Durf te vragen #5

Tenzij ze die rozijnen vervolgens heel lang kookt is het vervliegen van alcohol wel een beetje een fabeltje. Wel gedeeltelijk, maar niet helemaal.
Lijkt me bij whiskey eigenlijk ook niet echt lekker om drie uur lang te koken.

@kali misschien kun je een smoke gun kopen en bepaalde ingrediënten roken? Wel een investering maar dan kun je helemaal los gaan en culinair doen door alles te roken.

2 likes

Krijgen jullie ook sinds gister een cookies melding in de rabobank app?

Mijn moeder had dat zondag ook voor het eerst

1 like

Als je echt puur rooksmaak wilt kun je een takje ( of rozemarijn of thee bijv.) met een crème brule brandertje verschroeien en dan je koude drinkglas er even schuin als een soort stolpje op plaatsen zodat de rook daar blijft hangen. Vervolgens maak je je cocktail in een ander glas en giet je het over in je rookglas voor het serveren.

Dit heet trouwens smoke rinsing dus daar kun je op zoeken!

11 likes

Ik werd wakker met een mot ofzo op mijn bed. In ieder geval een vliegsoort dat niet onder de indruk is van mijn gezwaai en geklop op het matras dat ie een andere standplaats moet zoeken. Het is een klein bruin vliegje, met wijde platte vleugels.

Kan deze kwaad of kan ik hem maar beter wel de deur wijzen?

5 likes

Ik heb een vraag over Excel en hoop dat iemand me kan helpen! Ik moet elke maand uit een ander document een hele lijst met getallen in deze categorie kopieren. Ik wil het graag zo doen, dat de blauwe balk mee naar beneden verschuift. Zo kan ik één templatedocument maken, en daar alle cijfers in kopiëren. Maar als ik nu op “paste” druk, plakt hij het er niet tussen, maar eroverheen. Dus ook over alle andere categorieën heen die er onder staan. Weet iemand of daar een andere oplossing voor is?

Op vakje ‘47’ met rechtermuisknop ‘geknipte cellen invoegen’ selecteren?

Ik zit trouwens in Google Sheets, weet niet of dat een heeeel groot verschil is, maar daar vind ik die optie helaas niet!

1 like

Een rioolvliegje?

Ik zou sowieso het doc downloaden in excel ipv sheets. Sheets kan echt zo veel minder dan excel, dus grote kans dat je het in sheets niet voor elkaar krijgt.

Geen idee, blijkt nu dat hij niet bewoog omdat hij al dood is, hahaha. Ik blies hem weg en hij bleef stil liggen onder mijn bed. Tot zover het mysterie. :sweat_smile: Zolang hij zich niet kan voortplanten, vind ik alles best!

Ja dat hebben we helaas niet op werk :frowning: we willen alles via google doen.

1 like

Ah dat is kut. In excel is het inderdaad heel makkelijk met geknipte cellen invoegen. Misschien kun je wel het aantal cellen invoegen boven de blauwe balk en dan los de data in die cellen plakken.

Had daar toen helemaal geen last van, van geen van die drie.

1 like

Op een stijve arm na, niets van gemerkt.

2 likes

7 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Ondergoed-topic

Koekkruiden?

Heeft iemand ervaring met de samsung active watch?

Ja ik, met de eerste generatie.