Goed dat je de politie gebeld hebt! En fijn dat het serieus werd genomen. Dit klinkt ook echt niet als een grap
Het fietsen ging wel okay. Ben vandaag weer even gegaan en het ging een stuk beter dan gister!
Ik vond het van tevoren ook erg spannend. Ik ben vrij heftig ziek geweest en erg veel afgevallen (dus ook geen spiermassa meer). Ben tijdje geleden begonnen met wandelen, yoga, andere oefeningen ah doen om mān conditie op te bouwen. Maar ook bijv op een been staan, om weer balans te vinden.
Ik heb dat eerst een paar weken gedaan om iets fitter te worden en wat zekerder te voelen. Toen ben ik met mijn fiets ah hand gaan wandelen, met iemand erbij, en dan een kort stukje (tot eind van de straat) fietsen en weer terug.
Ik weet niet of je zelf al meer ah bewegen bent?
En sinds deze week alleen. Wel had ik bedacht om niet op een drukke plek te gaan fietsen. Dus liever niet ergens met veel mensen, of stoplichten, of drukke wegen dat je steeds op en af moet. Ik had hier ook moeite mee dat ik bang was dat ik zou vallen, maar belangrijk om gewoon heel zachtjes te fietsen. Ik ben begonnen met een heel kort stukje bij een rustig fietspad. En gewoon mild zijn naar mezelf!
Ieder dag een klein stapje vooruit.
Heel goed dat je het fietsen weer gaat opbouwen!
Ook al fijn om met dit weer veel buiten te zijn, hopelijk doet het je goed en voel je je snel weer fitter.
Succes!
Heb je toevallig een vouwfiets of kan je die van iemand lenen? Die zijn lichter en goed wendbaar, gebruiken wij ook met fietlessen geven.
Als je stapsgewijs weer wilt fietsen dan zijn er wel wat stappen die je kan zetten.
Als je een vouwfiets hebt dan de trappers inklappen zodat je goed kan beginnen met flappen. Dat is fijn om te doen omdat je dan op een veilige manier je balans weer kan oefenen.
En als je dat flappen wat kan, zet je een pedaal of beide open, net wat je fijn vindt, en ga je een voet op een pedaal zetten 123 tellen afzetten en dan uitrollen. Dat hoef je niet super lang te oefenen. Zodra je kan uitrollen ga je met de volgende stap verder, daarvoor moet je beide pedalen open hebben geklapt. Gewoon weer afzetten en dan zet je je andere voet ook op de trapper en dan fietsen. Het kan fijn zijn om dit dan samen met iemand te doen zodat die je kan tegenhouden mocht je te schuin gaan.
Dan is het een kwestie van heel veel fietsen. Je kan nog oefenen met remmen en weer opstarten. Bochtjes oefenen. Enzovoorts.
Eerst wat op rustige plekken fietsen en dan weer op normale wegen.
Ik denk dat je echt heel snel weer gewoon fietst hoor! Het is iets wat zo in je systeem zit. Het is nu vooral een kwestie van het vetrouwen hebben dat je het kan en dat kan je rustig opbouwen.
De kunst met fietsen is vooral ook dat je je fiets beheerst. Snel fietsen betekend nog niet dat je dat al goed kan. Juist langzamer fietsen is moeilijk want dat komt meer aan op evenwicht bewaren. Daar heeft de universiteit van Nederland laatst nog een leuk filmpje over gemaakt.
Het is in elk geval totaal niet raar dat je op ziet tegen weer gaan fietsen! Het is een hele kunst om je fiets goed in balans te houden maar met oefenen gaat je dat echt wel weer lukken.
@Marquez en @Scorpiovibes wauw, super bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden! Hier kan ik wat mee
Spuit 4583 inmiddels maar zou proberen te wennen aan het zadel/kijken of het beter word. Ik heb een Peloton en die heeft echt zoān mini zadeltje, heb een maand lang een zere kont gehad
Nu inmiddels aan gewend.
