Durf te vragen #5

Ik hoop dat mijn vraag hier een beetje past:

Ik heb altijd echt hele warme voeten. Ze zweten ook wel maar ruiken (volgens mij) niet echt, tenzij ik met blote voeten in schoenen ga en die stof gaat broeien.
Is er iets aan te doen en wat zijn tips and tricks van anderen met dit probleem?

Is er hier iemand makelaar? Of geweest? Of werkzaam bij een makelaar? Partner die makelaar is/ervaring heeft?

Ik zou iemand met ervaring/verstand hiervan even wat dingen willen vragen, dus mocht je er wat over weten en wat vragen willen beantwoorden dan zou dat heel fijn zijn!

3 likes

Klopt wel wat jij zegt idd. Het kind van je partner erft wettelijk pas als het een juridisch kind is, dus dan zou je het moeten adopteren.

Mocht iemand twijfelen over testament opstellen: bel gewoon eens naar een notaris. De eerste bespreking is vaak vrijblijvend en daar word je direct heel veel wijzer van.

3 likes

Je betaalt meestal je huur vooruit, dus uiterlijk op 1 april voor de maand april, dus dan is het het meest logisch aan de nieuwe beheerder (edit als je contract dus zegt dat je uiterlijk op de 22e moét betalen, dan zou ik het aan de oude beheerder doen)

2 likes

Wanneer krijg je een factuur van AfterPay?

Ik heb 2,5 week geleden iets besteld, gekozen voor AfterPay en toen het binnenkwam en er niks retour hoefde, wilde ik gelijk even de factuur betalen. Maar het was alleen een pakbon waarop o.a. stond dat ik nog een betaalverzoek van AfterPay zou krijgen. Maar dat heb ik nog steeds niet gekregen.

Op de website van AfterPay staat dat je het verzoek enkele dagen nadat je de bestelling in huis hebt krijgt. En dat ze het overdragen aan een incassobureau als je niet op tijd betaalt. Ik heb geen zin in gezeik hiermee.

En oh ja, kan zelf even niet bellen ivm hersenschudding.

Meer mensen die last hebben van een storing op videoland? Ben er vanochtend uitgegooid en kom er al de hele dag niet in.

1 like

Ik na 1 dag al vaak! Download anders de app, daar kun je overzichtelijk in zien wat je nog moet betalen!

2 likes

Omg, dankjewel! Daar stond het dus gewoon en de termijn was gisteren vervallen. Stond ook al een waarschuwing voor extra kosten. Gelijk betaald, dus denk dat het in orde is.

Maar wel gek dat je geen mailtje krijgt. Had ook mijn spambox en verwijderde items nagekeken, maar: nada. Enfin, opgelost!

4 likes

Ik kom er wel gewoon in (even geprobeerd nu).

3 likes

Toppie! Normaal krijg altijd een mailtje ja, met “je betaaloverzicht van Afterpay staat klaar!”, gek dat je die niet gehad hebt. Moet goed komen zo, vind die app echt ideaal!

1 like

Ik volgde ooit op Instagram een account van 8 jonge vrouwen met borstkanker, die daar deelden over hun ziekteprocessen. Bijzonder was dat ze een hechte vriendengroep waren geworden en ook met zijn 8en zijn ‘getrouwd’ uiteindelijk, dit noemden ze een octo-huwelijk of octotrouwen of iets dergelijks. Ik kan het account niet meer vinden, heeft iemand een idee hoe het heet en of het nog bestaat?

Oke, heel willekeurige vraag maar: zijn hier ook mensen waarvan de partner in de infra werkt en een oranje overall (hoge zichtbaarheidskleding) draagt? Ik doe bij ons thuis de was maar krijg dat onding nooit lekker schoon. Hij hoeft niet te blinken, maar lekker fris zou wel fijn zijn. Hij mag ook maar op 30 graden en niet vaker dan 30 keer gewassen worden. Nu zoek ik eigenlijk de gouden tip! Wat maakt het nu écht schoon (van asfalt, kleef, veegvuil, vet etc.). Eeuwige dank!

3 likes

Misschien weet jij dit @desecretaris. Zat jouw vader oid niet in de bouw? Ooit eens een discussie gelezen hier daarover.

1 like

Welk materiaal is het? Als het 100% katoen is zou ik het op 40 of 60 graden wassen. Op 30 graden krijg je vieze dingen soms gewoon niet goed schoon.

2 likes

Gaat er iemand misschien eerdaags naar Disneyland?

Biotex misschien? Of heb je dat a geprobeerd haha

3 likes

De huur die je de 22e betaald, is de huur van de maand erop. Dus als ze de woning per 1 april overnemen, stort je 22 maart dus de huur naar de nieuwe verhuurder.

2 likes

Hmm ja ik heb voor nu nog geen huur overgemaakt. Dus wie komt zeuren krijgt de huur gezien beide partijen het niet eens weten :unamused:

3 likes

Het is polyesterkatoenmix. Echt veel warmer wassen kan helaas niet in verband met de reflecterende strepen. Die worden dan minder reflecterend. Ik zou 40 nog wel eens aandurven, maar niet structureel denk ik. Zal wel eens even proberen.

@kitsune Ja, dat is ook altijd mijn eerste optie. Maar helpt niet echt, helaas! Asfalt en vet zijn ook echt troep.

@Reflect Klopt, dat verschilt per merk. Love je naam i.c.m. de vraag haha

2 likes

Qua stof zou warmer dan wel kunnen, maar met reflecterende strepen is dat wel een risico inderdaad. Dasty op de vieze vlekken zou je nog kunnen proberen, erop spuiten en dan gewoon op 30 (of 40) wassen. Wel heel onpraktisch om een overall die erg vies wordt, niet heet te kunnen wassen. Daar hebben ze niet goed over nagedacht…

2 likes