Duurzaamheidstopic

Ik zie je reactie nu pas!
Ja dat zou kunnen inderdaad, het even aan anderen vragen.

Ik ben inmiddels weer over op de Dove-stick. Tijdens het boksen met de natuurlijke deo rook ik mezelf echt en mā€™n kleding stonk erna ook best. Nu met Dove meteen geen last meer van, ik ruik geen enkel zweempje zweet. Jammer dat het andere niet werkte voor mij!

Ik heb deze en ik vind 'm heel fijn. Ik kan een dag langer wachten om mijn haar te wassen dan met de vloeibare shampoo die ik eerst had.

1 like

Ik vond dit een heel fijn bericht, tot ik de reacties las.

De @JumboSupermarkt Soest gaat als eerste groente en fruit verkopen verpakt in karton ipv plastic. Goeie stap! pic.twitter.com/HGbVoiA0Fl

ā€” Wijnand Vossestein (@Wijnandzelf) December 17, 2019

Is het werkelijk dat karton slechter is dan plastic? Wat vinden jullie hiervan?
(sorry ik krijg de fotoā€™s niet geupload.)

Ik zie zelf vooral veel dingen verpakt die helemaal niet verpakt hoeven worden (wordt ook in de reacties genoemd) zoals peren, sinaasappels, appelsā€¦ Dat lijkt me dan weer een beetje overdreven. Wat betreft karton vs plastic, geen idee!

1 like

Klopt, maar ik zie ook tomaten en sperziebonen, en die koop ik meestal ook verpakt. Ik waardeer in ieder geval de beweging naar betere verpakking. Want ik wordt echt heel verdrietig bij de AH van de geplastificeerde komkommers en de vernevelingsmachine erboven. En de eindeloze hoeveelheid plastic verpakkingen.

3 likes

Hij is er! Aanmeldtopic Sustainable Santa 2020. We hopen dat jullie allemaal meedoen. :smiley:

1 like

Ik gebruik de de shampoo & conditioner bars van Ethique! Ben er echt heel tevreden over!! De shampoo schuimt ook gewoon goed. De Lush bars vond ik niet fijn. Ik gebruik ook een solide gezichtsreiniger van Ethique! Ik wil uiteindelijk helemaal overstappen op bars, het scheelt echt zoveel plastic, fijn dat er steeds meer solide producten komen! :smile:

3 likes

Lanaluna! Is een webshop

1 like

Kan iemand een fijne (houten) haarborstel aanraden?

1 like

Ik heb de houten kam van de body shop die vind ik fijn. Mijn kapper was ook enthousiast over de borstel van tbs

2 likes

Die kam heb ik ook! Gaat al ruim 10 jaar mee, zo blij mee.

Ik heb Bambaw wasbare wattenschijfjes (besteld bij ZoZero) en ben er erg tevreden mee!

1 like

Gewoon een lege jampot of een Tupperware doosje? Of toch van die ziplockzakjes maar ze dan telkens hergebruiken, volgens mij kan dat heel lang als ze maar niet te veel heen en weer geschud worden.

1 like

Ik koop regelmatig koffie op het station en wil dus graag een herbruikbare beker die ook liefst wat isoleert want lange treinreis (keepcup lijkt me dus geen goeie).

Degene die ik nu heb is er eentje van de Starbucks maar die past dus blijkbaar niet onder de koffiemachine (ik denk te hoog), waardoor ze nu mijn koffie maar in een wegwerpbeker maken en dan overschenken in mijn thermos. Geen afval uitgespaard dus.

Voor ik er weer eentje aankoop, heeft iemand hier een goede tip? Ik dacht zelf aan deze maar ik twijfel of hij niet te hoog is: https://www.bol.com/nl/p/tefal-k30851-travel-mug-thermos-beker-360-ml-rvs-blackberry/9200000075763645/


Ik zag deze thermos laatst in een winkel staan en vond hem mooi laag! Misschien kan je kijken of ze ze ergens verkopen in jouw buurt en dan kijken /vragen of ze laag genoeg zijn voor onder de machines!

1 like

Ik heb er zo 1 gekocht voor iemand en ik denk niet dat die onder een machine past. Zijn redelijk smal.

Ik heb sinds kort wasbare wattenschijfjes, maar hoe krijg je die dingen goed schoon? Ik was ze nu in een wasnetje bij de witte was in, maar mijn mascara blijft er in zitten. Ik gebruik trouwens waterproof-mascara, weet niet of dat uit maakt?

Ik gooi de mijne bijna altijd met mijn beddengoed en handdoeken op 60 graden. Helemaal schoon worden ze niet meer, ik gebruik ook waterproof mascara en dat blijft er toch een klein beetje in zitten (niet zwart ofzo, meer lichtgrijs in het midden, iets donkerder dan de rest van het watje), maar ze worden wel schoner dan als ik ze met gewone was meewas op 30 graden.

Ik was ze ook op 60 graden bij de handdoeken en ze komen er helemaal schoon uit. En als er echt zware mascara op zit doe ik er eerst wat vlekverwijderaar op.

@kika hmm OK. Ik was eigenlijk nooit op 60 graden, altijd lager. Maar kan het eens proberen!