Durf te vragen #5

Oké zijn er hacks tegen verkleumde tenen door de koude? Mijn voeten zijn altijd zo snel verkleumd, en gezien ik elke zondagochtend bijna 2 uur naast het voetbalveld moet staan voor m’n jongste sindskort zoek ik dringend tips & tricks.
Ja, ik was de enige soccer mom die op en neer stond te springen en na de match toen we ein-de-lijk de kantine inkonden meteen schoenen uitschopte om voetjes aan de radiator op te warmen :sweat_smile: en het is nog niet eens winter :cold_sweat: howww am I gonna do this?

1 like

Thermosokken die ik als ik ga slapen onder de dekens leg en gelijk aandoe als ik uit bed stap.

1 like

Watvoor soort schoenen heb je? Dat scheelt bij mij nog wel eens. Vooral in synthetische schoenen krijg ik koude voeten.
Misschien daarnaast kijken naar wollen of thermosokken.

1 like

Leren veterlaarzen met een zool met bontje.
Ik kijk es voor thermo-sokken, aan te raden merk?

Thermosokken dragen en schoenen waarin je wat ruimte over hebt. In strakke schoenen krijg je eerder koudere voeten!
Ook een spekzool helpt goed tegen de kou die optrekt.

2 likes

Nee sorry, ik draag altijd de dikke werk-thermo sokken van mijn vriend. Maar die krijgt hij dus van werk, zal eens kijken of er een merk opstaat maar denk het niet.

2 likes

Eens met @inezweski, sokken van Falke zijn elke cent waard!! Ik heb zowel de cool sokken (Vierdaagse) als de warme sokken (sneeuw etc), zijn echt top!!!

1 like

Sokken met zilver willen ook wel helpen als je last hebt van bijv Raynauds tenen

1 like

Schoenen van echt leder dragen i.p.v. synthetische. Zorg ook dat je schoenen en sokken niet te strak rond je voet zitten. Verder: sokken dragen met een zeer hoog percentage katoen of wol, vermijd polyester. Er bestaan ook inlegzooltjes die extra isolatie geven.
Groetjes van iemand met wintertenen

1 like

Ik zou je wollen kniekousen aanraden. Dan kan de kou ook niet omhoog kruipen.
Geox heeft ook een lijn met schoenen die extra warm zijn.
En mijn voeten worden altijd lekker warm van lopen, dus misschien kun je wat heen en weer lopen langs dat veld of beetje stappen op de plaats maken?

Ik heb bijna altijd koude voeten (ook nu met sokken in bed), maar ik kan ze als ik me concentreer vaak wel warm “denken”. Dan stuur ik in gedachten warmte naar mijn voeten en dan worden ze na een paar minuten ook echt warm. Misschien het proberen waard.

De kou komt vanuit de grond, dus zorg er voor dat je schoenen hebt met goede en dikke zolen. Ook al lijkt de binnenkant warm te zijn door een bontje, als de zool dun is of van het verkeerde materiaal, dan heb je alsnog koude voeten. Daarnaast goede sokken zoals andere hier ook al aangegeven hebben, zodat daar geen vocht in gaat zitten

4 likes

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het Beautytopic #3

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

8 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Werk (algemeen topic)

Beetje rare vraag maar hoe hebben jullie na je studie vriendinnen gemaakt? Ik wil verhuizen richting de randstad maar ben zo bang dat ik daar geen nieuwe vriendinnen kan maken. Ik ben heel slecht in groepen, maar praat in kleine groepjes wel met iedereen. Ik dacht zelf sportschool ofzo?

4 likes

Oke dit stelt me wat gerust!! Er zijn ook topics over de steden waar ik evt heen wil maar ik wil daar niet zo binnenvallen van hALLo IK zOek vRiEndEn!!!

3 likes

Ik hoop dat je in een stad gaat wonen. Ik woon nu 4 jaar in een dorp en merk dat vrienden maken zo lastig is. Iedereen heeft al vriendengroepen en kent elkaar. Zelfs na 4 jaar heb ik hier nog geen vriendinnen kunnen maken :sob:

Sorry hier heb je niet veel aan, had helaas wel ergens anders op gerekend.

7 likes

Haha herkenbaar maar ik zou 't juist heel cool vinden als iemand dat doet. Misschien juist ook omdat ik het zelf niet zo durf en wel de behoefte heb aan nieuwe mensen leren kennen.

Ik ben in de loop van de tijd wel bevriend geraakt met collega’s die ik nu ook echt als goede vrienden beschouw. Via mijn vriend ken ik wat mensen, door surfen, heb heel af en toe met mensen van echt vroeger vroeger afgesproken die hier ook wonen. Maar blijf t zelf wel heel lastig vinden weer zulke vriendschappen op te bouwen als ik in m’n studentenstad had.

1 like

Je moet half-zongedroogde of hoe heet het hebben. Die zijn niet zo taai en hebben een vriendelijkere smaak.

2 likes

Eigenlijk wat iedereen al zegt, al had ik nog wel een toevoeging. Het kost best wat tijd om echt nieuwe vriendschappen te maken. Denk niet dat je daarin de enige bent als je net ergens anders woont. Het hoort er ook wel wat bij dat je je met vlagen eenzaam /alleen kan voelen. En het is soms ook zoeken waar je nieuwe vrienden kan maken. Via sport bijv. Is mij niet gelukt. Dat lag gewoon aan e de sport en de mensen die er kwamen (veel ouder enzo. Wel altijd gezellig hoor. Is trouwens yoga. Maar ik woon niet echt in een hippe stad met volwassenen van mijn leeftijd die dat blijkbaar doen) via een oproepje op vriendin.nl (dacht ik) heb ik wel weer een hele goede vriendin aan overgehouden. Het is een kwestie van uitproberen en altijd onthouden dat je een super leuk mens bent ook als het af en toe even helemaal kut lijkt.

2 likes