Haha hier precies hetzelfde!
Ja, die van mij ook niet meer en online is echt taffesduur, op amazon 12€ (voor 1 tube!)
Ja, ze hebben sws flink gesneden in het gekoelde food gedeelte volgens mij, ze hebben alleen nog maar die potjes haring bij mij, terwijl ze eerder ook kazen enzo hadden. Echt jammer
Als je iets verkoopt, bijvoorbeeld een auto, van boven de 10k. Hoe betaal je dat dan als particulier? Maak je dat gewoon over? Of moet je daar dan iemand voor regelen als tussenpartij?
Zomaar een random gedachte, haha
Kan je overmaken of zelfs cash betalen. Hoewel ik dat laatste nooit zo goed snap.
Wat is een goede shampoo die makkelijk te bestellen is voor beginnende psoriasis op je hoofdhuid?
Boven de € 10 000 is het verboden om cash te betalen in alle Europese landen (anti witwas-wetgeving). Bij sommige landen ligt de limiet lager. Ik denk dat in België bv. de limiet op 3000 euro ligt.
Oke, 10.000 euro snap ik wel. Maar 3000? Niet dat ik ooit 3000 euro in mn portemonnee contant heb maar het is niet extreem hoog toch.
Tsja, ik heb het niet uitgevonden haha
Ik vind het ook aan de lage kant, maar ergens snap ik het wel.
Ja same, kom je uit belgie? Naja in Nederland zijn uberhaupt heel weinig manieren nog om contant te betalen. Heb ik zelf geen probleem mee totdat @kali met een goed betoog kwam haha
Ja ik kom uit België. Ik heb nooit meer dan € 5 cash op zak dus ik vind het niet per se een probleem. Ik kan me niet voorstellen dat ik met € 3000 cash rondloop…
Nee ik denk ook geen enkele nederlander. Geen idee wat hier de grens is qua contant geld tho.
Het is verboden maar het gebeurt wel.
Edit: Boven de 10K storten of opnemen moet ook gemeld worden volgens de WWFT. Maar dat gebeurt ook niet altijd.
Kan wel zijn dat het systeem een hit krijgt en je dan aan de tand gevoeld wordt.
Ik werk in 't notariaat en wij mogen vanuit de beroepsorganisatie geen bedragen van 2.500 of hoger aannemen. En als iemand 10.000 of meer contant wil betalen (mogen we dat uiteraard ook niet aannemen) moeten we dat idd melden bij de FIU. Zelfs al als diegene informeert of het mogelijk is.
Voorgenomen transactie ik hou liever een beetje vaag wat ik doe maar dit komt echt vaker voor dan je denkt haha.
Jaa hier ook, ze hebben sowieso een stuk minder, niet alleen bij de gekoelde dingen… Ze hadden eerst ook een wand met snoepbakken, die is ook weg.
Ik heb - gelukkig - nog nooit zulke transacties hoeven te melden haha Denk dat mensen met contant geld toch niet zo snel naar de notaris gaan hahaha. Ik heb alleen veel overige/subjectieve transacties gemeld.
Hoe verberg je je profiel??
Die van jou is al niet openbaar
Oh thnx, snap niet zo goed hoe dat werkt