Durf te vragen #5

Ik heb er 2 en ben tevreden. Zachte prijs en mooie brillen.

Bij de laatste heb ik ook speciale glazen genomen, blauw licht filter. Voorheen had ik wel de indruk dat mijn ogen wel sneller moe werden (in vergelijking met andere “stevigere” brillen). Mijn collega had dezelfde ervaring qua vermoeide ogen, mijn nichtje kreeg vaker hoofdpijn dacht ze na het dragen van At bril maar goed dat zegt ook niet alles

3 likes

Zie je iets aan de buitenkant aan die glazen met blauw licht filter, of zijn de glazen gewoon doorzichtig?

Ik zie dat je verder vooral positieve ervaringen hebt, ik vond zelf de service niet heel erg fijn.

Ik zag waziger met bril dan zonder (heb lichte + en een cilinder), ben toen door de opticien doorgestuurd naar het ziekenhuis om bij de optemetrist te checken wat er aan de hand was omdat ze niks konden vinden, daar hadden ze een apparaat om te checken welke sterkte de brilglazen waren (ace&tate was vergeten dat in m’n account op te slaan en ik had op papier niks meegekregen), en toen bleek dat de cilinder op mijn glazen gewoon helemaal verkeerd was (stel de mijne is 135 graden, dan stond hij net precies 90 graden de verkeerde kant op, dus op 45 graden). Omdat ace&tate niks van mijn meting had opgeslagen kon ik niet checken of de meting fout was of de glazen gewoon verkeerd geslepen waren, én omdat ze telkens stellig zeiden dat oogmetingen kunnen veranderen, kreeg ik geen geld terug. (Lijkt me sterk dat in een paar maanden de complete bolling van mijn oog is veranderd terwijl daar geen aanleiding voor te vinden was door de oogartsen, maar oké).

Beetje lang verhaal dit haha, maar als je dus geen (semi)complexere dingen hebt zijn het waarschijnlijk best prima brillen, ik vond zelf de service dus niet zo heel chill.

2 likes

Nee, ik vind het echt zichtbaar. Mijn vriend ook. Heeft ze meteen laten omwisselen.

2 likes

Ah jammer, was ik al een beetje bang voor.

Ik vind de service van ace and tate prima, maar ben niet zo blij met mn montuur. Ik heb nu iets van 3 jaar de neil en ieder half jaar moet ik de pootjes aan laten draaien en laatst heb ik hem recht moeten laten zetten. Een collega van me heeft er dezelfde ervaringen mee. Draag hem trouwens niet vaak, meer voor tv kijken/hoofdpijndagen etc

Misschien zijn ze inmiddels beter hoor, maar anders zou ik niet zo snel weer voor dit montuur gaan.

1 like

Hier ook! Was wel opgeslagen maar moest toch voor een nieuw glas betalen (was maar 1 oog) en kreeg met veel moeite daar 15% korting op…

Je ziet het wel een klein beetje, wat ook wel logisch is! Heb een foto gemaakt hieronder. Maar ik vind het totaal niet storend en geeft een leuke 90s vibe ofzo? Heb een doorzichtig montuur genomen dus het valt dan juist meer op vermoed ik tov een andere kleur.
En in de winkel zijn er voorbeelden, lopen ze mee naar buiten, benoemen ze dat verschil zelf etc dus het was geen verrassing

1 like

Voor zover ik weet kan de bank hier vrij weinig in betekenen. Het bedrag kan niet teruggestort worden omdat je het zelf hebt overgemaakt.
Wel kan je een melding maken bij de bank en de politie. Als er meer mensen zijn kan dat rekeningnummer bevroren worden en gaan ze kijken wie er achter zit.
Voor jou zal dit alleen niks meer doen waarschijnlijk, want meestal wordt het geld op die rekeningen direct doorgesluisd.

1 like

Ah thanks, voor de foto ook! Het is inderdaad niet opvallend, maar ben bang dat ik me er toch aan ga storen. Misschien als computer / tv kijk bril wel een optie, als het echt helpt tegen vermoeide ogen is het het wel waard.

1 like

Ja het helpt echt enorm in tegenstelling tot die 1e bril maar missh is de algehele kwaliteit van de glazen er ook op vooruit gegaan in de tussentijd?

2 likes

Hier zijn @Lula en ik het niet over eens, bij mijn Charlie Temple blauwfilter-bril zie je alleen als het licht erop valt een blauwe gloed, als ik hem echt beweeg/kantel in het licht. Het is geen Anastacia-bril.

4 likes

Geen ervaring met Charlie Temple maar bij Ace & Tate zie je een duidelijke gelige gloed. Nou ben ik wel pietje precies hoor maar ik stoorde me eraan.

3 likes

Nu heb ik zin om een nieuwe bril uit te zoeken, echt totaaaal onnodig.

3 likes

Bij ons waren de dingen die ik het leukste vond:

• https://skribbl.io/
  • Quiplash (Quiplash - Jackbox Games) en dan streamen zodat iedereen mee kan doen
  • Ranking the stars met collega´s (en dan wel lekkere venijnige stellingen)
  • Online moordspel
  • Een maand 10.000 stappen zetten, en dat iedereen dan ook dagelijks invult hoeveel + appgroep
  • Pubquiz
4 likes

Hahah oh zo irritant. Wat zei je niet, dan moet je op mijn reeds verstuurde mail reageren óf het gewoon opsturen :thumbsup:

1 like

Ik hoop het, ik heb hem nu toch maar (toevallig ook bij Charlie Temple) besteld! Merk je wel een positief effect van dat filter trouwens?

1 like

Attentie attentie: het is nooit bewezen dat blauwe filters werken. Überhaupt of we last hebben van blauw licht van schermen is maar de vraag. We schijnen 1000x meer blauw licht van UV stralen van de zon te krijgen dan uit onze beeldschermen.

lees meer :nerd_face:

9 likes

Ja mijn oogarts zei dat eerlijk gezegd ook (dat het niet bewezen is), maar ik hoor toch veel van mensen dat ze er baat bij hebben, dus ik ga het toch proberen of het iets doet want heb veel last van m’n ogen :slightly_frowning_face:

1 like

@crazyplantlady I know, brillen met minimale sterktes doen objectief ook niets, en toch ervaren individuen subjectief minder klachten, zoals minder hoofdpijn, minder fronsen/knijpen.

Ik heb die bril echt niet altijd op, maar als ik al hoofdpijn heb en vermoeide ogen dan voelt het echt als een opluchting, alsof m’n ogen en kop direct wat ontspannen.

3 likes