Durf te vragen #5

Weet er iemand in welke fysieke winkel ik een amazon cadeaukaart kan kopen? Ik kan helaas niet online bestellen (is voor werk).

2 likes

Bij een vivant. Dat is een sigarenwinkel. Maar wel erg noord Hollands.
Bij de appie zie ik ook vaak kaarten hangen maar weet niet of Amazon daarbij zit

2 likes

Ik had die rechter als kind vgm ook, vet chille kam en vond het ergens ook wel satisfying die luisjes te zien vast zitten in die gleuven, spartelend en vechtend voor hun leven.

3 likes

Heeft er iemand tips voor een tekst voor op een protestbord voor de klimaatmars? BVD

Ik gebruik deze linkjes iedere keer voor inspiratie, dus hopelijk zit er wat tussen voor je.

2 likes

awesome :fire:

Ik heb zin om kookboeken te kopen. Iemand nog wat nieuwere (qua jaartal) kookboeken in de kast die je wilt verkopen?

1 like

Ik heb deze, paar jaar geleden gekocht omdat het een best seller was. Maar kwam er daarna achter dat het een boek was voor vegans. Ook prima, maar past niet bij mijn simpele manier van koken en vind de manier van schrijven beetje irritant, te popiejopie


Mag voor de verzendkosten weg.

Ga ik vanavond lezen of simsen?

1 like

Kan iemand mij via pb helpen met mijn energieverbruik checken? Ik heb volgens mij echt een simpele vraag maar ik snap het zelf gewoon niet. Ik zit bij energiedirect, heb een nieuwbouw appartement met enkel vloerverwarming en stroom, drie zonnepanelen. Betaal €60 per maand maar in de zomermaanden stond er een positief saldo en voor oktober staat er nu dat ik voor €23 verbruikt heb. Ik snap dus niet of dat bovenop mijn €60 is dus of ik dat bij moet betalen, hetzelfde geldt voor het positieve saldo; krijg ik €6 of €66 terug voor die maand?
Via pb kan ik screenshots delen van die app. Kut leverancier ook want ze zijn heel slecht te bereiken en de medewerkers die ik heb gesproken zijn niet al te slim (zij berekenden stroomverbruik van een persoon met gasaansluiting, dat is natuurlijk veel minder dan wanneer je alleen stroom hebt).

Groetjes,
Onzekere schorpioen
Unsuccesful adult

Oh super lief. Ik stuur je een bericht.

Simsen! Ga ik nu ook doen denk ik, ben geĂŻnspireerd

1 like

Ja thanks, dit snap ik!
Maar ik begrijp niet of die bedragen die er staan het saldo is - de €60 die ik betaal, of gewoon het absolute bedrag is voor de stroom die ik heb opgewekt of gebruikt.

Dus bijv. oktober > heb ik nu voor €23 verbruikt of voor €83? Dat kan ik niet goed zien / vinden

Lezen, omdat je nooit teveel kunt lezen :heart:

3 likes

Ohh ik denk dat ik snap wat je bedoel.

Voor oktober heb ik 150eu betaald en in de app staat een bedrag van 118eu. Van die 118 is niet al 150eu af gehaald. Ik heb in oktober voor 118eu stroom/gas verbruikt.
Als je al je maandbedragen van een jaar optelt en je maanden voorschot, dan kan je uitrekenen of je bijvoorbeeld terug gaat krijgen of juist niet.

Je mag uiteraard altijd een pb sturen. Zelf zit ik bij Oxxio.

1 like

Ik heb al een aantal keer een brief gehad van het CBS voor een enquĂȘte bevolkingsonderzoek. Zijn deze echt? Heb al paar X ingevuld maar er nu een prijs mee gewonnen, voor ik m’n adres invul wil ik even weten of dit geen scam is. Hoef geen rekeningnummer oid in te vullen, alleen adres. Die hebben ze toch al, gezien ik brieven krijg.

Als dit echt is ben ik intens blij :eyes:

2 likes

Als ik google kom ik dit tegen op hun site.

Beloning. Met uw deelname aan het onderzoek EnquĂȘte Beroepsbevolking kunt u kans maken op Ă©Ă©n van de vijfentwintig iPads ter waarde van € 365,-. Indien u online gerespondeerd hebt, ziet u direct aan het einde van de vragenlijst of u de winnaar bent.

Dus zal wel echt zijn?

2 likes

omg ik hoop het! :crossed_fingers:

7 likes

Ja je kan daar idd iPads mee winnen en dat is gewoon echt

Ik ben op zoek naar een boek dat mij inzicht kan geven in mijn verwachtingspatroon en hoe ik dit kan veranderen / doorbreken. Heeft iemand tips?