Durf te vragen #4

Dan zou ik het naar de kledingbank brengen!

1 like

Gewoon even googelen naar “Kledingbank jouw woonplaats”. Ik heb ook een flinke tas gevuld voor de kledingbank die ik binnenkort heen wil brengen. Hier is het een initiatief van een paar mensen uit een dorp hier vlakbij. Mensen die weinig te besteden hebben kunnen daar dan gratis winkelen. Het is een beetje zoals de voedselbank, maar dan met kleding.

2 likes

Zijn al genoemd, maar ik vind grapefruit, sinaasappel en bergamot alle drie superlekker! En de Tuinen heeft een geur die ‘Summer session’ heet, dat is een mix van grapefruit en citroen.

1 like

Bij ons heet dat ‘Dorkas’
 kun je googlen op Dorkas punt in jouw woonplaats.

Wie weet/snapt er meer van wachttijden in het ziekenhuis? De assistente gaf aan dat de huisarts spoed heeft aangegeven en ze dus binnen 30 dagen contact moeten opnemen (wachtlijst is 50 dagen). Ik snapte alleen niet helemaal of je dan binnen 30 dagen een afspraak krijgt, of dat ze je binnen 30 dagen moeten bellen om een afspraak te maken (wat ook buiten de 30 dagen kan zijn).

Het ligt er ook een beetje aan wat je hebt, maar ik bracht voorheen nog weleens dingen naar Dress for Succes. Zij geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een outfit voor een sollicitatiegesprek en als ze aangenomen worden nog een extra outfit. Ging vaak ook om nette donkere broeken, basic truitjes of jasjes etc. Niets super fancies of hele broekpakken maar ik vond het juist wel fijn idee dat zij dan ook weer anderen helpen om er een sollicitatie outfit mee te maken.

6 likes

Nouja ik ga met lietde ergens anders gaan slapen hoor, maakt mij niet uit, dat is toch persoonlijk?

1 like

Maar dat doe je dan toch, denk ik, omdat je dat zelf fijner vindt en toch niet om je feestende buren te ontlasten? Zo las ik het iig.

1 like

Ik snap het niet meer zo goed? Ik zou het fijn vinden als mijn buren me appen want ipv me dan de hele avond te ergeren ga ik ergens anders slapen. Dat bedoel ik.

1 like

Ja, dat bedoelde ik ook!

Ja ik ook hahaha

1 like

Denk dat je het beter in het weggeef of verkoop topic kan zetten, afhankelijk van wat je wil

1 like

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Weg in eigen land

Dit is inderdaad niet het juiste topic. Weggeef of verkooptopic.

1 like

oké, bedankt!

Wie kan je vragen stellen over wat er onder een geregistreerd partnerschap valt?
Specifiek over een huis waar je samen in woont, maar wat op naam staat van 1 van de 2.

De notaris

Het huis kan door het geregistreerd partnerschap binnen de gemeenschap komen te vallen, maar dat ligt er maar net aan of partnerschapsvoorwaarden hebt en wanneer je het partnerschap bent aangegaan. Maar kan nooit kwaad om eens naar de notaris te gaan om daar over te praten.

2 likes

Weet iemand hoe je een horloge een tikje smaller kunt maken? Ik heb er al een schakel afgehaald maar dan blijft hij iets te wijd. Een tweede schakel eraf is te krap. Hij heeft geen halve schakels. Iemand een huis- tuin en keukentip hoe je ervoor zorgt dat je horloge net iets strakker komt te zitten? Ik heb al zitten denken om aam de binnenkant iets te doen, maar ik kan niet goed bedenken wat.

Toch nog een schakel eraf laten halen en dan een kleinere schakel terugplaatsen?

Onder de wijzerplaat een viltje plakken die je ook voor meubels gebruikt!

1 like