Durf te vragen #4

Ik heb vanmorgen geld terug geboekt van een rekening die met automatische incasso is afgeschreven, omdat ik het echt morgen nodig heb en nu even niet bij m’n spaarrekening kan. Het staat er nu nog niet op, zou ik het nodig vandaag of morgen kunnen verwachten of wordt dat maandag pas?

Ik heb ing en terugboeken duurt een werkdag, dus misschien staat het er zelfs pas maandag op. :grimacing:

3 likes

Shit :pleading_face:

Iemand ervaring met een chille niet al te dure (max. 150 euro) hometrainer? Wil die corona kilo’s er af fietsen met Netfllix op de achtergrond, had ik bedacht :sweat_smile:

1 like

Top, thanks voor je info!

Als een gerecht 30 minuten op 200 graden moet, is dat dan hetzelfde als 60 minuten op 100 graden of mag je dat niet zo makkelijk verrekenen

Meestal niet! Vooral niet als je iets bakt (cake bijv).
Ik denk dat de kans best groot is dat het niet goed genoeg wordt doorverwarmd, maar dat hangt er een beetje vanaf wat het is. 100 graden is best laag dus als er dingen gaar moeten worden zou ik het zeker niet doen.

Als je andersom de helft van de tijd zou doen en het dubbele van de temperatuur dan krijg je een aangebrande buitenkant en een rauwe/koude binnenkant. Dus andersom zal het ook niet werken.

Tenzij je gewoon even iets wil opwarmen, maar dan hoef je het sowieso niet op 200 graden te bakken.

1 like

Zo werkt het niet. Zou betekenen dat je het ook 240 minuten op 25 graden kan doen. Je moet gewoon het recept volgen helaas

5 likes

Stomme vraag misschien. Maar mijn lamp knalde net ineens kapot, ook echt een harde klap. Schakelaar heb ik omgezet. Nu lig ik in bed en ben ik ineens panisch voor brand ofzo maar kan dat überhaupt??

Als je de schakelaars voor al je stroomgroepen hebt uitgezet hoef je niet bang te zijn.
Morgen even bellen en dan komt t wel goed!

Ik heb alleen de lichtschakelaar uitgezet! Kan ik beter alle stroom eraf halen?? Dan gaat de koelkast enzo ook uit namelijk meh

Ik ben geen elektricien dus ik kan dat niet zeggen, maar je hoef niet bang te zijn dat je huis opeens in de fik vliegt hoor.
Soms gaat er gewoon iets spontaan kapot, dan is t op.
Bij mij viel een tijdje geleden de stroom volledig uit door kortsluiting van 1 random lampje ergens in m’n badkamer en ik leef nog hoor :joy:

2 likes

De nacht is al voorbij.

Maar als je de kapotte lamp eruit hebt gehaald is er niks aan de hand. Een lamp kan eenmaal kapot gaan. Vermoedelijk is die warm geworden door ouderdom en dan knalt die ineens.
Als je de lamp eruit haalt (dus de fitting), dan heb je gewoon een open verbinding, schakelaar omzetten van de lamp is voldoende.

Als het heel erg is, dan schiet je stop in de meterkast eruit. Die zijn er niet voor niets.

1 like

Jeetje heb weer een iPhone update gedaan en nu gaat mijn batterij heel snel leeg. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Schrik hier gewoon van

Een nieuwe kopen. Oprecht. Volgens mij doen ze het expres.

1 like

Opnieuw opstarten wil nog wel eens helpen. Maar na een update gebeurt dat wel vaak heb ik het idee, al lijkt het bij deze bij mij nog mee te vallen.

1 like

En dan geen iPhone meer kopen anders blijf je in Apples eindeloze cirkel :yum:

1 like

Haha ik stel die update al weken uit!! 🥲 precies hierom

3 likes

Ik sloeg altijd updates over. Don’t fix it if it ain’t broke Maar om alles over te zetten naar een nieuwe telefoon moest ik toch updaten want liep flink wat updates achter. Resulaat? Telefoon gebrickt en kapot. Zit vast in een bootloop omdat hij al die updates niet trok. Alles kwijt wat niet in de iCloud stond.

Vanaf nu update ik netjes.

Jij wordt zeker gesponsord door Apple om dit te zeggen!!!

Haha maar ik doe ze ook wel maar het liefst mega lang uitstellen… vind iPhone superchill maar dit is echt mijn grootste ergernis eraan

1 like