Schilderen/tekenen/handletteren

Ik schilder in mn vrije tijd best graag, heb er alleen barweinig talent voor.
Daarom gebruik ik ook budget materialen van de Xenos. Maar dat maakt het ook lastiger want de kwasten zijn zo stug dat ik 100x moet dippen en schilderen.

Zat te bedenken dat het misschien wel leuker is om met waterverf te schilderen.

Maargoed, klets hier over jouw kunstwerken! Ik zag bijv al dat @Jeg ook graag schilderde.

9 likes

Leuk! Ik heb al een tijdje niets getekend, moet het dringend terug opnemen eigenlijk

als je aquarel wilt gaan leren raad ik het setje van Winsor en Newton aan, betaalbaar en gaat extreemlang, na vijf jara professioneel gebruik zitten er nog maar wat deukjes in mijn pans. Penselen kan je ook gewoon in een hobbywinkel kopen, ook met de goedkope merk je veel verschil met Xenos-achtige toestanden.

4 likes

Thanks voor deze supergoede tip! Ga ernaar kijken.

Jij bent grafisch ontwerper ook toch? Ben wel benieuwd naar jou creaties.

1 like

ik ben interieurarchitect van opleiding al werk ik wel disciplinair!
ik ben door mijn mappen aan het gaan om te kijken of iets gedigitaliseerd heb

2 likes


deze waren deel van een studie


onderdeel van diezelfde studie


snelle schets voor een scenografie (ongeveer een halfuurtje)


iets met betrekking tot een palliatieve kamer

26 likes

Echt HEEL vet!

1 like

merci!

1 like

Waaauww de kleuren in die eerste kerk vind ik zo mooi! Mag digitaal schilderen ook? Ik maak veel dingen maar eigenlijk altijd op de computer… :redface:

1 like

Ik hou van waterverf al ben ik er niet heel goed in. Ik maak nu nog vooral kaartjes voor mensen. Het setje van Winsor en Newton is idd een goede. Daar ben ik ook mee begonnen.

Ik ben de laatste tijd ook een beetje bezig met waterverf. Maak vooral dingen na die ik op Pinterest en YouTube tegenkom. Twijfel of ik meer kleurtjes moet kopen of dat het een tijdelijke obsessie is, haha. Gebruik nu een mini-setje van Winsor & Newton met vooral kleurtjes die handig zijn voor landschappen (veel groen en bruin).

2 likes

Ik wil ook gaan beginnen met schilderen. Zouden jullie aanraden om een cursus of workshop te doen eerst? Ik heb helemaal niks in huis en heb niet meer geschilderd sinds de middelbare(?). Ook vraag ik me af of het voor een beginner uitmaakt of je met olieverf of acrylverf begint?

Wauw, wat een mooie creaties! Zelf schilder ik af en toe met waterverf, maar vind het moeilijk om op inspiratie te komen. Iemand tips? Maak nu eigenlijk vooral dingetjes van Pinterest na…

ik zou wel lessen zoeken ja! meestal qua beginnen is het toch beter qua technieken en kennis op te doen, ook om te blijven gaan omdat het vaak saaie dingetjes zijn. Ik ben in ieder geval blij dat ik het op de uni kreeg en daar begonnen we ook gewoon met vierkantjes :’)

http://www.martinbrinkhuis.nl/reeves-intro-acrylic-tube-120-ml.html
Verder kan ik hem niet zo snel vinden voor een redelijke prijs idd. Ben ik ook verbaasd over, want het is volgens mij een hele gangbare kleur.

Edit: o wacht, minimale bestelwaarde 25 euro en dan nog 4,95 verzendkosten. Laat maar… Ik denk dat het een duur pigment is. Ik zag dat bij een ander merk deze kleur ruim 2x zo duur is dan bijvoorbeeld azuurblauw van hetzelfde merk. Ik zou voor azuurblauw of hemelsblauw gaan denk ik.

1 like

@Sabr als ik naar die swatch kijk moet je toch gewoon een beetje grijs bij je standaard blauw mengen zodat de tint wat doffer wordt?

oh ja ik was aan het afgaan van de swatch van @Sav 's linkje!

1 like

Die vond ik ook wel wat donker hoor. Ik ga er vanuit dat de verf in het echt lichter is, anders is het geen ceruleum. Maar goed, ik keek net bij mijn eigen verf en ik heb als betaalbare ceruleum-vervanger koningsblauw van Amsterdam. Uitproberen wat je kan mengen lijkt me trouwens ook erg leuk, alleen wel moeilijk, tenzij je al een blauw met een vergelijkbare ondertoon hebt. Naast grijs kan je ook eens denken aan een koele bruin zoals raw umber. Allebei met genoeg wit erbij.

2 likes

Ik zou je ook aanraden om een cursus te doen. Wanneer er iemand meekijkt leer je ook veel sneller en dat is zeker in het begin heel fijn (vond ik). Het is best lastig om bij je eigen werk te zien waarom iets niet wil lukken en hoe je dat het beste aan kan pakken, een docent erbij kan echt helpen. En je bent in zo’n groep nooit de enige die staat te worstelen, dat is ook wel eens lekker. Gedeelde smart is halve smart en zo :grin:

1 like

Hoe verwerk je het als decoratie? Ik schilder veel, maar weet nooit zo goed wat ik er dan mee kan doen en maak daarom vaak kaartjes om weg te geven.

2 likes

Klinkt heel leuk! Thuis ook maar eens een hoekje zoeken waar ik eventueel wat dingen kan inlijsten.