Durf te vragen #6

Cambiumned heeft veel oefeningen voor allerlei taalthema’s, misschien kun je hier wat mee?

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Verslavingen

Ik heb een sleutelbos met verschillende grote dingen eraan (een soort tags/afstandsbedieningen voor werk, autosleutel etc) die ik bijna altijd bij me moet hebben, maar soms vind ik het handig om alleen mijn huissleutel mee te nemen in plaats van die hele bos mee te zeulen als een soort conciërge.
Ik zoek dus iets waarmee ik een sleutel aan de rest van mijn sleutelbos vast kan maken, wat vooral heel goed vast zit en niet per ongeluk open kan gaan, maar wat ook heel makkelijk eraf te halen is. Ik moet nu steeds van die ringen losdraaien en dat is echt heel onhandig.

Ik heb al zo’n haakje aan mijn sleutelbos maar dat vertrouw ik niet, ik ben bang dat het per ongeluk open gaat en ik dan mijn sleutel kwijt ben:
image

Ik dacht ook aan een karabijnhaak met extra draaisluiting, maar die dingen zijn zo groot en lelijk:

En ik kom dit soort sleutelhangers tegen, maar ik vraag me af of dat wel echt goed dicht blijft zitten en veilig is? Kent iemand deze? Ik zie nergens reviews

Heeft iemand nog een ander idee hiervoor, of advies over de bovenstaande opties :joy:
Oh ja en ik ben een vrek dus ik zou het fijn vinden als het niet tientallen euro’s kost.

image

5 likes

Een kopie maken van je huissleutel en die apart bewaren?

4 likes

Ah ja dat gaat niet/wil ik niet, want het is blijkbaar een of andere speciale lasersleutel (?) die honderden euro’s kost om na te laten maken

1 like

Ik heb precies deze situatie en daarom sinds een jaar het haakje van plaatje 1, van een keycord afgesloopt. Het is echt veel veiliger dan een ringetje want bij ringetjes schieten m’n sleutels er soms onder en dan gaan ze eraf en hier gebeurt dat echt niet bij!

Misschien een harpsluiting?
DV_8_7574347_01_4c_DE_20190125111657

5 likes

Ik heb een kleine karabijnhaak zonder extra slotje erop en nog nooit iets kwijtgeraakt. Heb daar het ringetje met mijn fietssleutels eraan zodat ik die eraf kan pakken als ik ze in mijn fiets steek.

3 likes

Maar als je volgend selecteert krijg je toch alleen filmpjes te zien van personen die je volgt? Als je net nieuw bent zullen dat er nog niet zoveel zijn.

1 like

De derde werkt goed, maar wel opletten dat het goed sluit. Ik gebruik zelf voor fietssleutels de eerste en dwt gaat echt al jaren goed. Ik denk dat per ongeluk openen wel meevalt!

2 likes

Klopt, ik snapte alleen in het begin niet dat ik de enkele accounts die ik volgde, helemaal niet zag. :sweat_smile: Ik zag alleen willekeurige filmpjes.

1 like

Ik heb de laatste optie en ben er zo blij mee!

2 likes

Ah zo, verkeerd begrepen, sorry!
En je algoritme van je for you page gaat steeds beter en leuker worden.

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Werk (algemeen topic)

Ik gebruik al jaren (echt sinds klas 1 middelbare school en ik ben nu bijna 30) zo’n eerste haakje om mijn fietssleutel vast te maken aan mijn sleutelbos, en dat is in al die tijd nog nooit mis gegaan!

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het officiële kortingscode- en (spaar)actietopic

Wel of niet bestellen bij Lookfantastic? eerder goede ervaringen gehad maar als ik de reviews nu lees :face_with_monocle:

Ik zie deze deur op instagram en opeens vraag ik me af; was dit een ding in Nederland? Ik kan me niet herinneren dit ooit irl te hebben gezien. Volgens mij ken ik dit alleen uit series?

Of heeft iemand dit nu? Zo benieuwd haha

1 like

Dat heet officieel een boerderij deur volgens mij, ons huis had die een toen we het kochten.

1 like

Ja heb ik best ‘vaak’ gezien in NL, vooral op boerderijen idd

3 likes