Ja ik vind het zelf heel relaxed! Ik neem wel altijd een boek mee om tijdens het rusten te lezen
Ja! Boek mee, podcast mee⦠heerlijk.
Ik vind het wel best saai omdat je je telefoon ook niet mee mag hier. Dus dan kan ik ook niks luisteren. Een boek vind ik vaak onhandig want dat wordt nat dus dan heb ik alleen een tijdschriftje of zo bij.
Ja, maar ik ga naar een badkleding sauna⦠dat verschilt misschien!
Je mag wel een e-reader meenemen en in sommige zit wel een luisterboekfunctie dus als je dat toevallig hebt kan je dat doen
Vandaag op de fiets met een rok moest ik nog ineens denken heb je ook een onderrok? In een aantal van mijn dunne stofjes rokken zit die er standaard in en die blijft goed op zān plek zitten met fietsen. Misschien dat dat nog prettig is om te dragen als je rok dat niet heeft.
Random vraag: kent iemand de autoroute van āde mysteries van Reestdalā? Of heeft de folder daarvan. best een oude route, webarchive afgezocht(daar is niet alles compleet)vvv punt kon niet helpen op de dag dat we daar naar binnen liepen, internet geeft niet alles compleet weer.
Heb je een smartwatch? Ik kan op die van mij ook afspeellijsten en podcasts vanuit Spotify toevoegen en dan afspelen. Moet je ook wel een bluetooth koptelefoon hebben uiteraard.
Wat slim! Waarom heb ik hier nog nooit over nagedacht Hou niet van de sauna, maar voor in de sportschool is dit ook ideaal! (Wil mān telefoon niet de hele tijd bij me moeten houden.)
Ik moet voor mijn werk iets weten over de inhoud van een mbo opleiding. Gaat over een specifiek onderwerp en in hoeverre dat aan bod komt tijdens de opleiding. Ik neem aan dat dat in het curriculum beschreven staat? En kan ik dat gewoon opvragen?
Je hebt het wettelijke kwalificatiedossier daar staat waar een opleiding wettelijk aan moet voldoen en bijvoorbeeld wat geƫxamineerd wordt. Die vind je met crebo op de site van sbb.
Bij de school zelf vind je soms het OER (onderwijs en examenregeling) op de site, soms ook het hele curriculum uitgewerkt, dus wat aan bod komt, wanneer en hoe getoetst. Anders even opvragen bij opleiding zelf.
ik kwam net een super mooie poster tegen en zou die graag willen kopen, is alleen 1m lang (de buis waar die in zit ook). zou dit een probleem zijn om als handbagage mee te nemen? ik heb ook nog een extra ruimbagage allowance dus zou het ook als ruimbagage kunnen inchecken maar om alleen zoān rol in te checken voelt ook zo dom en risicovol haha
Voor congres heb ik vaak een buis met poster mee op het vliegtuig en dit is geen enkel probleem. Gewoon als extra handbagage meenemen.
Iemand hier die steunzolen draagt die misschien wat tips kan geven voor geschikte merken / modellen? Ik draag graag sneakers en sandalen en heb weinig uitleg gekregen bij de podoloog.
Echt heel veel kan! Bij sneakers gaat het er om dat de binnenzool verwijderbaar is, dat kan inmiddels in bijna elke schoen (vans, adidas, nike, nb maar ook heeeeel veel andere merken). Ik heb voeten die heel snel naar binnen zakken dus ik kijk ook wel naar de stevigheid van de schoen maar ook niet altijd (neus, hak en binnenkant schoen. Duw je het zo in, dan weinig steun voor je voet dus dan helpt zoān zooltje marginaal). Sandalen heb ik meestal met goed voetbed, bijv. Birkenstock ed. Schoenen met hak kan die zool niet in maar mijn podoloog zei dat kleine hak tot max 5/6 wel kan. Ik ben eigenwijs dus draag af en toe hoger maar dan wel max 1 dag en dan weer terug naar standaard. Mijn podoloog gaf aan dat eigenlijk alles wat nu hip is juist goed is hahah. Dus birkenstock, dr martens, nike, nb enz.