS :mask:

2 likes

Ja bestanden van heel veel gb. Moet in 5x verstuurd ofzo. Maar helaas wil het universum niet dat ik ga sporten. De batterijen van het toetsenbord zijn leeg en de motivatie om eerst batterijen te gaan halen en dan alles over te zetten is ver te zoeken :joy:

Via Airdrop?

1 like

@Circe ik vind zelf Gouache heel fijn omdat het een soort tussenweg is. Je kunt in transparante lagen beginnen en dat opbouwen tot volle dekking als je wilt, en als je fouten maakt kun je er overheen schilderen.

Waterverf is ook heel leuk en combineert goed met andere media zoals inkt en gekleurd potlood (en zelfs gouache) maar heeft een best stevige learning curve omdat het moeilijk is om fouten te herstellen, als je te donker gaat kun je er niet met een lichtere kleur overheen schilderen bijvoorbeeld. Wel kun je maskeer vloeistof gebruiken om papier af te bakenen zodat dat stukje wit blijft, dat maakt het makkelijker!

Met olieverf heb ik weinig ervaring, ik kreeg altijd hoofdpijn van de turpentine lucht en verder heb ik het niet veel geprobeerd.

Ik zou inderdaad ook lekker YouTube filmpjes kijken ter inspiratie! Er zijn veel goeie tutorials en zelf vind ik “sketchbook tours” heel leuk en “filling a page in my sketchbook” video’s omdat ze vaak verschillende media gebruiken om het op te vullen.

5 likes

Jij ook bedankt voor je uitgebreide reactie! Hier kan ik veel mee!

1 like

Er is ook een Schilderen -topic!
Ben zelf niet zo lang geleden begonnen met aquarellen en vind vooral bloemetjes en ander klein priegelwerk leuk om te maken. Had al het materiaal bij een hobbywinkel gekocht, maar ook eens aquarelpapier bij de Action en dat is prima kwaliteit.

1 like

Leuk! Ik ga dat topic eens doorlezen, dank je!

Bij Sostrene Grene hebben ze ook veel hobbyspullen van best prima kwaliteit, iig voor beginners.

1 like

AirDrop?

Of als je een iCloud abonnement hebt verslepen naar je MacBook bureaublad.

Als je ff googled staan er echt heel veel opties☺️

AirDrop idd, of in je gedeelde iCloud map zetten?
Wat ik ook vaak doe is naar mezelf iMessage’en als ik te lui ben om Bluetooth aan te zetten. Maar airdrop is denk ik de snelste en makkelijkste manier!

Handig, dan loop ik daar binnenkort ook even langs, thanks!

1 like

Heeft iemand ervaring met pakketjes die bij de buren zijn geleverd, maar dat de buren nergens vanaf weten?
Ik heb iets besteld bij themusthaves, in eerste instantie zij DHL dat het pakketje geleverd is bij de buren op nummer 2. Nu bestaat er naast nummer 2, ook nog nummer 2 - 1 t/m 2 - 11.
Maar bij nummer 2 wisten ze nergens van. Nu hebben ze van themusthaves een onderzoek gedaan, en zegt DHL dat het bij nummer 2 - 6 is afgeleverd, maar ook zij wist nergens van.
Nu geeft themusthaves aan dat ze verder onderzoek kunnen doen, maar dat dit veel geld kost, en als het pakketje toch bij de buren schijnt te zijn de kosten voor mijn rekening komen.

Heeft iemand een keer iets soortgelijks gehad? Want ik wil wel graag mijn pakketje, maar ben bang dat het dan toch opeens opduikt ergens in dat gebouw, en ik ineens voor de kosten opbouw.

Zo vervelend ook dat ik alleen maar met hen kan mailen.

Is het niet sneller (hoe stom ook) om de andere 10 deuren af te gaan? En als er niemand open doet, een briefje in de bus?

2 likes

Ja heb ik ook over nagedacht, duurde alleen al heel lang voor ik nummer 6 te pakken had. En zij zei dat er eerder ook al eens een pakketje was gestolen bij hun in het gebouw.
Maar een briefje is nog wel een goed idee

1 like

Wat een onzin. Kost hooguit tijd omdat ze contact op moeten nemen met DHL maar echt geen geld.

Edit: oh dat hebben ze zo te lezen al gedaan. Nou, dan vind ik het nog brakke klantenservice.

En @Floepsie Oh ik wist niet dat dat ook van computer naar computer kon!

Batterijen zijn niet gehaald en een wachtwoord invullen zonder toetsenbord is knap lastig :sleeping:

Nog een vraag :sweat_smile: weet iemand waar je mooie sieraden voor een man kunt vinden? Ik zoek iets bijzonders voor de verjaardag van mn vriend.

Ja dat vind ik ook. Maar weet niet zo goed wat ik ermee kan.
Ze zeggen dat er de bezorger dan naar het adres teruggaat en er GPS controles gedaan zullen worden. En dat een zeer kostbaar en tijdrovend proces is :thinking:

En dan is het daarmee afgedaan? Als in, Modemusthaves stuurt het niet opnieuw op, geeft je geen geld terug etc.?

Geen idee. Ik heb ze nu gevraagd wat ze gaan doen als ik niet akkoord ga met dit voorstel.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit maar raar vindt.

1 like

Hun probleem, zij hebben het niet bij jou geleverd.