Durf te vragen #4

Wij eten altijd pandan rijst, dus weet niet of dat qua koken hetzelfde is als basmati.

Ik heb altijd het idee dat de rijst van de toko lekkerder is dan van de gewone supermarkt. Verder de rijst schoonspoelen en even laten weken. Als de rijstkoker klaar is de rijst even omscheppen en nog 10 minuten laten droog stomen.

Maar denk dat de rijstkoker ook een verschil maakt.

Ik heb wel nog nooit met die hoeveelheden rijst uit een pakje klaargemaakt. Wij kopen elke maand ongeveer 20 kilo bij de toko

Dat aan elkaar plakken voorkom je meestal met goed wassen en omspoelen tot het water echt helder blijft

1 like

Wat @Quinn zegt. En basmati is een drogere korrel dan pandan, dus dat wordt sowieso al minder plakkerig.

1 like

Ik neem altijd een bakje met rijst mee van mijn ouders als ik daar ben, zij kopen ook altijd van die grote zakken.

Dan is het misschien toch de rijstkoker. Al is het echt kut om een goede Aziatische te vinden voor een klein huishouden.

1 like

Lamy? Navulbaar, hippe kleurtjes plus verwisselbare punten.

1 like

Parker? Kan best prijzig zijn, maar ze hebben ook iets goedkopere vulpennen, en vullingen zijn goed verkrijgbaar in de meeste boekwinkels.

1 like

Ik heb deze vorig jaar gekocht en ben tevreden!

Oeh, dat zou ik niet zo goed weten. Uiteraard logisch dat als je veel schrijft, je regelmatig een nieuwe vulling nodig hebt… maar dat is bij alle vulpennen natuurlijk.
Zie online dat je ongeveer 2 euro per 5 vullingen betaald. Niet super goedkoop, maar volgens mij moet je aardig wat schrijven dan hoor.

1 like

Ik vind Lamy ook fijn! In mijn ervaring doe je best lang met een vulling, maar ik schrijf er niet dagelijks mee.

1 like

Haha ik vergeet de link :joy::joy:

1 like

Wat @ Fissa zegt, en daarbij moet je van de 5 jaren voorafgaand aan je aanvraag minimaal 4 jaar kalenderjaren gewerkt hebben. (Rond de 200 uur geloof ik)

Kom je daar niet aan door je vorige WW periode dan heb je alleen recht op 3 maanden

1 like

Iemand hier toevallig een abonnement op de Volkskrant en wil je voor mij een bepaald artikel doorsturen?

Iemand ervaring met een cash refund nadat jr een voucher hebt geaccepteerd bij een airline. Vlucht was gecancelled, de website zeer onduidelijk en uiteindelijk vond ik alleen een kopje voucher, omdat ik bang was dat ik anders niks zou krijgen heb ik dat aangeklikt en dacht ik dat ik daarna wel verder zou kijken. Ik heb het gevoel dat ik erg ben misleid en wil gewoon mijn geld terug.

1 like

Ja hoor! Om welk artikel gaat het?

@Bunnyslippers Volgens mij had jij ergens een recept voor een Margarita gepost met whisky. Heb je misschien een recept voor een lekkere Margarita (maar dan zonder whisky want dat vind ik vies:p)?

Tapair

Ze staan niet bekend om hun duidelijke communicatie of klantvriendelijkheid haha

Thanks! Ik denk dat ik het idd zo ga aanvragen. Eerder kreeg ik 3 weken later pas antwoord en waren ze constant telefonisch bereikbaar, dus ik moet zelf nog even er weer energie instekem

1 like

Wat zijn fijne spijkerbroeken, die een beetje comfortabel zitten en mee rekken? Heb de afgelopen maanden in leggings en joggingbroeken geleefd en begin maandag met mijn nieuwe baan waar een spijkerbroek het makkelijkste is. Maar deze heb ik dus 0. Heb eigenlijk alleen nog maar pantalons ivm mijn vorige baan.

Heb nu denk ik maat L benen, best wel een kont en stevige boven benen en grote kuiten.

Iemand advies? Vind broeken kopen al verschrikkelijk, maar nu kan ik ook niet naar de winkel om te passen. Liefst niet te duur, want ik hoop over 2 maanden weer een medium maat te passen.

Ik heb op mijn blog ooit 2 margarita recepten uitgewerkt.

De gewone (ik doe dus meer tequila en limoensap, want houd van zuur en tequila):

60 ml tequila, 45 ml limoensap, 30 ml triple sec, optioneel wat suikersiroop (5 ml/ 1 theelepel) schudden met ijs en in glas zeven.

En een frozen mango margarita die je dus in de blender maakt (kan je ook ander bevroren fruit voor gebruiken). Ook dus met wat meer tequila (normaal is rond 125) en limoensap (normaal 80 ml). Dit is voor 2 personen (of 2 voor jou).

• 300 bevroren mangoblokjes
  • 140 ml tequila (silver)
  • 90 ml verse limoensap
  • 80 ml Cointreau (of andere Triple Sec)
  • 50 gram kristalsuiker
  • 1 cup ijs (ongeveer 10 ijsblokjes of 6 grote)
  • Eventueel wat suiker voor op de rand van je Margarita glas. Doe wat suiker op een bordje of plankje en glas er ondersteboven opzetten. Als de suiker niet vanzelf plakt kan je de rand licht vochtig maken.

Gooi alles in de blender (de Magimix heeft een speciale ijsstand) en blend tot je een dikke gladde massa krijgt. Niet te lang, want dan smelt het ijs teveel en wordt ie dun. Schenk in, en liefst een wat dikker rietje gebruiken.

Even handtekening onder mn recepten voor het geval ik ooit besluit mijn blog online te gooien in 2085. #bloggenisdood

6 likes