Durf te vragen #6

Iemand die lid is van de Consumentenbond en dit artikel kan lezen? https://www.consumentenbond.nl/matras/beste
Ik ben benieuwd welke er op 1 staat

1 like

Beste uit de test: Emma 02 hard

Beste koop: meradiso Lidl 7 zones koudschuimmatras (hardheid 2)

2 likes

En @Noor dank voor de snelle reactie :green_heart:

4 likes

Ik ben in turkije en vraag me iets af. Bv. Met dolfijnen zwemmen, kameel rijden, tijgers aaien etc we weten daarvan nu dat het niet ethisch is. Hoe zit dat met paardrijden en dan voornamelijk in het buitenland als excursie/tourtje. Met je paard over het strand, ofzoiets. Die dieren worden daar ook ingezet voor het maken van geld? Mijn gevoel zegt nu dat dat dan ook niet oke is, hoe denken jullie daarover?

Hetzelfde als over die eerdere dingen die je noemt.

Ik heb sowieso mijn twijfels bij paardrijden maar ingezet worden om geld te verdienen als toeristische activiteit, op waarschijnlijk een warme plek, en bereden worden door mensen of kinderen die waarschijnlijk vrijwel nooit op een paard hebben gezeten lijkt mij fout.
Dat vind ik nog wel iets anders dan paarden die bereden en verzorgd worden door getrainde ruiters in hele andere omstandigheden.

3 likes

Ja helemaal waar eigenlijk en toch heb ik het idee dat dat niet over dezelfde kam wordt geschoren als die andere dingen, vraag me af waar dat dan door komt.

1 like

Nee op zich vind ik met paardrijden zelf niks mis, als het onder goede omstandigheden is en genoeg rust etc. En ezels dan? Rijden ook wel eens kinderen/mensen op toch?

2 likes

Maar hier kun je niet zomaar vanuit gaan, zeker niet in landen waar je onbekend bent en de regelgeving niet goed kent. Je weet vaak niet hoeveel uren op een dag die dieren moeten werken, in wat voor omstandigheden ze gehouden worden en verzorgd worden, hoe het bedrijf aan de dieren komt.
Ik vind het daarom persoonlijk echt niet ok om dit soort activiteiten als leuk toeristisch uitstapje te doen voor een paar uur lol. Tenzij je meer over de achtergrond/het bedrijf weet en zeker weet dat het goed zit en het bedrijf bijvoorbeeld gecertificeerd is (geen idee of dat bestaat voor gedomesticeerde dieren eerlijk gezegd, maar dat zal vast wel) vind ik het echt geen goed idee om dieren en toerisme te mixen, ook niet als ze gedomesticeerd zijn.

6 likes

Ja I agree denk ik… zat in mijn hoofd om een paardrijdtripje te doen hier maar ookal lijkt de manege op het eerste gezicht goed en de dieren gezond je weet nooit wat er achter de schermen plaatsvindt. Dan maar beter in eigen land waar ik het wel ken.

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Reizen / Vakantie #2

Ik ben op zoek naar oordopjes die wél in mijn oren passen zonder teveel pijn. Maar doordat je ze niet kunt passen vind ik het moeilijk om er dan veel geld aan uit te geven als ik niet weet of het goed zit.
In ear blijft bijna nooit zitten, en van die andere zijn te groot en doet mijn hele oor pijn na een half uur.
Nog meer mensen met kleine oren die de perfecte oordopjes hebben gevonden?

1 like

Om muziek te luisteren of tegen lawaai?

2 likes

O om muziek te luisteren. Zag in dit topic de fem van sudio voorbij komen, en ik kijk nu zelf naar de fresh’n Rebel met eartip.

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik weet dat het in een situatie die ik heb meegemaakt zo was dat je het moet melden bij plannen maar als het gebeurd is de meldplicht vervalt.
Dit was wel in de GGZ en ging niet over moord

Bij moord ben je verplicht, behalve als het directe familie of je partner is

1 like

Nee je bent dan niet medeplichtig. Het artikel over medeplichtigheid zegt dit:

Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft:
1°. zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf;
2°. zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen tot het plegen van het misdrijf.

Verder moet een medeplichtige ook dubbel opzet hebben (op het feit en op de medeplichtigheid).

Qua melden is het inderdaad wat @lemongrab zegt.

AirPods Pro met de kleinste tipjes! Ik heb ook een kleine gehoorgang maar bij deze AirPods geen last

Ik denk dat dit valt onder of vergelijkbaar is met hrt familiair verschoningsrecht. En dit geldt alleen voor bloed- en aanverwanten tot een bepaalde graad, echtgenoten en geregistreerd partners. Dus niet voor je vriend als je daar niet mee bent getrouwd/partnerschap hebt, dacht ik.

ik heb weleens van die zilveren schermen die je in je auto legt voor mn raam geplakt, werkte ook goed!

2 likes