Ik ben benieuwd wat andere in deze situatie zouden doen.
Ik doe een deeltijdstudie en komt bijna tijd te kort, daarom wil ik in mei een weekje vrij nemen en was mijn eerste plan om dan een huisje ergens te huren, zodat ik geen afleiding/zorgen van thuis heb en me dan een paar dagen volledig kan focussen op school. Huisjes zijn helaas niet goedkoop, maar ik heb er nu 2 gevonden die betaalbaar zijn. Ik had het er over met mijn ouders en die gaan in mei een weekje op vakantie en hebben nu aangeboden dat ik in die week in hun huis mag. En nu twijfel ik ernorm.
Mijn twijfels:
- Mijn idee was van een andere plek van huis is dat ik dus geen prikkels/afleiding heb van de dagelijkse dingen thuis. Ik ben bang dat ik mijn ouders in huis dat nog steeds wel heb. In een huisje of ik bijvoorbeeld niet de eindschoonmaak te doen en bij mijn ouders wel.
- Mijn ouders wonen niet in de meest inspirerende omgeving waar je ook niet lekker kan wandelen. Ik had het idee dat ik als ik een huisje in de natuur heb, dan kan ik elke dag even stukje wandelen, misschien zwemmen op het park etc.
- Bij mijn ouders is gratis (mn vader zei je hoeft alleen boodschappen te doen waarop mijn moeder zei dat de koelkast waarschijnlijk toch al gevuld is)
- De week dat ik naar mijn ouders kan, kost mij een dag minder verlof.
Wat zouden jullie doen? Romantiseer ik het idee van zo een huisje te veel en moet ik gewoon lekker bij mijn ouders gaan zitten?