Durf te vragen #6

De discussie wordt voortgezet vanaf Durf te vragen #5 - #5679 door kaneel.

Eerdere discussies:

9 likes

weet iemand of je bij ace&tate ook een andere kleur glazen in een zonnebril kan laten zetten, en of dat extra geld kost?

1 like

Vorig jaar wilde mijn vriend dit, maar dit kon niet zeiden ze. Er konden echt alleen maar de glazen in die bij dat model hoorden.
Dit was in Enschede, misschien verschilt het per filiaal.

1 like

ugh flauw, zal wel landelijk zijn dan. thanks!

1 like

Ik ben niet zo thuis in de insecten. Weet iemand wat voor specifiek beestje dit is?

1 like

Denk een tapijtkever

1 like

Tapijtkever inderdaad! Meteen weghalen. Ik had eens een tapijtkeverplaag en daar word je niet vrolijk van. :sob: moest elke dag stofzuigen, klotebeesten.

2 likes

Dit is de derde die ik tegenkom in de slaapkamer
Wel over een langere tijd, dus ik gok dat het een verdwaald beestje was (:crossed_fingers:t2:). Dankjewel en @Lemongrab!

EDIT: Ga zo wel even stofzuigen voor de zekerheid haha

1 like

Over insecten gesproken, ik wil deze zomer graag de bijen helpen :honeybee: nou kwam ik knuffelbijen tegen (metselbijen) met huisje erbij, maar volgens de bijenstichting kun je dat beter niet kopen. Mijn insectenhotel werd vorig jaar niet bezocht terwijl er wel regelmatig bijen vliegen i.v.m.
het groen. Heeft iemand tips voor een goed insectenhotel ?

Wij hebben verschillende hotels, 8 stuks ofzo, waaronder gewoon van de action. En ze worden allemaal wel goed bezocht. We hebben ze aan de schutting hangen waar veel zon komt/het warm is. We hebben er ook een in de schaduw hangen en die wel rustiger.

Dit is de favoriet. Dit is een foto van een filmpje dat ik een paar weken terug maakte. Denk dat er zeker 25 bijen in, uit en rondom vlogen.

12 likes

Heeft iemand hier een dal voordeel abo bij de NS waarbij je achteraf met incasso betaalt?

Kun je dan ook buiten de spits reizen en rekent die dan gewoon vol tarief? Of kun je echt alleen maar in de dal tijden reizen?

Te lang niet met de trein geweest :smiling_face_with_tear: en gewoon kaartje is te duuuur

2 likes

Ik heb NS flex (reizen op rekening) en daarmee kan dat.

1 like

Die zag ik inderdaad ook, maar ik wil graag dal voordeel erbij (ik ga het meteen opzeggen weer maar het scheelt me tientjes voor 1 reis).

Of is dal voordeel gewoon NS flex met een abo dus kan het gewoon sowieso?

3 likes

Ja volgens mij wel want dat heb ik dus. Kost 5 euro per maand voor het abonnement en in de daluren reis je dan met korting, in de spits voor het volle tarief.

Edit: deze dus, nu zelfs met korting.

3 likes

Ja die bedoel ik idd! Dan ga ik daar maar eens even fixen :grimacing:. Thanks!

1 like

Op de website www.vivara.nl vind je veel info over insectenhotels

2 likes

Ik ben op zoek naar dit soort oorbellen. Deze komen van de action (waren vgm 2 euro ofzo hahaha) maar worden nu al snel lelijk, dus ik wil eigenlijk soortgelijke hebben maar dan van fatsoenlijke kwaliteit. Wie heeft er enig idee waar ik zoiets kan vinden? Webshop mag ook! Heb geen zin om allemaal juweliers enzo af te gaan dus hoop dat iemand toevallig ergens hetzelfde heeft gezien :grimacing: Ik heb al wel bij Lucardi gekeken maar daar zie ik vooral hele ringetjes met daaraan een hangertje, maar dat vind ik minder mooi dan dit.


1 like

Als je met je bovenste foto via Google lens zoekt krijg je best wel wat resultaten van oorbellen die precies zo zijn

2 likes

Oh goeie!! Niet aan gedacht dat we tegenwoordig zulke handige dingen hebben haha. Dankjewel!!

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Rijlessen