Durf te vragen #5

Dank je wel voor je antwoord, ook @Broodrooster
Ik zocht inderdaad het woord nachthemd :sweat_smile:

2 likes

Mijn wiskundige kennis laat me even in de steek, hoop dat iemand hier me even kan helpen.

Als ik heb 0^(-0.96), is het antwoord dan 0? Of oneindig? Mijn software geeft oneindig aan, maar zelf dacht ik dat 0 tot de macht iets altijd 0 bleef


1 like

Ja, daarom juist!

7 likes

Ohhhhh ja! Super bedankt! Dit was even weggezakt

3 likes

Denk het wel want het is over the counter product.

4 likes

Ik heb het meegenomen en dat was prima. Zowel naar Duitsland als naar Azië geen problemen mee gehad.

2 likes

Als het niet op deze wetten.nl - Regeling - Opiumwet - BWBR0001941 lijst staat mag het.

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Algemeen supermarkten topic

Ik heb plantjes in m’n raam staan en zo’n plissĂ© die ik tot beneden kan laten zakken zodat er geen inkijk meer is. Nu met de plantjes vind ik het te veel gedoe de plissĂ© elke avond wanneer ik naar bed ga te laten zakken.

Ik trek nu de gordijnen er overheen maar merk dat de blaadjes van de planten hier niet zo goed tegen kunnen.

Nu zei m’n ex altijd dat de gordijnen dicht moeten wanneer je gaat slapen zodat eventuele dieven niet naar binnen kunnen kijken. Eerder deed ik dat nooit omdat ik dat niet gewend was.

Mijn moeder bijvoorbeeld doet alles voor ze naar bed gaat juist open zodat ze bij het wakker worden in een lichte woonkamer komt en niet zo ongezellig in een donkere kamer komt met alle gordijnen dicht.

Nu zit ik er dus over te denken de gordijnen (aan de straatkant zit het) open te laten. Zou dat echt aantrekkelijker zijn voor inbrekers?

Foto raam:

Samenvatting

Wat zou jij doen?

Ik heb mijn rolgordijn aan de voorkant altijd op de hoogte van jouw foto. Dag en nacht.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het ene beter werkt tegen inbrekers dan het andere. Tenzij je misschien extreem dure items in het zicht hebt staan. Als men in wilt breken doen ze dat helaas toch wel.

4 likes

Kun jij zelf eens spieken vanuit buiten wat een evt dief zou zien? Als je niet letterlijk een laptop en je dure telefoon en horloge vlak voor het raam zet valt het mee denk ik 
? Of ik ben naief.

3 likes

Ja ik weet niet of je naïef bent, ik misschien ook wel haha. Ik zal morgen eens kijken maar ik denk dat je m’n vrij kleine tv en de soundbar erachter wel kunt zien. Verder liggen er niet echt kostbare zaken zoals laptop ofzo. Alleen m’n meubels en plantjes :seedling:

@FrozenFlame Ok jij hebt dat dus ook! Ja helaas, als ze willen inbreken doen ze dat toch wel.

Ik denk dat inbrekers die echt uit zijn op dure dingen vaak overdag al eens binnenkijken als alles nog open is en het licht is, dus dan zou het niet uitmaken of je ‘s nachts iets open of dicht laat. Misschien dat ze bij dichte gordijnen juist blij zijn omdat ze dan redelijk onopvallend met bijv een zaklamp door je kamer kunnen lopen zonder dat het van buiten te zien is?

Ik heb mijn gordijnen altijd 90% dicht, dikke spleet er tussen zodat mijn katten er tussen door kunnen haha. Mja ik heb een kleine tv dus als de die zien dan denken ze vast yo doorlopen, hier valt niks te halen. Hoop ik. :joy:

2 likes

Bij mij zien ze een laptop liggen en een monitor etc. aangezien ik werk aan de eettafel. Maar een gemiddelde inbreker kan ook wel bedenken dat er een tv, laptop en/of telefoon in huis zijn.
Bij mijn ouders kan je letterlijk niks zien vanuit buiten en daar is ingebroken. Dit is natuurlijk N =1, maar als ze willen komen ze wel binnen.
Meestal kijken ze volgens mij overdag ook al naar ‘targets’.

Ja dit! Als ik niet thuis slaap doe ik toch de gordijnen dicht, omdat het anders zo duidelijk is dat ik er niet ben. Mijn ouders lieten om die reden zelfs een lamp aan, maar dat doe ik niet.

Ja maar een lamp aan laten is toch ook een mega oud en achterhaald “trucje”? Als ze denken dat je niet thuis bent bellen ze toch gewoon een keer aan ofzo, zeker als je 1 klein lampje aan laat. Ik denk dat als ze echt denken dat er iets te halen valt, dat ze toch wel inbreken ongeacht of je gordijnen open hebt en een lamp aan hebt.

1 like

Ja eens. Als ze willen slaan ze toch wel toe.

2 likes

Wow intens :joy:

1 like

Ik heb ook al eens gehoord dat dingen die aangesloten zijn/ze los moeten koppelen (zoals een televisie, xbox etc) te veel werk zijn. Ze gaan liever snel voor een juwelendoos, horloges of iets anders van waarde.

4 likes