Je vriend, maar wie hem heeft opgehaald telt ook nog mee
Ligt eraan, heb je een partnerschap of huwelijk? Samenlevingsovereenkomst? En wat is daar in geregeld?
Onze notaris raadde aan om de auto op te nemen in de samenlevingsovk of een algemene bepaling hoe we die zouden verdelen. Weet even niet meer het hele verhaal, ook nooit verder uitgezocht want we hebben geen auto en ik ben de enige met rijbewijs (en hebben uiteindelijk ook geen samenlevingsovereenkomst gedaan).
Notaris heeft ons aangeraden auto in samenlevingscontract op te nemen. Wij hadden hem 50/50 gekocht maar staat op naam vriend dus als we gezeik zouden krijgen dan zou hij naar mijn vriend gaan. Dus om het goed te regelen zou je dat kunnen doen!
Samenlevings contract inderdaad, maar dat is 8 jaar geleden vastgelegd en geen idee meer hoe of wat. Ik begreep destijds wel dat wat je koopt van jou is, maar een meubelstuk zet je niet op naam zoals een auto bijvoorbeeld.
Zo moeilijk allemaal, want ik wil ook niet zo zakelijk doen tegen mijn vriend. Uiteindelijk betaald hij mij ook terug zodra hij meer ruimte heeft, zodat hij alsnog van ieder de helft is. Mijn wisselende inkomen maar daardoor ook grotere buffer maakt het vaker lastiger qua verdeling en hoe we dat financiëel doen.
Je kan je notaris gewoon een mail sturen of bellen met de vraag of de auto kan worden toegevoegd aan de lijst van zaken bij het samenlevingscontract (en dat er dus staat dat deze van jou is).
Volgens mij is bij een auto het belangrijkst op wiens naam deze staat en niet per se wie er (het meest) heeft betaald. Zou dat voor de zekerheid dus wel doorgeven zoals hierboven gezegd is. Misschien een beetje zakelijk ja maar voorkomt veel gedoe en gezeur achteraf mocht dat komen (hoop dat jullie bij elkaar blijven gewoon natuurlijk haha) maar heb dit ooit meegemaakt en was een drama.
Ik snap wel wat je bedoelt en mijn vriend en ik doen ook niet zo moeilijk verder omdat we het gewoon onderling goed verdelen naar rato en dat ook hebben laten opnemen in contract. Maar auto hebben we daar juist wel aan toegevoegd omdat ook al verdeel je het eerlijk qua kosten dat niet meer uitmaakt als het op de ander zijn naam staat (in tegenstelling tot alle andere dingen in huis waar het inderdaad gaat om wie wat heeft betaalt). Dus ik zou het niet als zakelijk zien, maar gewoon als verstandig want als je vindt dat je allebei recht hebt op de auto dan is nu precies het tegenovergestelde geregeld en dat wil je juist voorkomen.
Ik zoek sokken die warm/goed genoeg zijn voor de winter in een Scandinavisch land. Iemand tips?
Falke met merinowol, heb 1 paar ze zijn heel erg lekker warm
Bamboe of merino, maar vooral: gevoerde en waterdichte schoenen!
Gewone wollen sokken en leren waterdichte schoenen
Is het enige wat voor mij werkt.
Met synthetische materialen krijg ik altijd koude zweetvoetrn
M’n vriend heeft sinds 3 dagen ineens last van verschrikkelijke zweetvoeten. Hij heeft dat hiervoor nooit gehad, zelfs niet na een volledige dag lopen/bezig zijn.
Hij heeft geen andere sokken, schoenen (heeft hij al zo’n 4 maand) of zeep oid. Alle omstandigheden zijn hetzelfde als de weken hiervoor.
Hoe kan dit zo ineens? En nog beter…. Hoe komt hij hier vanaf? Ik kan gewoon niet bij hem in de buurt zitten.
Ik was al van plan om al zijn sokken maar met een kookwas te doen en zijn schoenen staan nu buiten te luchten onder een afdak.
Heeft hij anders gegeten? Volgens mij kan dat van invloed zijn op zweetgeur.
Mijn man heeft het af en toe als hij heel lang werkschoenen heeft moeten dragen. Dan strooit hij er een nachtje baking soda in. 's Ochtends opzuigen met de stofzuiger en dan ben je een tijdje van de geur af.
Nee, niet anders dan normaal. Het enige dat anders is is dat hij geen bier heeft gedronken op zaterdagavond. Maar ik mag niet hopen dat het daaraan ligt.
Ik ga het eens proberen. Dankjewel!
Als het aan het bier ligt, is het wel snel opgelost!
Ik zou samen heel goed nagaan wat er sinds 3 dagen veranderd is. Nu kun je dat nog goed teruggaan, over een week is dat al lastiger. Er moet wel iets veranderd zijn lijkt mij, ik ben geen zweetexpert maar het lijkt me sterk dat het zomaar ineens omslaat naar extreem vies. Slikt hij sinds 3 dagen (andere) vitaminepillen? Andere lichaamsverzorging?
Haha, laten we hopen dat het niet zo is.
Het enige dat we kunnen bedenken dat verandert is is dat hij nieuwe werkshirts heeft gekregen. Maar dat is alleen de kleur (van polo naar polo).
Ik heb nu gewoon de hoop dat er toch een bepaalde stinkbacterie is ontstaan in zijn schoenen waardoor hij stinkvoeten krijgt. Dan kunnen we het oplossen door baking soda (ik ga het morgen testen), wassen of nieuwe schoenen.
Het kan ook zijn dat er zweetgeur in zijn sokken zit en dat dat steeds weer “geactiveerd” wordt. Misschien nieuwe sokken kopen en kijken of dat wat uithaalt?