Durf te vragen #4

Misschien als je zoekt op etsy. Waar mensen zelf hun sieraden maken en dan met wel echt zilver enzo. Je kan op prijsklasse zoeken. En ik denk dat je ook wel met de verkoper kan communiceren van als er iets aangepast moet worden dat diegene dat dan doet.

3 likes

Dan zijn edelstenen misschien dan wel een optie! Die kunnen goedkoop of duurder.

Oh en wat ik wel eens met zirkonen heb gedaan, is laten vervangen bij de juwelier. Was niet heel duur en ik had weer een mooi sieraad. Maar ik douch niet met sieraden en doe alles in de avond af. Dus ik heb amper last van verkleurende sieraden.

Eens, ik heb oorbellen die ik op mijn 16e kreeg, nooit afgedaan, behalve eens in de zoveel tijd om ze schoon te maken en ze zien er nog goed uit. Ben inmiddels 31.

1 like

Beschermen goedkope zonnebrillen van bv Monki tegen UV of helemaal niet? Of moet ik echt al naar een duurder merk kijken of bij de brillenwinkel gaan voor een degelijke zonnebril?

Ik stel echt veel vragen de laatste tijd, sorry :sweat_smile:

Weet iemand wat voor beest dit is?
Deze zitten sinds een paar dagen steeds binnen

Lijkt een viltvlieg

2 likes

Ik heb ooit eens geleerd dat goedkopere brillen indd weinig tot niet tegen UV beschermen en het je ogen zelfs kan beschadigen. Ze hebben het mij toen zo uitgelegd: door het donkere glas van de zonnebril worden je pupillen wijder om nog genoeg licht te krijgen maar omdat dat glas dan dus niet tegen UV beschermt zit je eigenlijk met je ogen wijd open zonder enige bescherming in de zon te turen en dat is natuurlijk heel slecht. (Excuses als ik het niet meer helemaal goed navertel maar hier kwam het volgens mij op neer). Ik vind mijn zonnebril in ieder geval echt een van de betere investeringen oooooit.

2 likes

Als het een uv filter heeft, staat dat erop aangegeven met cijfers. Je kunt googlen op die cijfers en hoe zo’n sterk filter jij nodig hebt.

Bij de Six hebben ze bijv best een oké filter en ook goedkoop

1 like

Maar bieden die goedkope zonnebrillen evenveel bescherming voor haar ogen als een duurder exemplaar?

Ja, is het korte antwoord, zegt oogarts Tjeerd de Faber van het Oogziekenhuis in Rotterdam. “De prijsverschillen van een zonnebril zitten puur in de marketing van het merk, niet in de kwaliteit van oogbescherming.”

3 likes

Mijn lenzenvloeistof van de opticien is bijna op en niet zoveel zin om een fortuin aan te geven aan nieuwe, welke lenzenvloeistof van de drogisterij is het proberen waard?

Die van de Action vond ik ook okay

2 likes

Ik gebruik die van de HEMA!

1 like

En ik die van de Etos haha. Jarenlang gebruikt zonder problemen (de all-in-one voor zachte lenzen, wel die zonder hyaluronzuur). Merk totaal nul verschil met de vloeistof van de opticien die ik nu weer gebruik.

1 like

Action inderdaad! Is volgens mij de goedkoopste die te vinden is. Gebruik ik al 6 jaar met tussentijds controles en geen problemen. De laatste opticien zei ook dat als die mij bevalt, dat dat ook gewoon prima is. €2,50 voor een fles. Je hebt zowel sensitive als gewoon. Beiden prima, merk geen verschil.

1 like

Ik ben net bij Siebel geweest (daar komt ie vandaan) en ook naar de Lucardi, maar beiden zeggen dat er niets aan te doen is. Ze hebben geen halve schakels en kunnen ook niet halveren. De enige optie is een heel andere band erop zetten, maar die vrouw van Siebel raadde dit af want dat duurt 2 maanden en de kans dat ze een passende band vinden is niet groot. En dan hebnen we het ook nog niet over de prijs gehad. Waar ben jij geweest?

Je kunt gewoon naar een plaatselijke goudsmit gaan (ook als het geen goud is).
Die zouden dat wel moeten kunnen, en die kunnen je ook vertellen wat het gaat kosten.

2 likes

Ah wat balen! Ik ben naar een plaatselijke juwelier geweest in het noorden (weet niet of je daar woont?) en dat is idd ook een goudsmit in een @LaPetiteRobeNoire Was ik even vergeten te zeggen. Het is wel mogelijk denk ik hoor!

1 like

Ik werk bij een juwelier en halve schakels kunnen maar bij heel weinig horloges besteld worden. Een goudsmid kan hier ook weinig mee (of het horloge moet echt goud of echt zilver zijn).

1 like

Mijn horloge is van stainless steal en daar is een schakel van gehalveerd. Of bedoel je vooral als er een laagje over heen zit aan goud/zilver dat het dan niet mogelijk is?

En anders kunnen ze misschien gewoon een schakel voor je maken op maat?

1 like

Ja zie nu jouw foto. Met zo’n schakel is dat nog wel mogelijk maar bij een standaard schakel band kan dat niet. En inderdaad als er een laagje overheen zit ook niet.

2 likes