Durf te vragen #5

Ijskoud blikje cola, oranje Doritos, kabelspek (random I know), Snickers

1 like

Nachoā€™s met guacamole, chocolade kruidnoten en (een blikje) espresso martini/iets met koffie en alcohol.

1 like

Vrrreemd, waren juist wel op een groot vliegveld. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

@MadameMignon Ik las dat je een tens gebruikt en daar tevreden over bent, welke heb je? Ik zie zo veel verschillende in zo veel verschillende prijscategorieƫn

Als je een menstruatiecup in hebt, maar overlijd. Wat gebeurt er dan met het bloed in de cup? Blijft dat bloed of reageert het zoals je lichaam reageert?

6 likes

Ok sorry, nog een vraag over energiecontract.
Ik heb afgelopen mei een energiecontract afgesloten die tot mei 2022 loopt. Dus dan kan ik niets toch op dit moment? :sob:

Waarom de :sob:? Dit is toch een ok positie? Afgelopen mei stonden de prijzen lager dan nu en aanstaande mei staan ze hopelijk/waarschijnlijk weer lager doordat de koudere maanden voorbij zijn dus ik begrijp niet zo goed wat je nu zou willen doen.

Je kan altijd eerder weg dan je contract afloopt maar dan betaal je waarschijnlijk een boete. Zou ik niet doen in jouw situatie

1 like

Aah dank voor je antwoord! Ik had het geĆÆnterpreteerd als dat de gasprijzen voor heel 2022 hoger zouden zijn maar als ik het goed begrijp is het dus vooral voor de aankomende wintermaanden.
Dan zit ik inderdaad voor nu juist precies goed :partying_face: dankjewel voor je reactie!

Als je variabel hebt of de komende paar maanden zou moeten overstappen of verlengen kan het inderdaad veel duurder worden omdat wat nu wordt afgesloten qua nieuwe contracten, door leveranciers vaak direct moet worden ingekocht op de markt. Die prijs is heel hoog momenteel, en dat rekenen ze door aan de consument
Zolang dat je situatie niet is, zou ik het inderdaad even afwachten.

1 like

Ik heb een Cefar primo pro. Ik heb hem eigenlijk heel makkelijk via mā€™n zorgverzekering gekregen!

Dankjewel!

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Interieurtopic #3

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #2

Ik stop al jaren niks meer in een plastic tasje, gewoon in mā€™n toilettas. Boeit niemand, zelfs in Amerika niet. Als het een grotere verpakking is, controleren ze tegenwoordig de inhoud met een speciaal apparaat. Mā€™n flesje water is pas gecontroleerd, maar mocht dus wel mee.

1 like

Ik vind dit echt interessant. @GEEZ weet jij dit?

Aanraders voor autoparfum? Die van Rituals ken ik wel, is er inmiddels nog wat anders op de markt?

(En ik hoef niet te horen dat autoparfum ranzig is, I like it en ik zit 90% van de tijd alleen in mijn auto.)

Edit: oeh Berger heeft er nu ook. :heart_eyes:

Ja kan!

Een elektrische boiler (groter dan 20 liter) verbruikt in een gemiddeld huishouden bijna 1.900 kWh per jaar; dat kost ā‚¬ 420 (prijspeil 2021).
Een zonneboiler is een alternatief voor de elektrische boiler. Lees meer hierover op [Zonneboiler]
(Zonneboiler: bespaar op gasverbruik | Milieu Centraal).

Dit staat er op milieu centraal. Maar dan nog klinkt het wel als heel veel. Heb je een oude tv/koelkast/vriezer bijvoorbeeld?

Heb je een slimme meter? Bij Enelogic kun je dan je meter per 10 minuten (? Of misschien wel minuut?) uitlezen, dan zou je 1 voor 1 een aantal apparaten van de stroom kunnen halen voor een half uur om te zien waar het hem in zit?
Als je geen slimme meter hebt kun je dit trucje alsnog doen natuurlijk, moet je alleen zelf heen en weer lopen naar de meterkast en standen opschrijven.

1 like

Ugh hetzelfde hier, alleen hopen wij dat er iets verkeerds is gegaan met doorgeven (sinds kort een slimme meter). Dat van ons kan ook nooit, we zaten volgens de energiemaatschappij op meer dan 8000 kwh en mogen als het klopt (kan toch niet, heb geen wietplantage šŸ„²) ruim ā‚¬1800 gaan bijbetalen.

Ze gaan fotoā€™s opvragen bij het bedrijf die de slimme meter hebben geplaatst. Normaal gesproken kijken wij dat zelf ook naar, maar mijn vriend was dat dit keer vergeten.

Ik hoop dat het voor jou ook gauw duidelijk wordt waar het probleem ligt!