Durf te vragen #5

Ik heb een to go beker van aladdin. Super fijne vorm, houdt vast als een gewone to go bekertje en de dop is echt super lekproef. Je kan hem gewoon i je tas gooien zonder problemen. Van Starbucks past een short.

Houd het ongeveer twee uur goed warm. Weet niet of je dat lang genoeg vindt. Zelf vind ik het wel prima want ik haal drinken en wil het enigszins vlot kunnen opdrinken en niet na uren alsnog mijn mond verbranden.

2 likes

Mijn hoofd maakt hier direct dit van:

26 likes

Daarmee wil ik zeggen dat ik dik ben en dus een ingebouwde jas heb. Hoewel natuurlijk niet alle forse mensen het snel warm hebben.

3 likes

Ah, dat had ik er niet uitgehaald! Ik heb in dat geval ook een vleesjas maar heb het juist altijd koud. :laughing:

1 like

Ik ben zelf dik en heb dit juist omgekeerd. Ik merk dat hoe zwaarder ik ben, hoe meer moeite mijn lichaam heeft met opwarmen ofzo. Heb het aan de ene kant snel warm, maar als ik het koud heb duurt het dus heel lang voordat ik opgewarmd ben haha

3 likes

Ik doneer jaarlijks een groter bedrag aan 1 of 2 goede doelen. Dit jaar kom ik er niet zo goed uit. Heeft iemand dé tip? Liefst een doel dat zich inzet voor vrouwen(rechten), enige voorwaarde die ik zelf heb is dat het doel een CBF keurmerk heeft en niet te groot is (zoals KWF, nierstichting etc.)

Misschien Plan Nederland? Is wel ook best groot volgens mij maar doen veel voor meisjes in ontwikkelingslanden die naar school willen, jong uitgehuwelijkt worden of besneden worden. Of anders Free a girl?

2 likes

De bovengrondse?

2 likes

Women on waves, of the ocean cleanup?

3 likes

Neeee niet die laatste! Dit is een artikel uit 2019 maar de laatste versie van dat apparaat lost deze problemen nog steeds niet op:

1 like

Ik zie dat de bovengrondse geen donaties aanneemt momenteel (niet waarom niet) maar zij verwijzen naar bureau Clara Wichmann, MamaCash en Women INC!

@Tessel is er dan niet juist geld nodig om dat ding werkend te maken? (Heb het artikel globaal gelezen hoor, misschien heb ik er overheen gelezen waarom dat geen goed idee is).

Thanks voor alle suggesties, Women on Waves kende ik nog niet, en zat zo in het vrouwen hoekje te denken dat ik nog niet aan klimaat gerelateerde doelen had gedacht (zoals Ocean clean up)

1 like

Nee ze slaan de kritiek van ecologen in de wind, komen met kulargumenten waarom die ecologen geen gelijk hebben en trekken hun eigen plan. NRC Vamdaag heeft er in 2019 een goede podcast over gemaakt.

Meer hier over van een ecoloog: https://mobile.twitter.com/RebeccaRHelm/status/1454222960789762048

2 likes

Panzi Foundation van dokter Mukwege, doet aan reconstructieve operaties van genitaliën van vrouwen in Congolese oorlogsgebieden.

21 likes

Ik zoek op korte termijn een uur (online) begeleiding met R en ANCOVA modellen en hypotheses toetsen (vandaag of morgen). Iemand die dit kan/iemand kent die dit kan??

Ah wat fijn!! Ik ga zo achter mijn laptop zitten en je dmen.

1 like

Heeft iemand een tip voor het bestellen van een foto op canvas? Waar moet ik op letten en zijn er goede deals?

1 like

Ik bestel eigenlijk altijd via herinneringen op linnen . nl (aan elkaar uiteraard), geen idee of het de bestebeste deal is maar vind het nooit duur en altijd mega tevreden over

1 like

Als een Fairphone toch niet de telefoon voor jou is (ik wilde hem ook, maar was toch niet de juiste keuze voor mij) is een tweedehands of refurbished telefoon ook een goede optie! Je hebt gewoon garantie en het werkt echt prima. Voor alle tech apparaten zijn er zoveel tweedehands opties die nog jaren meekunnen omdat mensen altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

7 likes

Ik ben heel tevreden over pixum! Volgens mij heb ik nog wel een kortingscode voor je

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Restaurant tip topic