Dit is echt een goed idee. Serieus niet over nagedacht dat dit ook opties zijn. Thanks!
Een yoga en surf retraite in Scheveningen?
Dat klinkt ook chill. Ga ik opzoeken. Bedankt!
Ik ben in Normandië atm en ben aan het twijfelen om deze week nog naar mont saint michel te rijden. Is het het waard om te gaan of is het overrated? Extra detail: het is op dit moment 28 graden hier, het is nog een uur rijden en ik heb een peuter. Gaan of toch liever aan het zwembad blijven?
Ik zou gaan. Zwembaden heb je hier ook Neem je zak wijn mee voor onderweg!
Ik vond het vooral van een afstand heel mooi om te zien. Erop voegde voor mij weinig toe. Heel erg veel toeristen en niet heel veel te zien. En ik ben dol op oude gebouwen, kastelen, stadjes etc.
Aanvulling: met heel erg veel toeristen was het voor mij echt in rijen achter elkaar de straatjes in lopen. Dat was paar jaar geleden en dan in september.
Ik was een paar jaar geleden in Normandië en kon toen door omstandigheden niet naar Mont-Saint-Michel en baal daar nog altijd van. Ik zou dus zeker gaan maar kan niet zeggen of het het waard is haha
Ja zeker gaan! En dan ook helemaal naar boven lopen en daar de abdij bezoeken. Heb begrepen dat het tegenwoordig wel drukker is dan toen ik er was 5 jaar geleden, maar ik vond het zeker de moeite waard.
@Glitterpen Ik sluit me hierbij aan Als je er toch in wil: ga zo vroeg mogelijk, dan valt het mee met de drukte.
Ik weet dat het vaker voorbijgekomen is, maar ik vraag het nog maar een keer. Mijn vriendin gaat trouwen, en ze willen graag geld. Wat is een normaal bedrag om te geven? Side note ik zit in de bijstand/ziektewet. Ik vind het zo moeilijk, want ik wil niet gierig zijn. Maar ik vind 100 euro bijvoorbeeld ook wel heel veel geld…
Al die verwachtingen rondom geld geven zijn echt bullshit. Ik zou enkel geven wat jij daadwerkelijk zonder buikpijn kunt missen. Al is dat een tientje! Je bent er om een mooie dag met je vriendin te vieren, niet om geld te doneren.
Geen concreet antwoord, omdat het bedrag echt afhangt van wat je überhaupt te besteden hebt + wat voor jou goed voelt bij het bruidspaar. Als je in de bijstand zit zou ik echt geen 100 euro van iemand verwachten. Niet eens 50.
Ik vind rond de €25 euro dan gevoelsmatig een mooi bedrag. Maar zou dat wel alleen doen als je dat ook echt kan missen.
Anders zou ik iets anders verzinnen. Bijvoorbeeld iets zelf gemaakts of iets voor in hun huis. Een paar mooie kandelaars bijvoorbeeld.
Wij kregen van een vriend in de bijstand 50€ en vonden dat alleen maar ongemakkelijk / veels te gul. Alleen een kaart, of niets had ook voldaan. Of een plantje oid. Ik neem aan dat die vriendin weet dat je in de ziektewet zit?
Iemand een idee waar ik witte lakens kan vinden. Overal zijn hoeslakens met elastiek.
Hema
Volgens mij zag ik ze laatst bij de Zeeman. Of Action.
Ik zou het bespreekbaar maken.
Gewoon je kwetsbaar opstellen en aangeven dat je stoeit met het envelopbedrag en vragen hoe zij er tegenaan kijkt.
Als het echt een vriendin is, zou ze zeggen dat het haar niets uitmaakt en dat ze al blij is met jouw aanwezigheid.
Als ze vindt dat je wel iets moet betalen, dan hoef je geen 100 euro te betalen als daggast want dan sta je dus toch verder van haar af relationeel gebied en dan kun je rond de 50 gaan zitten.
Als ze aangeeft dat jij het zelf mag bepalen voor wat je het waard vindt, dan is een ‘geldboom’ een mooi initiatief want je hebt immers aangegeven hoe je tegen de bedragen aankijkt.
Edit: ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand ging trouwen om quite te draaien en de hoop had er zelf wat aan over te houden
Maar dat is een ander uiterste.
Trust me: het is alleen maar heel ongemakkelijk om (veel) geld te krijgen van mensen waarvan je weet dat ze krap bij kas zitten. Ik voelde me daar echt schuldig over, want ik was net zo blij geweest met een lieve kaart. Ik zou iets persoonlijks geven (iets zelfgemaakts, of anders een zelfgeschreven brief/kaart) en dan een leuke kadobon waar ze mee kunnen gaan lunchen ofzo. Heb je én een (goedkoop) doe kado, én iets persoonlijks en waardevols.
Kan iemand mij helpen? Ik zoek een bedrijf waar ik een uitnodgingskaart kan ontwerpen en laten afdrukken voor een event van mijn bedrijf. Korte levertijd, mooi design, wellicht goud folie letters. Geen standaard bedrijven als Greetz.
ChatGPT